ett par spm om smart tv o.l

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ett par spm om smart tv o.l

Hei!

jeg lurer på noe ang smart tv, som jeg har forstått det er det mulig å laste ned apps, lagre nettsider osv. Så derfor tenker jeg kommer smart tv'ene med lagringskapasitet eller hvordan fungerer dette?

og hvordan vil dere si det er smart å kjøpe en smart tv nå, med tanke på videre utvikling i markedet, jeg tenker at vist det dukker opp nye finesser så vil vel det meste være mulig å få oppdatert på smart tv'n din??? hvordan tror dere utviklingen vil gå?

Newcomer Xevious sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er plass til veeeldig mange apps, og på f.eks. Samsung sine TV'er kan du lage mapper og legge apps'a i så man ikke trenger å bruke fjorten dager på å finne den appen man lastet ned i går.

Tror heller ikke det har noe for seg og sitte på gjerdet og vente på bedre Smart-TV for det vil jo alltid komme noe som er bedre så da får man jo aldri kjøpt noe. Mye kan jo oppdateres via nett, evt. kan man jo kjøpe en ny BD-spiller som gir deg det TV'en mangler...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det et lagringsminne internt på tv'ene, jeg ser ikke at dette blir opgitt vertfall, appsene må jo bli lagret en plass?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart TV er det jeg ville tenkt minst på når det gjelder valg av Tv. Jeg har det, men bruker det aldri. Hadde jeg ønsket å bruke tven min til denslangs, så ville jeg hatt en mediasenter maskin koblet til tven - f,eks mac mini.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenminstemann
    Men er det et lagringsminne internt på tv'ene, jeg ser ikke at dette blir opgitt vertfall, appsene må jo bli lagret en plass?
    Det er et par gig (ca) minne for lagring av apper, bookmarks, instillinger, litt bilder, etc

Skal man ta opp programmer må man ha en USB harddisk tilkoblet. Jeg hadde en 3 år gammel 250GB til overs og den fungerer flott til opptak i HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Smart TV er det jeg ville tenkt minst på når det gjelder valg av Tv. Jeg har det, men bruker det aldri. Hadde jeg ønsket å bruke tven min til denslangs, så ville jeg hatt en mediasenter maskin koblet til tven - f,eks mac mini.
    +1

Smart-TV er nice extra, og ikke vesentlig. Har ny Samsung i 8000 serien, som visstnok har implementert dette bra. Allikevel er IPADen foretrukket som surfeplate foran TVen. Browseren er treg, selv om den er koblet til raskt bredbånd. Det er også en utfordring å manøvrere på skjermen, zoome, etc.

Det som imponerte meg og som vil bli brukt, er "plug and play" oppkobling mot trådløs NAS. Så snart TVen er på nett er det bare å stupe rett inn i folderne og se på bilder og hjemmevideoer.

Det aller viktigste etter min mening er at Samsung sine TVer klarer å kombinere moderne og plasseringsvennlig design med et så flott bilde. Lyden er heller ikke ille, når man tar det tynne chassiset i betraktning.

Newcomer Xevious sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Skal man ta opp programmer må man ha en USB harddisk tilkoblet. Jeg hadde en 3 år gammel 250GB til overs og den fungerer flott til opptak i HD.
    Bare pass på at man ikke tar harddisken men har lagret feriebildene på da harddisken blir formatert om man kobler den til en TV.
    Og man får kun tatt opp fra den kanalen man ser på da TV'ene har kun en tuner. Men man kan se på film fra en annen kilde, f.eks BD, mens man tar opp fra en TV-kanal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •