ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 235
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Jeg har det samme, untatt:

Status2 : 232f-131-000f7b som hos meg er Status2 : 232d-130-000f7a
    Virker å være gjennomgående for alle, så jeg mistenker at jeg har en nyere firmware enn hva som er allment tilgjengelig og at det forklarer noe av forbedringen jeg ser på tv-en min. Jeg tror faktisk at dersom det hakket ikke hadde vært i skjermen nå, så hadde jeg slått meg til ro med det slik det er. Det er definitivt redusert, men ikke perfekt.

Jeg ville prøvd å få tak i noen som kunne oppdatere tv-ene for dere som merker dette med grønne flekker. Kontakt serviceverksted og si til dem at det finnes en oppdatering for dette som skal redusere problemet som de får på forespørsel fra Panasonic. De gir den nok neppe ut til hvermannsen siden den trolig er under uttesting enda.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    orso er jo et bevis på at det tydeligvis går an å være heldig også hvor kjøpte du den?
    Vel, jeg sliter nå med innbrenning. Og har jeg nevnt at den første skjermen jeg mottok hadde panelfeil? Erstatnings skjermen fikk jeg fra Hifi Klubben i Bergen.

Jeg er dog fortsatt usikker på om jeg har lignende problem. Jeg reagerer på at på bakgrunn med en farge, så ser det noe skyggete ut. Det oppleves som en gass som ligger og flyter eller at det er litt skyggete. Vet ikke om det kan være fosfortrail eller det de kaller banding? Men noe er det. Men det er nok jeg kan leve greit med. En perfekt skjerm er dette dog ikke. OLED neste?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Du har faktisk rett, det er en VT30E. Sjekka eska nå. Serienummeret begynner også FA-133.
    På websida til Netshop står det VT30Y. Ikke bra.

Da går den ihvertfall i retur.

Pokker.
    Lett for at det skjer. Det er noe jeg har vært oppmerksom på. Det skal alltid være en Y på slutten. Da er det en nordisk modell og man vet at den er klargjort for Rikstv og Canal Digital med CAM. E på slutten indikerer at det er en europeisk versjon. Jeg ville tro alle garantiordninger gjelder alikevel.

Edit: Ser nå at du har fått beskjed at det skulle være en Y versjon. Det er jo enda værre. Hadde absolutt krevd pengene tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Lett for at det skjer. Det er noe jeg har vært oppmerksom på. Det skal alltid være en Y på slutten. Da er det en nordisk modell og man vet at den er klargjort for Rikstv og Canal Digital med CAM. E på slutten indikerer at det er en europeisk versjon. Jeg ville tro alle garantiordninger gjelder alikevel.
    .
    Garantiordningene gjelder ikke i Norge. Dvs, Panasonic Norge har ikke noe ansvar for parallellimport, så det blir Netshop som egenhendig må stå for garantiservice og ta dette med sin leverandør igjen og dette kan nok være betydelig tregere enn om man har et produkt som Panasonic Norge står for garantien på.

Jeg er dog fortsatt usikker på om jeg har lignende problem. Jeg reagerer på at på bakgrunn med en farge, så ser det noe skyggete ut. Det oppleves som en gass som ligger og flyter eller at det er litt skyggete. Vet ikke om det kan være fosfortrail eller det de kaller banding? Men noe er det. Men det er nok jeg kan leve greit med. En perfekt skjerm er dette dog ikke. OLED neste?
    Hvis jeg oppfatter denne beskrivelsen riktig, og du ser det primært på den midtre tredelen av skjermen hovedsaklig øverst og nederst så er det nok trolig denne defekten. Men det var veldig lite å skimte i bildene dine, så virker som om skjermen din skal være ganske fri for det. Det du kan sjekke er å sette color til 0 for så å se om du ser noe grønne flekker innimellom når du ser ting i sort/hvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Ser nå at du har fått beskjed at det skulle være en Y versjon. Det er jo enda værre. Hadde absolutt krevd pengene tilbake.
    Jepp, VT30E har ikke samme DVB-modul som Y-utgaven.

Jeg snakka med Netshop i går, og de ordner opp nå. TV'en blir hentet og jeg får hele kjøpesummen tilbake.
    Så det er jo bra håndtert.

Nå er det vel bare å vente og se om firmware-oppgraderingen gjør det verdt risikoen å prøve en ny VT30.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også vært litt i kontakt med forbrukerrådet angående dette her, og det gir meg også bittelitt hodebry. De uttaler seg på denne måten i forhold til denne saken:

"Dersom selger/panasonic avviser din reklamasjon på grunnlag av at de mener at varen ikke har en mangel vil du trolig måtte innhente en sakkyndig uttalelse for din tv for å vurdere hva/ om det er noen feil, også må du argumentere for at denne feilen utgjør en kjøpsrettslig mangel."

Så, hvem kontakter man for å få gyldig dokumentasjon på at dette er en feil?

Har også for andre gang på rad fått svar fra Panasonic support per mail om at de ikke kan hjelpe meg med noen av disse spørsmålene (!). Så da lurer jeg på hva i alle dager support egentlig er ment for? De driver stadig og henviser meg til mitt servicesenter, men spørsmålene mine er jo direkte rettet mot Panasonic og ting kun Panasonic besitter svar på. Dette er bare helt håpløst...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også vært litt i kontakt med forbrukerrådet angående dette her, og det gir meg også bittelitt hodebry. De uttaler seg på denne måten i forhold til denne saken:

"Dersom selger/panasonic avviser din reklamasjon på grunnlag av at de mener at varen ikke har en mangel vil du trolig måtte innhente en sakkyndig uttalelse for din tv for å vurdere hva/ om det er noen feil, også må du argumentere for at denne feilen utgjør en kjøpsrettslig mangel."

Så, hvem kontakter man for å få gyldig dokumentasjon på at dette er en feil?

Har også for andre gang på rad fått svar fra Panasonic support per mail om at de ikke kan hjelpe meg med noen av disse spørsmålene (!). Så da lurer jeg på hva i alle dager support egentlig er ment for? De driver stadig og henviser meg til mitt servicesenter, men spørsmålene mine er jo direkte rettet mot Panasonic og ting kun Panasonic besitter svar på. Dette er bare helt håpløst...
    Facebook neste?? Jeg hadde problem med Htc for et år siden og var på randen å starte gruppe pga at flere hadde samme problem. Fortallte HTC via mail at denne gruppen skulle startes og vips plustselig var all mulig og ny telefon levert på døren dagen etter.

Support til panasonic er en vits. Folk der kan ikke hjelpe med noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Facebook neste?? Jeg hadde problem med Htc for et år siden og var på randen å starte gruppe pga at flere hadde samme problem. Fortallte HTC via mail at denne gruppen skulle startes og vips plustselig var all mulig og ny telefon levert på døren dagen etter.

Support til panasonic er en vits. Folk der kan ikke hjelpe med noe.
    Tror nok ikke en facebook-gruppe hjelper her. Det som er så irriterende er jo at Panasonic er vel vitende om dette problemet her, og de vet også nøyaktig hva som gjøres og ikke gjøres med det. Siden dette er en panelfeil som ser ut til å ha rammet stort sett hele produksjonen i år så er det heller ikke så mye de kan gjøre heller, det er vel nettopp det som er problemet, tenker jeg.

Jeg skal prøve et par telefoner til i løpet av dagen, og om ikke det gir resultater så får jeg forsøke å iverksette plan B :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da forsøker vi å iverksette plan B; men da trenger jeg at noen med en VT30 som vet de har dette problemet som bor ved Gardermoen (helst ikke så veldig langt unna) kan ta kontakt.

Det ser dessverre mer og mer ut som om man er nødt til å godta dette her, og så lenge det virker å være et relativt ubetydelig problem for de fleste som har disse så har man heller ingen veldig god sak. Flere verksteder jeg har snakket med har også bekreftet at dersom de får inn en TV med dette problemet med svar fra Panasonic om at det er innenfor spesifikasjonene vil de ikke foreta seg noe samt belaste kunden for undersøkelsen av produktet.

Dette understreker bare viktigheten av å kjøpe et sted der man har full returrett. Latterlig at vi nå er i 2011 og at man skal måtte finne seg i sånt på det som skal være toppmodeller. Retursak åpnes herved hos komplett, så får vi gi dette en sjanse til før jeg gir opp VT30 helt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å leve med dette om de bare får byttet glasset nå. Jeg orker ikke mer og har vel innsett at det finnes viktigere ting her i verden. Bildet er 90% OK etter en oppdatering (som må gjøres av en autorisert tekniker) men tendensen er fremdeles der. Jeg orker bare ikke bry meg med det lenger.

Kan også opplyse om at vekrstedet som var her for å analysere skadene på glasset fortalte at de hadde hatt VT30-er inne for andre feil, men at også de hadde hatt dette grønnskjæret. Så det bekrefter teorien om at mange ikke ser det eller bryr seg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må sikkert se en Panasonic TV ved siden som ikke har problemet før man merker det. Det kan det godt tenkes at det ville vært godt synlig, men det er bare spekulasjon.

Jeg har hele tiden reagert på at det føles som om det er mangel på helt rene farger. Ser det spesielt med grå farge. Da virker det ikke som om alt er 100% grått.
    Skal undersøke det litt mer etter hvert og vil kontakte et verksted. Men jeg venter en stund. Det tror jeg er lurt før Panasonic har fått gått mer i dybden på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hele tiden reagert på at det føles som om det er mangel på helt rene farger. Ser det spesielt med grå farge. Da virker det ikke som om alt er 100% grått.
    Dersom det er i spesielle områder på skjermen og virker statisk (dvs. at gråfargen endrer seg etter hvor den er på skjermen når bildet panorerer) så er det nok trolig dette fenomenet du ser. Jeg begynner seriøst å tro at det ikke finnes en eneste 50" i ST/GT/VT-serien som ikke har dette problemet og uttalelsene fra Panasonic samt det at de faktisk har en software-løsning for å redusere problemet (men ikke eliminere) føler jeg også er en slags bekreftende reaksjon.

Noen er nok bare mer sensitive på det. Sånn som meg.. jeg skal innrømme at for å se det på tv-en sånn den er NÅ så MÅ jeg se litt aktiv etter det også i ekstremtilfellene. Men min tv har også hatt den oppdateringen det er snakk om. Jeg kommer derfor bare til å beholde den dersom de får byttet glasset så jeg får vekk ripene og hakkene på innsiden. Jeg fikk uansett brått andre ting å tenke på i livet og innser hvor uviktig denne saken er i forhold til mye annet...

Jeg håper andre fortsetter å stå på for å få en løsning, dog. Og jeg vil fortsatt støtte opp om evt. kampanjer som måtte settes i gang osv. men jeg vil ikke lenger aktivt jobbe med dette for jeg har rett og slett ikke noe overskudd til det lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er i spesielle områder på skjermen og virker statisk (dvs. at gråfargen endrer seg etter hvor den er på skjermen når bildet panorerer) så er det nok trolig dette fenomenet du ser. Jeg begynner seriøst å tro at det ikke finnes en eneste 50" i ST/GT/VT-serien som ikke har dette problemet og uttalelsene fra Panasonic samt det at de faktisk har en software-løsning for å redusere problemet (men ikke eliminere) føler jeg også er en slags bekreftende reaksjon.

Noen er nok bare mer sensitive på det. Sånn som meg.. jeg skal innrømme at for å se det på tv-en sånn den er NÅ så MÅ jeg se litt aktiv etter det også i ekstremtilfellene. Men min tv har også hatt den oppdateringen det er snakk om. Jeg kommer derfor bare til å beholde den dersom de får byttet glasset så jeg får vekk ripene og hakkene på innsiden. Jeg fikk uansett brått andre ting å tenke på i livet og innser hvor uviktig denne saken er i forhold til mye annet...

Jeg håper andre fortsetter å stå på for å få en løsning, dog. Og jeg vil fortsatt støtte opp om evt. kampanjer som måtte settes i gang osv. men jeg vil ikke lenger aktivt jobbe med dette for jeg har rett og slett ikke noe overskudd til det lenger.
    Det er veldig tungt å jobbe med slike saker. Kan virke enkelt for oss som ikke ringer, sender mail og står på. Blir masse konflikter. Så blir en selv oppfattet som bråkebøtte og vanskelig kunde. Slc, du har gjort en god jobb, og du har gitt oss andre på forumet mye. Mange takk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å oppklare, det er ikke denne saken som har slitt meg ut Ser jeg kunne gi uttrykk for det, men det er ikke tilfelle.

Det er bare at en tv med en "mindre" defekt virker så ubetydelig i forhold til andre ting som har skjedd nylig. Jeg håper egentlig at noen tar saken videre, for det er helt klart et problem i produksjonen. Men de av dere som plages litt, be deres lokale verksted om en oppdatering som er laget for å redusere problemet. Den har effekt. Det kan godt være at de må kontakte Panasonic selv for å spørre etter en slik oppdatering, men den finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å oppklare, det er ikke denne saken som har slitt meg ut Ser jeg kunne gi uttrykk for det, men det er ikke tilfelle.

Det er bare at en tv med en "mindre" defekt virker så ubetydelig i forhold til andre ting som har skjedd nylig. Jeg håper egentlig at noen tar saken videre, for det er helt klart et problem i produksjonen. Men de av dere som plages litt, be deres lokale verksted om en oppdatering som er laget for å redusere problemet. Den har effekt. Det kan godt være at de må kontakte Panasonic selv for å spørre etter en slik oppdatering, men den finnes.
    Skjønte det var andre ting som var tyngst ja. For håpe det ordner seg!

Ville jo gjette at denne oppdateringen kun foretaes av profesjonelle, inntil Panasonic har testet den ut og ser hvor utbredt problemet egentlig er. Håper det er mulig å få fix'en med i en generell softwareoppdatering. Koster vel mye å få servicefolk på besøk? Må vel selv dekke reiseutgiftene deres?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte det var andre ting som var tyngst ja. For håpe det ordner seg!

Ville jo gjette at denne oppdateringen kun foretaes av profesjonelle, inntil Panasonic har testet den ut og ser hvor utbredt problemet egentlig er. Håper det er mulig å få fix'en med i en generell softwareoppdatering. Koster vel mye å få servicefolk på besøk? Må vel selv dekke reiseutgiftene deres?
    Den vil nok kun være tilgjengelig av profesjonelle. Jeg tror det er snakk om en såkalt eprom-update og det lar de ikke sluttbruker stå for selv.

TV-en må sannsynligvis sendes inn, men dette skal være en servicesak som ikke skal koste deg noe. Jeg foreslår du kontakter ditt næmeste service-senter og forklarer situasjonen, og nevner denne oppdateringen. De ordner nok resten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har begynt å merke noe mer til dette nå? Her blir problemet bare større jo mer tv-en er i bruk. Hvitt på stort sett hele den nedre delen av skjermen nå er mer rød og grønn enn noe annet. Det ser virkelig ikke bra ut så ser ut som om problemet forverrer seg ved bruk...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det holder seg konstant hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det foreligger endelig en offisiell uttalelse fra Panasonic om dette problemet. Det hevdes nå at de i Spania har funnet en måte å fikse dette på i firmware, så det kan tenkes det skjer litt ting fremover nå. Siden jeg fremdeles er usikker på om min har fått dette forsøkt patchet, kunne noen med 1.703 i VT30-ene sine oppgi detaljene som ligger i system information eller sjekke om de stemmer med mine?

Software Version : 1703-10000
    Status1 : 0071-0a02 4000-0000
    Status2 : 232f-131-000f7b
    Status3 : 0000-2600 0000-0000

(Finnes i Setup -> System Menu -> System Information, eller på norsk: Oppsett -> Systemmeny -> System informasjon)

La oss krysse fingrene for at dette kanskje er løst nå
    Status hos meg er endret etter 1.704-oppdateringen som nettopp kom:

Software Version : 1704-10000
    Status3 : 0000-3505 0000-0000

Legg merke til Status2. Før var den forskjellig fra din slc, nå er den blitt lik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status hos meg er endret etter 1.704-oppdateringen som nettopp kom:

Software Version : 1704-10000
    Status3 : 0000-3505 0000-0000

Legg merke til Status2. Før var den forskjellig fra din slc, nå er den blitt lik.
    Ser du noe forskjell fra før og etter da sånn bildemessig. Tror jeg må ta en telefonsamtale til Panasonic i morgen selv om kara der ikke er så glad for det...

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •