ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 235
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ser du noe forskjell fra før og etter da sånn bildemessig. Tror jeg må ta en telefonsamtale til Panasonic i morgen selv om kara der ikke er så glad for det...
    Har ikke sett så mye etter andre ting, men den grønne flekken er i alle fall like tydelig.

Panasonic skriver bare dette om oppdateringen:

Oct. 18, 2011
    Ver. 1.704

1. Pay service introduction for VIERA Connect Market.

Ser en kan kjøpe noen spill nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på tråden med Panasonic teknisk igjen. Jeg vil egentlig oppfordre dere alle til to ting:

Det ene er å returnere tv-ene deres og se om dere klarer å finne alternativer, og det andre er å ringe Panasonic sitt sentralbord og be om å få snakke med "Mikael" og fortelle han hva dere mener om dette her. Bakgrunn til mitt utbrudd nå er at jeg ville forhøre meg mer om en oppdatering som skulle løse dette problemet og fikk beskjed om at det som evt. ville kunne gjøres med denne problemstillingen alt er gjort i 1.704. Så mye for det håpet.

Så fortalte jeg han at jeg hadde fått byttet panel på tv-en min og at det i en periode var bedre men så har blitt verre igjen. Hvitt er av og til både grønt og rødt, noe han mente man bare måtte regne med og anse som innenfor toleransegrensene.

De sa helt direkte i fra om at nå hadde de byttet panel og da var det ikke mer de ville gjøre med denne tv-en, og at dette nå var en sak mellom meg og forhandler. Det var uaktuelt for dem å ta den inn så kort sagt sa de bare "get lost". Jeg spurte om det var sånn at Panasonic nå ikke lenger klarte å lage gode tv-er fordi det var ikke sånn i fjor, og da fikk jeg bare til svar at dette var nå min mening. Han syntes bildet var strålende, og gjentok at det var umulig å få et bilde som er helt hvitt. Han mumlet noe greier om hvitbalanse og alt, men problemet er jo at det er sånn selv i sort/hvitt og om man skrur ned fargene selv. Makan til arroganse. Jeg så denne hvite meldingsboksen som varsler om at USB-opptak begynner i går... den var søren ikke mye hvit. Den var mest grønn og rød

De kom også med en delvis innrømmelse av at dette er sånn ting er, for jeg spurte om dersom jeg kjøpte en VT30 til om den ville ha samme problem. Svar: "Hvis du hadde sett på ti forskjellige VT30 kan det være sånn at en kunde synes en av dem er bra nok". Og han gjentok at det er variasjoner men at de i følge fabrikken er innenfor toleransegrensene. Merker jeg som forbruker føler meg maktesløs.. når man kjøper tv i denne prisklassen skal man ikke forvente dette. Nå er jeg forbanna.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp.

Hei.

Hva med TV2 Hjelper deg. Skulle vel likt å bryne seg på en liten produsent som Panasonic. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironisk nok skal de ha test av flatskjermer i neste TV2 Hjelper Deg, og jeg kommer til å være rimelig snar med å kontakte dem hvis/når de kårer Panasonic til en av testvinnerne. Var igjen og så en GT30 som har stått på utstilling siden juni i en expert-sjappe i dag... så ikke fnugg av noe grønt. Så at dette er en panelfeil er vel hevet over enhver tvil, slaskene vil bare ikke innrømme det... trolig pga den størrelsesordenen vi snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vente på testen?
    Send inn det du har av dokumentasjon og se om du klarer å få det inn i programmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde skrevet en lenger tekst som ble borte ved et lite klønetrykk, men ønsket primært å dele denne linken som viser litt mer nøyakig hvordan denne gulgrønne flekken oppfører seg. Se spesielt i midten hvordan ting åpenbart blir farget med et grønnskjær og se deretter på sidene av det området hvor ting heller mer mot rødt.

Jeg synes det er på tide å mobilisere. At en stor andel kunder ikke er kresne nok til å reagere er ingen god grunn til å slippe unna med dette. Dette er selskapets TOPPMODELLER. Hadde det vært en Panasonic til 4-5K kunne dette til NØD vært akseptabelt...

Panasonic GT30 Green Blob - YouTube

Jeg kommer til å forsøke en VT30 til, sannsynligvis 55" men jeg er gjerne med på å samkjøre et kollektivt forsøk på å nå frem via f.eks. tv2 hjelper deg. Dette bør frem i lyset. Særlig etter et par uttalelser fra Panasonic andre steder:

Det er altså et annet sted også nå hvor de kun har svart med "Dette er slik tv-ene våre er og måten panelet fungerer på." Samme kundebehandler har også svart "Samtlige av våre tv i varehuset har dette, og vi mener det er godt nok. Er du misfornøyd, velg et annet merke."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med min VT30....-så ikke forvent at jeg stiller opp i det bittersure korstoget ditt.
    I i det hele tatt antyde at mange som har VT30 ikke er kresne nok til å reagere er bekrefter at dette TV-kjøpet ditt og dets etterspill har gått totalt Out-Of Hand.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med slc.
    Dette er altfor dårlig av Panasonic, og vi trenger noen som kan røske litt opp i arrogansen deres.

Det er ikke alltid så lett å se dette problemet på vanlig film/TV, man tror bare at det er materialet som er problemet, men undersøker man litt, ser man at det er panelet.

Jeg har lest på forum i USA og UK, og her er det uforholdsmessig mange som har dette problemet, og faktisk en del andre problemer med VT30.

Så stå på slc!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den videon var det i alle fall et gigantisk problem. Noe slikt hadde jeg aldri godtatt. Det der vil jeg kalle en defekt TV.

Det man kan gjøre er å true Panasonic med å ta det til media. Kommer dette skikkelig frem i media, så vil de tape store penger.

Spørsmålet er hvor stor betydning det har dersom man har det i mindre grad. Det er vanskelig å vite når man ikke har en annen tilsvarende TV ved siden av for direkte sammenligning. Skulle gjerne sett at noen kunne gjort en slik sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    På den videon var det i alle fall et gigantisk problem. Noe slikt hadde jeg aldri godtatt. Det der vil jeg kalle en defekt TV.
    Uten tvil! Eg har no hatt min VT30 i 3 veker, og har ikkje merka ein einaste defekt på den. Ingen antydning til grøne flekker og ingen andre problem.

Eg forstår difor slc VELDIG godt, og syns absolutt at "korstoget" er berettiga.

Schumacher: Du har kanskje eit pengetre i hagen sidan du tydeligvis ikkje forstår at ein som kjøper eit såpass dyrt produkt, vil ha dette til å virke deretter..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønnskjær problemet minner meg om grønn/rød/lilla-skjær problemene i mørkegrå partier på Sony W3000 noen år tilbake i tid. Jeg oplever dette fortsatt på min TV, selv etter kalibrering av gråskala, panelbytte og firmware oppdatering. Blitt vant til det, men i etterpåklokskapens lys burde jeg hevet kjøpet. Stå på, slc. Det er tydelig at enkelte serier har mer problemer enn andre, uavhengig av produsent.
    Å akseptere og anerkjenne problemet ville vært et stort økonomisk steg tilbake for Panasonic, spesielt etter tsunami bølgen. Dette gjennomsyrer nok deres holdning til problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke ett pengetre i hagen,men reagerer på at det blir sagt at de eierne som har VT30 som ikke har problemer eller ikke søker etter de blir framstilt som ikke kresne nok.Jeg har ett lyd/bilde anlegg i stua til over 400K i nypriskjøp stua og ingenting blir kjøpt uten nitidig research og dette er min store lidenskap.
    Så jeg er kresen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra slc! Ikke hør på de sure oppstøtene. Enhver som ser den videoen, må jo skjønne at det er en defekt. Støtter deg!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Jeg har ett lyd/bilde anlegg i stua til over 400K i nypriskjøp stua og ingenting blir kjøpt uten nitidig research og dette er min store lidenskap.
    Så jeg er kresen.
    Dette sier meg ingenting, der finnes jo idioter som betaler 100 tusenvis av kroner for et par meter kabel.

Kresen, ha ha

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Dette sier meg ingenting, der finnes jo idioter som betaler 100 tusenvis av kroner for et par meter kabel.

Kresen, ha ha
    Vel...-hvorfor dra inn kabler i det hele tatt? Kabler står ikke for stor andel av totalkostnad her.Med måten du resonnerer på der Rolle,så skal du være forsiktig med å ta ibruk ett begrep som idioter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke ett pengetre i hagen,men reagerer på at det blir sagt at de eierne som har VT30 som ikke har problemer eller ikke søker etter de blir framstilt som ikke kresne nok.Jeg har ett lyd/bilde anlegg i stua til over 400K i nypriskjøp stua og ingenting blir kjøpt uten nitidig research og dette er min store lidenskap.
    Så jeg er kresen.
    Det er vel ikke verre enn at du faktisk har vært heldig og fått en VT30 uten større problemer, mens flesteparten her ikke har vært like heldig, og vil gjerne få Panasonic til å ordne opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med min VT30....-så ikke forvent at jeg stiller opp i det bittersure korstoget ditt.
    I i det hele tatt antyde at mange som har VT30 ikke er kresne nok til å reagere er bekrefter at dette TV-kjøpet ditt og dets etterspill har gått totalt Out-Of Hand.
    Dette er bevist flere ganger allerede. TV-forhandlere rundtom har hardnakket påstått at de aldri har hatt dette problemet på tv-er de har solgt, for så at kunde påpeker feilen og plutselig ser de feilen på alle skjermene de har på utstilling... de har simphelten ikke lagt merke til det av ymse årsaker.

Jeg hadde heller ikke startet dette "korstoget" dersom jeg hadde vært alene om problemet, men jeg har funnet fordømt mange med det problemet og opplevd det på to paneler selv så langt, og det ER virkelig så ille som i den videoen der. I kanskje 80% av materialet er det ikke synlig, men når det dukker opp er det vanvittig irriterende.

Til min fordel har jo også Panasonic selv sagt til meg at alle tv-ene er slik pga måten panelet drives. Altså innrømmer de en 100% rate, men jeg tror ikke på dem i forhold til panel drive, for panalene har også synlige defekter i mange tilfeller. Sure, dette rødskjæret kan helt fint være nettopp på panel drive-greiene, men statiske elementer som "forgrønner" bildet, not so much... sorry, jeg kjøper den ikke. De dekker over noe og med mindre kundemassen gjør opprør vil det fort bli en annen ting senere de gir totalt blaffen i.

Har du virkelig en skjerm som er fri for defekter du ikke ser på en VT30 (jeg glemmer stadig om det er 50", 55" eller 65" du har) så skal du anse deg som sykt heldig. Men dette er litt som x-files.. jeg tror det ikke før jeg får se det (65" utstillingsmodellen på elkjøp og en 50" GT30 på expert er foreløpig de eneste skjermene jeg ikke har klart å se dette på, og noen her har også vært så greie at de har rapportert om tv-er utstilt andre steder. Keep that up.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke ett pengetre i hagen,men reagerer på at det blir sagt at de eierne som har VT30 som ikke har problemer eller ikke søker etter de blir framstilt som ikke kresne nok..
    Da har du sannsynligvis en veldig tidlig VT30, for om du gjorde nitidig research på denne nå så ville du finne hundrevis av lignende saker som det jeg skriver om. Kjøpte du en tidlig kan du ha vært heldig,for det virker som om de ødelagte panelene oppstod etter den første batchen eller noe. (Ren spekulasjon)

Etter uttalelsene fra Panasonic på diverse hold selv så er jeg i hvert fall overbevist om at så og si 100% av panelene dems har problemet eller vil utvikle det etter 100-ish timer. Det er jo så lovende når en Panasonic-forhandler sier "alle våre tv-er har dette", don't you think?

Edit: feil sitat sitert først

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldig eller ikke.....-med fare for å gjenta meg selv.Det som det reageres på her er at det blir forsøkt framstilt at de som ikke har dette forferdelige grønnskjæret og en vel fungerende skjerm uten defekter,eller er fornøyd med den uansett sikkert har en feil i skjermen,men ikke er kresne nok.
    Dette er å ta seg vann over hodet mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop har ikke hentet min 50VT30E ennå, så jeg fikk testa med firmware 1.801.
    Absolutt ingen forskjell på de grønne flekkene. Like ille.
    Jeg har også lagt merke til at det er lettere å få image retention i disse områdene.
    Rimelig irriterende feil.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •