Kjøp av Pioneer 505XDE = idiot

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av Pioneer 505XDE = idiot

Hej har planer om at kjøpe en Pioneer 505XDE som koster 65,000, er det førsvarbart eller er det idiotiskt? eller skal jeg vente några månader til når de har blitt billigare. finns ju inga andre rimelige 50 tummare?

Veiledning ønskes takk

Anders

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du venter kommer det sikkert noe nytt innen du har køpt. som du har lyst på.. vis du mener det er en fin måte å bruke pengene på så KJØP

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Pioneers plasmaskjermer har meget høy bildekvalitet, der eneste aberet er noe lav kontrast. Fordelene er imidlertid svært mange, ypperlig bildeskarphet, en rekke viktige innganger, samt ikke minst et design som overgår det meste... Kjør på!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine kommentarer om dette er begrunnet i 434 på vanlige TV sendiger og DVD og 435 via DVD og D-VHS

434/504 er plaget med enormt etterslep i mine øyne og er det største problemet i tillegg til kontrast. Hvis ikke 505 har fikset dette så vil jeg faktisk si idioti. Men nå har 505 fått 75Hz modus som ikke 504 har og denne funksjoner er sikkert kommet grunnet at 504 versjonen er plaget med mye etterslep. Sammelignet direkte med f.eks 42PA20 kommer 434 langt etter.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, personlig ville nok også jeg valgt en Panasonic skjerm, men spørsmålet var om det er "dumt" å kjøpe en Pioneer, og DET er det ikke... At det finnes alternativ med bedre bildekvalitet, gitt en liker høy kontrast, er også klart. Videre har jeg selv sett den nye 505 skjermen, og etterslep så jeg lite til. Litt etterslep får en imidlertid på vanlige TV-signaler, men det er ikke mulig å unngå med en så lav og elendig kildekvalitet.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk overrasket over at det ikke er kommentert i tester at 434/504 har enormt med etterslep. Dette gjelder både TV sendinger og DVD via komponent. For meg virker det som enkelte testere ikke vurderere bildekvaliteten godt nok. Når jeg fikk se Pioneer sine modeller nå, kunne jeg ikke legge merke til etterslep, men de var veldig rolige bilder som ble vist.

En av de beste scenen og teste slik er grottescenene på ringenes brorskap (disc 2) Her får Pioneer store problemer, i tilleggg til noe graderinger. Gleder meg til å teste dette på 435/505

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    De fleste plasmaskjermer har noe etterslep, også Panasonic... Da sammenlignet med en god CRT eller de nye DLP-TVene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    For øvrig er det en annen type etterslep enn det som f.eks. skyldes en dårlig tuner... Mer at en "mister" informasjon, slik at f.eks. en panorering ved nærbilde av en gubbe med skjeggstubber kun viser en enkelt hudfarge og ingen skjeggstubber ved bevegelse. Ikke så lett å forklare. Uansett, plasma som sådan er ingen "nirvana" hva bildekvalitet angår, en god CRT slår selvsagt en plasma laaaaaangt nedi støvlene. Nå er jo heller ikke det spørsmålet, antar vedkommende liker plasmaens design og "image" og uansett skal ha seg en plasma av en eller annen type!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Panasonic noen 50 Tums modell som koster runt 60,000?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic par 50PV30, men den koster veiledende rundt 80k, men mulig denne prisen er redusert i det siste i takt med de andre modellene.

Det er veldig få som selger denne såvidt jeg vet. Mulig at den er vanskelig å skaffe.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at en eller annen butikk i Oslo solgte en "gammel" panasonic modell 50" til 39000,-!!!!
    Kan desverre ikke huske hvilken butikk eller hvilken modell panasonic det var...... ops:

Du får bla gjennom de 2 siste ukers VG og Dagbladet, det var der jeg så det.. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •