Noen high-end tv'er som IKKE har problemer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ja og dette er jo litt eldre TVer så er utrolig at nyere modeller skal ha slike issues da :P
    Jeg har jo allerede lansert en teori på dette. Pioneer-en er ikke akkurat veldig snill på strøm Jeg mistenker også at dette er en av grunnene til at Pioneer la ned produksjonen. De ville neppe klart å opprettholde sortnivået som de jo i stor grad har solgt på i kommende generasjoner med de stadig strengere kravene uten å legge mye penger i utvikling.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner. De tvene var relativt dyre også, de brukte sikkert litt mer på utvikling, en del av teknikkerene har jo dratt over til panasonic men når det er slik som du sier så blir det nok sikkert vanskeligere fremover skaffe perfekte tver

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner. De tvene var relativt dyre også, de brukte sikkert litt mer på utvikling, en del av teknikkerene har jo dratt over til panasonic men når det er slik som du sier så blir det nok sikkert vanskeligere fremover skaffe perfekte tver
    Det har nok en klar sammenheng. Panasonic overtok vel såvidt meg bekjent også patentene til Pioneer, og jeg klarer ikke helt å se for meg at de ikke benytter seg av dem av andre årsaker enn at de ikke kan reprodusere dem med gjeldende krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun highend bilde

Hvorfor kan det ikke lages en knall skjerm, uten alt dilldall som fet lyd, knotete tuner, tullete nettmuligheter etc...
    Jeg har jo alt i eksterne bokser som kabeldekoder, lyd, mediespiller, dvd, pc, tilogmed laserdisk spiller etc
    Jeg vil ha en knall flatskjerm til en fornuftig pris, uten dildall som kludrer til bilde. Kan det være så sært idag??

BoB

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoB64
    Hvorfor kan det ikke lages en knall skjerm, uten alt dilldall som fet lyd, knotete tuner, tullete nettmuligheter etc...
    Jeg har jo alt i eksterne bokser som kabeldekoder, lyd, mediespiller, dvd, pc, tilogmed laserdisk spiller etc
    Jeg vil ha en knall flatskjerm til en fornuftig pris, uten dildall som kludrer til bilde. Kan det være så sært idag??

BoB
    Ja, tydeligvis. (og desverre)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Burde jo være et marked for folk som bare trenger TVen rett og slett til å vise bilde, hvor de fjerner alt tilleggsgreier. Hvor det kun blir en monitor med HDMI, som er stor, tynn og gir smashing bilde

EDIT: Når jeg tenker meg om har vel samsung noe som heter syncmaster eller noe? Som er bare store monitorer ingenting annet, men disse koster jo 40lapper ++

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Burde jo være et marked for folk som bare trenger TVen rett og slett til å vise bilde, hvor de fjerner alt tilleggsgreier. Hvor det kun blir en monitor med HDMI, som er stor, tynn og gir smashing bilde

EDIT: Når jeg tenker meg om har vel samsung noe som heter syncmaster eller noe? Som er bare store monitorer ingenting annet, men disse koster jo 40lapper ++
    Flere produsenter har jo dette allerede. Men det koster jo deretter. Utstyr for proffmarkedet trenger heller ikke å forholde seg til de samme miljøkravene. Så for all del, om man vil kan man få kjøpt tv-er uten fancy dill og hvor alt er av høyere kvalitet men vær forberedt på å måtte betale 50-60K og opp.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Skulle til å si at det er ikke en TV du da etterspørr, men en Monitor...
    Men du sier det selv..

Har Samsung SyncMaster 24" PC skjerm (helt vanlig PC skjerm), det er ikke slik at syncMaster er bare gull heller, man får "alltid" det man betaler for...

Priseksempler på Monitorer
    SyncMaster 1080 82" 820TSn = 421.000kr :-P
    SyncMaster 1080 70" 700DXn-2 = 95.000kr
    SyncMaster 1080 55" 550EX = 21.300kr
    SyncMaster 1080 24" 2494HS = 1800kr (skjermen min)

Problemet & Poenget er jo at det koster produsentene 200kroner maks å putte inn et kort som gir alle disse dill-dall-app-wifi-spotify-kykkeligky funksjonene...
    Å er det ikke høyttalere og TV-tuner på skjermen så minskes kjøpergruppen med 98%...
    Så med høyere kvantum så tror jeg, at dyre TV'er fort kan være fint på høyde med en dedikert monitor.. Kanksje de til og med bruker samme panelet?
    Store monitorer har en så liten kjøpergruppe at de blir sykelig (unaturlig) dyre..
    (tas som en påstand med rom for litt tull)

Skal du kjøpe en utslagsvask, så koster den minste 2000kr den mellomste 1500kr og den største 3000kr, pga antallet solgte... Bare å gå til en rørleggerforetning å se... :P
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok

Likte forsåvidt prisen på den 82" til samsung der. Til den prisen burde den jo være spot on feilfri? :P Hehe

Også var det syk prisforskjell fra 70" til 82" :P hjelpe meg, nesten 330tusen i prisforskjell for bare 12"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Kanksje de til og med bruker samme panelet?
    Dette stemmer faktisk i noen tilfeller. En Panasonic-insider kunne informere om at proffskjermene dems bruker samme panelet som står i VT30, men det var håndplukket fra produksjonslinjen og skjermene hadde generelt høyere kvalitetskontroll.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoB64

BoB
    Kjøp denne på Finn... :-)

Pioneer KRP-500M - 50" Plasma selges - FINN Torget

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Litt stiv pris for en to år gammel tv, dog :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer-skjermen er bra den, men det er jo solgt i hvert fall to KRP-500M tidligere i år til hhv. 10000 og 8000 tusen, så den prisen var nok litt i overkant.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kjøp av tv utsatt til neste vår, regner med/håper at neste års modeller blir bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt redd for at det kan bli verre. Det er mye som peker på at de vil fokusere på å mer enn halvere strømforbruk på tv-er neste år, og gitt at plasma i utgangspunktet allerede er en strømkrevende teknologi er jeg litt redd for hva som vil skje der.

En Panasonic-ansatt i USA har allerede bekreftet at Panasonic gir opp NeoPlasma-panelene og har kommet med noe helt nytt, og siden panelene som brukes er de samme over hele verden vil vi også her få nye mer "effektive" paneler. Jeg tror jeg kommer til å prøve en VT30 til før jeg gir opp i håp om at de kanskje fikk luket ut produksjonsfeilen i plasmapanelene sine på et tidspunkt og har gått tomme for de med ujevne fosforbelegg på de nyere enhetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Kjøp en brukt Pioneer, jeg har en 5090H og den er perfekt......
    Må nesten kommentere her. Solgte min KRP-500 for 3 mnd. siden. Pga reise til utlandet. Kom hjem for en uke siden og kjøpte en 47" LG lcd LK530n billig type tv.

Svartnivå på LG'en sitt S-IPS panel er helt tragisk som forventet. Men kan med sikkerhet si at på bevegelser i bildet slår den Pioneer KRP'en på mange punkt. Ble veldig skuffet over Pioneer KRP'en på dette punkt og ble irritert over det på slutten. Så må si at heller ikke Pioneer er feilfri. På stillstående bilde var KRP super, men nå har det sig sånn at de fleste bilder flytter på sig. For ikke at snakke om panoreringer.

Så ja det fins vel ikke en perfekt tv enda.

.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •