Panasonic TX-P50U30E vs. Samsung PS51D535 vs. LG 50PV350N

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P50U30E vs. Samsung PS51D535 vs. LG 50PV350N

Hvem av disse TVene er har best bilde i forhold til pris?

Har i dag 42" FullHD LCD fra Elfunk

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50U30E Tilbud 4995kr (før 6990kr)

Komplett.no - Samsung 51" Plasma-TV PS51D535 Tilbud 4995kr (før 5990kr)

Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PV350N 5495kr
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Panasonic'en bruker 295watt i bruk mot LG som bare bruker 170Watt. Noen som vet hva Samsung'en bruker?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det Samsungen bruker 158Watt.

Lest litt rundt, står vel mellom Samsung'en og Panasonic'en ser jeg nå

Edit: Ser i manualen til Panasonic'en at når effekt forbruket er målt på samme måte som det er gjort på Samsung'en. Så bruker Panasonic'en 156Watt. Det er jo fint siden det er den det heller mest mot

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Fant det Samsungen bruker 158Watt.

Lest litt rundt, står vel mellom Samsung'en og Panasonic'en ser jeg nå
    Gitt alle problemene med grønne flekker og en annen type flekker jeg ikke helt klarer å definere på Panasonicene ville jeg kanskje vurdert å prøve Samsungen først. Det mest frustrerende med hele Panasonic-greia er at det ikke foreligger noen offisiell uttalelse på hva dette skyldes, men et par stk (inkl. meg) har fått beskjed om at dette er en bieffekt av hvordan panelet drives og er ikke fiksbart.

Jeg venter likevel på å få igjen VT30-en min fra verkstedet hvor de har fått klarsignal til å bytte panel, samt at de kommer til å installere en software-patch som ikke er allment tilgjengelig for nedlasting.

Dette galleriet viser den "udefinerbare flekken" (ikke alle panelene har den) : Flickr: captfantastic76's Photostream

Og her er et bilde som illustrerer de grønne flekkene: http://www.connected-earth.co.uk/images/pic4.JPG

(Se bort fra "fingeravtrykkmønsteret", det skyldes utelukkende kameraet fotografen har brukt. Det er den grønne flekken på venstre side som er greia her)

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Gitt alle problemene med grønne flekker og en annen type flekker jeg ikke helt klarer å definere på Panasonicene ville jeg kanskje vurdert å prøve Samsungen først. Det mest frustrerende med hele Panasonic-greia er at det ikke foreligger noen offisiell uttalelse på hva dette skyldes, men et par stk (inkl. meg) har fått beskjed om at dette er en bieffekt av hvordan panelet drives og er ikke fiksbart.

Jeg venter likevel på å få igjen VT30-en min fra verkstedet hvor de har fått klarsignal til å bytte panel, samt at de kommer til å installere en software-patch som ikke er allment tilgjengelig for nedlasting.

Dette galleriet viser den "udefinerbare flekken" (ikke alle panelene har den) : Flickr: captfantastic76's Photostream

Og her er et bilde som illustrerer de grønne flekkene: http://www.connected-earth.co.uk/images/pic4.JPG

(Se bort fra "fingeravtrykkmønsteret", det skyldes utelukkende kameraet fotografen har brukt. Det er den grønne flekken på venstre side som er greia her)

Er det visse Panasonic modeller som sliter mere enn andre eller er det helt tilfeldig
    de som blir rammet?

Jeg er på min andre Panasonic tv nå, og har aldri opplevd noe sånt no heldigvis.

Kan ikke si at jeg har fått med meg at dette er et typisk Panasonic problem heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Er det visse Panasonic modeller som sliter mere enn andre eller er det helt tilfeldig
    de som blir rammet?

Jeg er på min andre Panasonic tv nå, og har aldri opplevd noe sånt no heldigvis.

Kan ikke si at jeg har fått med meg at dette er et typisk Panasonic problem heller.
    Dette ser ut til å være typisk for 2011-modellene i sin helhet. Det er godt dokumentert på nettet. Hvis du søker på f.eks. "VT30 green tinge" eller "VT30 green blobs" på google finner du noen forumtråder med ganske mange frustrerte kjøpere. Hvor synlig det er derimot virker å variere fra skjerm til skjerm og derfor kan det være at noen ikke har merket det samt at noen kanskje ikke legger merke til det i utgangspunktet.

De grønne flekkene fikk jeg beskjed av en Panasonic-tekniker selv om at det ikke var stort de kunne gjøre med, men de hadde en firmware-patch som angivelig skulle redusere det til akseptabelt nivå for dem som var plaget. Han mente det som nevnt ovenfor kom av måten panelet drives på. Men jeg fikk som sagt godkjent et panelbytte på tv-en min så jeg venter i spenning på hvorvidt det endrer noe som helst. Hvis ikke blir det nok å returnere og heller vurdere Samsung.. dessverre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt skeptisk når jeg ser dette. Men er jo en ting som bør gå på rekamasjon hvis det skulle forekomme på nesten helt ny skjerm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Blir litt skeptisk når jeg ser dette. Men er jo en ting som bør gå på rekamasjon hvis det skulle forekomme på nesten helt ny skjerm
    Joda, man kan jo reklamere på det. Problemet er bare at du sannsynligvis bare vil få en ny tv med samme problemet :P Hvilket er grunnen til at jeg sendte min rett til service i stedet. Så jeg håper virkelig at det løser problemet.. om ikke panelbytte og software-patch hjelper er jeg redd det er nytteløst...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en Panasonic TX-P50U30E på meg. Er veldig fornøyd med bilde kvaliteten på TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •