Noen high-end tv'er som IKKE har problemer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen high-end tv'er som IKKE har problemer?

Sitter og funderer på julegaven til meg selv(joda, jula har begynt, bare sjekk plantasjen, og du finner julemarsipanene med litt leting..), og ser at det er mye som er bra der ute, men ingenting som er perfekt.
    Enten så er det clouding eller så er det banding eller så er det "green tint" eller så er det plasma buzz pluss sikkert noen ting som jeg ikke har nevnt her.

Har lyst på en 55"(+-5") som bare gir glitrende bilde uten noen problemer, finnes det?
    (innenfor et budsjett opptil 25k så ingen kommer drassende med B&O, men gjerne langt lavere enn maks budsjett.)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, selv interrisert i dette. Virker som det alltid er ett eller annet. Panasonic er perfect, men har plutselig green spots eller noe lignende samtdidig som at sortnivået skal bli dårligere over tid. (virker som 2011 modellene er kvitt dette)
    Samsung har buzzing på sine plasma modeller. Og LED sliter ofte med clouding og innsynsvinkel :P

Virker ikke som det alltid kommer til å være litt småproblemer ute å gå. Vil likevel tro at de beste tvene på markedet idag er:

Panasonic 55-65VT30
    Samsung D8005 55" LED
    Sony 60" KDL850 (eller hva den heter)
    Philisp 21:9 cinema 56"(eller hvor stor den er)

Disse er liksom det beste du får ut av dagens tver uten at du skal betale en halv mill ekstra for at det skal stå Loewe eller B&O på tven din.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Sitter og funderer på julegaven til meg selv(joda, jula har begynt, bare sjekk plantasjen, og du finner julemarsipanene med litt leting..), og ser at det er mye som er bra der ute, men ingenting som er perfekt.
    Enten så er det clouding eller så er det banding eller så er det "green tint" eller så er det plasma buzz pluss sikkert noen ting som jeg ikke har nevnt her.

Har lyst på en 55"(+-5") som bare gir glitrende bilde uten noen problemer, finnes det?
    (innenfor et budsjett opptil 25k så ingen kommer drassende med B&O, men gjerne langt lavere enn maks budsjett.)
    Du glemte å nevne brightness pops/fluctuating brightness Men nei, du har helt rett. Det virker å være noe tull med alt som er der ute nå, og det setter meg også i en litt kinkig situasjon. Klarer derimot Panasonic å løse dette problemet med grønne flekker så har du en tv som ikke har issues av betydning, så jeg ville kanskje avventet litt og sett an situasjonen.

Sånn situasjonen er akkurat nå tror jeg Samsung sine plasmaer er de med MINST alvorlige mangler, men de har sine irritasjonsmomenter de også... (denne buzzingen tror jeg oppleves veldig individuelt, jeg stakk øret inntil noen Samsunger på Elkjøp, men opplevde den ikke som veldig sjenerende. Samsung har dog andre problemer som ville vært for irriterende for meg)

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret på titelen blir et stor og rungende NEI!

Etter lest side opp og side ned med tester og forumdiskusjoner av alle modeller på alle språk, så er det ikke en tv jeg har sjekket som ikke har flere "feil".

Noe som har ført til at jeg har ventet på neste års modell en del ganger nå, bare for å finne ut at den har et nytt sett med problemer.

Så etter mange år med leting kjøpte jeg til slutt en Sony 55HX820 på søndagstilbud på elkjøp. Så får jeg komme tilbake med om de feilene den har er akseptable eller ikke når jeg får den.

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Så etter mange år med leting kjøpte jeg til slutt en Sony 55HX820 på søndagstilbud på elkjøp. Så får jeg komme tilbake med om de feilene den har er akseptable eller ikke når jeg får den.
    Hvilken pris fikk du denne til?

Jeg er generellt veldig skuffet over antallet feil som slipper igjennom ved produksjonen av topp-modellene til produsentene. Du føler det som gambling uansett hva du kjøper og må krysse fingrene for at du får et apparat som ikke har noen defekter. Tydeligvis ligger det ikke penger i å kvalitetssikre produksjonen, og de sparer mer på å akseptere de retursakene som oppstår.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Hvilken pris fikk du denne til?

Jeg er generellt veldig skuffet over antallet feil som slipper igjennom ved produksjonen av topp-modellene til produsentene. Du føler det som gambling uansett hva du kjøper og må krysse fingrene for at du får et apparat som ikke har noen defekter. Tydeligvis ligger det ikke penger i å kvalitetssikre produksjonen, og de sparer mer på å akseptere de retursakene som oppstår.
    Fikk den for 17000kr, så da følte jeg at prisforskjellen opp til HX920 var såpass stor at det ikke var verdt å gå for den. Og etter hva jeg har lest på diverse fora, så er folk generelt mere fornyød med 820 kontra 920, det kan jo da muligens skylles at de som går for den dyreste modellen kanskje er mere kravstore og prirkete.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre er det slik at man må gjøre kompromiss også når man skal kjøpe "høyende"-TV'er.. (25.000 kroners klassen).

Jeg kjøpte selv Philips 21:9 58" tv'en forrige uke og er godt fornøyd med den. Men den har desverre sine feil. Teknologien som lokal dimming funker i de fleste tilfeller, men noen ganger (spesielt med undertekst) virker det som hele bildet endrer seg ved bruk av dette. Det samme gjelder perfect motion; i noen filmer blir bildet vannvittig bra, men i enkelte tilfeller blir det veldig mye ghosting ved bruk av denne teknologien.

Det er selvsagt mulig at jeg ikke har klart å stille inn TV'en perfekt ennå..

Skal du ha det perfekte må du nok veldig høyt opp i pris og så må du alltid vente 2-3 år til

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Philips har fungert utmerket i snart 2 år :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Teknologien som lokal dimming funker i de fleste tilfeller, men noen ganger (spesielt med undertekst) virker det som hele bildet endrer seg ved bruk av dette. Det samme gjelder perfect motion; i noen filmer blir bildet vannvittig bra, men i enkelte tilfeller blir det veldig mye ghosting ved bruk av denne teknologien.
    Slik vil det nok være i større eller mindre grad på alle LED belyste LCD tv'er frem til man får 2073600 individuelt dimmbare LED'er.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer nesten på om jeg skal vente til neste år se hva som kommer da og hvordan prisene endrer seg.

Hva i allverden skjedde med 75" versjonene? Trodde det skulle komme på markedet allerede i år jeg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Lurer nesten på om jeg skal vente til neste år se hva som kommer da og hvordan prisene endrer seg.

Hva i allverden skjedde med 75" versjonene? Trodde det skulle komme på markedet allerede i år jeg?
    Du kan banne på at det vil bli nye defekter neste år. Jeg tror dette delvis skyldes at de for hvert år som går er pålagt å redusere strømforbruket grunnet stadig reviderte miljøkrav. For neste år får man ikke Energy Star-sertifisering i USA om tv-en bruker mer enn 108W (uansett størrelse og teknologi) og da begynner det nok virkelig å bli nye utfordringer. Jeg er litt redd dette vil være spikeren i kista for optimale plasma tv-er, samt tradisjonelle LCD-er.

Utover det vil jeg råde de som sitter på gjerdet nå og følge litt utviklingen hos Panasonic, for de jobber virkelig aktivt med å rette problemer i år. Bl.a. er fluctuating brightness noe av det som i stor grad er fikset på årets modeller i etterkant. Det er fremdeles ikke helt borte i Normal-modusen men etter en firmware-update på min kunne jeg ikke se noe på THX, True Cinema og Professional-modusene. Og det at Panasonic nå forsøker å ta rede på hva de grønne flekkene kommer av samtidig som de har uttalt at de har for mange saker nå til å behandle alle individuelt gir også håp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LUkter at jeg kommer til å får en sony 55ex720, da det er rimelig penge og da får man utsette jakten på den perfekte tv noen år istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan alltid vente til neste år å se hva som kommer da,bruke noen kr til, det kommer aldri til å være en 100% perfekt tv. Folks forventninger stiger jo også i takt med hva teknologien kan levere. Hadde en av årets modeller blitt vist sammen med første generasjon lcd hadde den nok kommet ut som den perfekte tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Man kan alltid vente til neste år å se hva som kommer da,bruke noen kr til, det kommer aldri til å være en 100% perfekt tv. Folks forventninger stiger jo også i takt med hva teknologien kan levere. Hadde en av årets modeller blitt vist sammen med første generasjon lcd hadde den nok kommet ut som den perfekte tv.
    En ting er at det aldri vil være noen 100% perfekt tv, men som i Panasonics tilfelle hvor det rett og slett er grønne klatter på deler av skjermen er ganske uakseptabelt når man betaler fra 13000 og oppover. TV-ene har definitivt sine svakheter utover dette også, men jevnt over er det (etter min mening, jeg vet andre er sterkt uenig) en god TV.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man vil ha stort bilde kan man kanskje gå for en slik løsning.

Komplett.no - Elite Screens 16:9 lerret 177x100cm

og denne projektoren

Komplett.no - Optoma Projector HD100X

blir tilsammen 7 lapper inkludert frakt sikkert. Får du jo 80" skjerm til de gangene du skal se på film på en kveld

Noen som vet om det lerretet der er portabelt og frittstående forresten? Ser ut som det har føtter men :S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Om man vil ha stort bilde kan man kanskje gå for en slik løsning.

Komplett.no - Elite Screens 16:9 lerret 177x100cm

og denne projektoren

Komplett.no - Optoma Projector HD100X

blir tilsammen 7 lapper inkludert frakt sikkert. Får du jo 80" skjerm til de gangene du skal se på film på en kveld

Noen som vet om det lerretet der er portabelt og frittstående forresten? Ser ut som det har føtter men :S
    Kan man sikkert gå for men forholdsvis off topic

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt off topic, men håpet jeg kunne låne denne tråden litt da jeg ikke fikk noe svar i den andre tråden i tillegg følte jeg det var litt waste opprette en helt ny tråd bare for det spm

Skal ikke dra den mer ut i offtopc nå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Kjøp en brukt Pioneer, jeg har en 5090H og den er perfekt......

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Kjøp en brukt Pioneer, jeg har en 5090H og den er perfekt......
    Ja og dette er jo litt eldre TVer så er utrolig at nyere modeller skal ha slike issues da :P

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Slik vil det nok være i større eller mindre grad på alle LED belyste LCD tv'er frem til man får 2073600 individuelt dimmbare LED'er.
    Det hørtes digg ut! Men på den tiden er vel 4K standard? Så da må man nok ha 8 294 400 lokalt dimbare led'er! 8)

Det hørtes dyrt ut..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •