ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 235
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg ser i all fall ingen klare bakgrunns flekker, men jeg synes at spesielt ved bevegelse så er det til tendenser til utflyting. Men det kalles sikkert noe annet. Mener jeg hadde det på PV600 også.

Dersom dere ikke får hjelp med dette fra Panasonic, så kan dere jo vurdere å kontakte forbrukerombudet. Det hjelper vel også å alliere seg.
    Jeg har allerede sendt en mail til både forbrukerrådet og THX om dette. THX fordi jeg mener Panasonic misbruker THX-sertifiseringen ved å selge produkter som i så stor skala har dette her. THX handler jo om å vise materiale som det er ment å vises, og i de aller fleste tilfeller er jeg temmelig sikker på at det ikke involverer grønnaktige flekker

Jeg er ikke i tvil om at jeg kan få igjen pengene for kjøpet men jeg ønsker meg egentlig ikke pengene, jeg vil ha produktet som ble markedsført. Var det ikke for at alternativene også har åpenbare problemer så hadde jeg valgt dem. Og ja, vi bør nok alliere oss hvilket også er en av grunnene til at jeg startet denne tråden.. jeg ønsker å samle så mange som mulig av de som ser dette på sine tv-er og deretter satse på at det er av såpass betydning at noen foretar seg noe og/eller gir oss en avtale som ligner det jeg skisserte over.

Jeg forventer altså ikke en perfekt tv, for det er mange andre svakheter med VT30 også, men ingen tv-er er perfekte. Det er kun dette som nå langt på vei er identifisert som fosforproblemer som plager meg. Alt annet er mer enn godt nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Jeg får vel også bidra litt her.

Fikk min 50VT30 for halvannen uke siden, og har vært svært fornøyd med den, inntil jeg testet med noen slides. På de mørkegrå vises de grønne flekkene godt. Se vedlagt bilde.

Det er ikke så tydelig i "Normal" modus, men klart tydelig i "Cinema" og "THX".
    Serienummeret begynner på FB-133.

Jeg er stadig innenfor angrefristen.
    Er det bare å sende tilbake og prøve et nytt eksemplar?
    Ellers er jeg jo fornøyd med TV'en.
    Hvilken firmware-versjon kjører du på denne?
    Kan du prøve å oppdatere til den siste om du ikke allerede har den?
    Jeg lurer kanskje på om siste firmware-versjonen reduserer dette ganske mye, men uten at det forsvinner helt. Siden din var så ekstremt mye verre enn min nå så lurer jeg på om den siste firmware-versjonen påvirker noe som helst (1703 er den nyeste for VT30)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvilken firmware-versjon kjører du på denne?
    Kan du prøve å oppdatere til den siste om du ikke allerede har den?
    Jeg lurer kanskje på om siste firmware-versjonen reduserer dette ganske mye, men uten at det forsvinner helt. Siden din var så ekstremt mye verre enn min nå så lurer jeg på om den siste firmware-versjonen påvirker noe som helst (1703 er den nyeste for VT30)
    Jeg har firmware-versjon 1.800, og finner ikke noen nyere.

TV'en går nok dessverre tilbake, siden det tydeligvis ikke er noen vettug løsning.
    Men hva i allverden skal man kjøpe istedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har firmware-versjon 1.800, og finner ikke noen nyere.

TV'en går nok dessverre tilbake, siden det tydeligvis ikke er noen vettug løsning.
    Men hva i allverden skal man kjøpe istedet?
    1.800 ? Det var merkelig... hvor fant du den? Og er det en VT30Y eller VT30E?

Nei, det er et problem dette med hva en skulle hatt i stedet. Jeg har kun funnet Panasonic som på papiret var den rette tv-en for meg. Du kan jo forsøke å få en omlevering... orso er jo et bevis på at det tydeligvis går an å være heldig også hvor kjøpte du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, det er et problem dette med hva en skulle hatt i stedet. Jeg har kun funnet Panasonic som på papiret var den rette tv-en for meg. Du kan jo forsøke å få en omlevering... orso er jo et bevis på at det tydeligvis går an å være heldig også hvor kjøpte du den?

Her er 1.800.Download Information of VIERA for Europe | TV | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fant den og derav spørsmålet mitt. Min er en VT30Y (den skandinaviske utgaven), så jeg lurer kanskje på om det kan være en VT30E som hadde en 1.800-firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er visst en VT30Y, i følge Netshop, der jeg kjøpte den.
    Fikk firmware'n via oppdateringen i TV'en.

Kanskje man skulle begynne å se på LCD med ordentlig LED-baklys (ikke i kantene)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst en VT30Y, i følge Netshop, der jeg kjøpte den.
    Fikk firmware'n via oppdateringen i TV'en.

Kanskje man skulle begynne å se på LCD med ordentlig LED-baklys (ikke i kantene)?
    Jeg begynte kanskje å mistenke at det var netshop du hadde kjøpt den hos. De driver med mye parallellimport så jeg tipper det du har er en VT30E. De er ganske inkonsekvente på merking i nettbutikken sin og dette er et kjempeproblem. For det første er du ikke garantert at denne fungerer 100% med Canal Digital om du har planer om å bruke tv-en som satellitt eller kabeltuner. For det andre så vil du mest sannsynlig ikke få noe support fra Panasonic Norge whatsoever. Om det er VT30E eller VT30Y burde stå på esken eller på etiketten på baksida av tv-en.

Jeg tror faktisk ikke du vil få garantiservice utført av Panasonics samarbeidspartnere heller, så dette her ville jeg returnert i alle tilfeller og heller kjøpt fra f.eks. komplett dersom du ønsker å forsøke en ny VT30. Det er en grunn til at netshop ligger tusenlappen under de andre

Når det gjelder LCD-alternativene så har de sine egne problemer igjen, som hovedsaklig går på clouding eller såkalt halo-effekt. I tillegg så er det ingenting som slår plasma på innsynsvinkel, hvilket er grunnen til at jeg ikke akter å gi opp helt enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte kanskje å mistenke at det var netshop du hadde kjøpt den hos. De driver med mye parallellimport så jeg tipper det du har er en VT30E. De er ganske inkonsekvente på merking i nettbutikken sin og dette er et kjempeproblem. For det første er du ikke garantert at denne fungerer 100% med Canal Digital om du har planer om å bruke tv-en som satellitt eller kabeltuner. For det andre så vil du mest sannsynlig ikke få noe support fra Panasonic Norge whatsoever. Om det er VT30E eller VT30Y burde stå på esken eller på etiketten på baksida av tv-en.

Jeg tror faktisk ikke du vil få garantiservice utført av Panasonics samarbeidspartnere heller, så dette her ville jeg returnert i alle tilfeller og heller kjøpt fra f.eks. komplett dersom du ønsker å forsøke en ny VT30. Det er en grunn til at netshop ligger tusenlappen under de andre

Når det gjelder LCD-alternativene så har de sine egne problemer igjen, som hovedsaklig går på clouding eller såkalt halo-effekt. I tillegg så er det ingenting som slår plasma på innsynsvinkel, hvilket er grunnen til at jeg ikke akter å gi opp helt enda...
    Du har faktisk rett, det er en VT30E. Sjekka eska nå. Serienummeret begynner også FA-133.
    På websida til Netshop står det VT30Y. Ikke bra.

Da går den ihvertfall i retur.

Pokker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er dessverre ikke unikt. Og ja, det er villedende så det holder. Når de selger parallellimport så burde de vært pliktig til å opplyse om at det er det, men at de i tillegg oppgir at det er skandinavisk/nordisk modell i produktinfoen sin er neppe lov engang.

Det er en viss fordel med dette her, forsåvidt... det er at det blir netshops hodepine dersom du reklamerer på produktet senere, og da har de neppe så mange andre alternativer enn å gi deg et nytt tilsvarende produkt eller gi deg pengene tilbake. De kan jo ikke sende det til Panasonic Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er dessverre ikke unikt. Og ja, det er villedende så det holder. Når de selger parallellimport så burde de vært pliktig til å opplyse om at det er det, men at de i tillegg oppgir at det er skandinavisk/nordisk modell i produktinfoen sin er neppe lov engang.

Det er en viss fordel med dette her, forsåvidt... det er at det blir netshops hodepine dersom du reklamerer på produktet senere, og da har de neppe så mange andre alternativer enn å gi deg et nytt tilsvarende produkt eller gi deg pengene tilbake. De kan jo ikke sende det til Panasonic Norge
    Dette må jo være direkte ulovlig. De har ikke solgt meg riktig produkt, siden de skriver følgende på websida: "Lev.Produktnr.: TX-P50VT30Y"

De skal få hente TV'en selv, og betale alle omkostninger.
    Det må vel være rimelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo være direkte ulovlig. De har ikke solgt meg riktig produkt, siden de skriver følgende på websida: "Lev.Produktnr.: TX-P50VT30Y"

De skal få hente TV'en selv, og betale alle omkostninger.
    Det må vel være rimelig?
    Om ikke annet burde de i alle fall betale utleggene dine. De har som du sier ikke solgt deg riktig produkt. (Selv om det teknisk sett er samme tv-en, men det er noen små lokale variasjoner som jeg har vært inne på)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke annet burde de i alle fall betale utleggene dine. De har som du sier ikke solgt deg riktig produkt. (Selv om det teknisk sett er samme tv-en, men det er noen små lokale variasjoner som jeg har vært inne på)
    Vi får se hva de sier i morgen. Det kan jo godt de vil ordne opp på en bra måte.

Hjertelig takk for god info og hjelp, slc.
    Det er helt klart fint med forum, ja. Eller...kanskje ikke for diverse produsenter og butikker. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva de sier i morgen. Det kan jo godt de vil ordne opp på en bra måte.

Hjertelig takk for god info og hjelp, slc.
    Det er helt klart fint med forum, ja. Eller...kanskje ikke for diverse produsenter og butikker. :-)
    De pleier ikke å være så vanskelige der. Jeg handler en del ting derfra selv, siden de er "rett oppi gata" og tar ikke hentegebyr som sin konkurrent komplett.no gjør og derfor mer attraktiv på småting. Håper det ordner seg på et vis og at det kan bli en VT30 eller noe på deg som ikke er gjennomsyret av denne flekkgreia.

Har sittet og lekt litt med VT30-en nå, og det er så utrolig mye rått ved den at jeg mer enn noen sinne ønsker å bli sittende med den. Sånn for å trekke frem de tingene jeg virkelig verdsetter også oppi det negative:

Sortnivået er veldig bra, DVB-S-tuneren fungerer utmerket og mye bedre enn Canal Digitals egen, Media Player-funksjonen er rimelig bra og støtter de vanligste formatene som dyttes i mkv-containere, samtidig som kopier av egne DVD-er gjort om til m2ts-filer kan inneholde alle lydsporene som er lett tilgjengelig som valg i playeren etc. og dette fungerer glitrende via tversity dersom man kjører Windows. Bildekvaliteten på tv-en ellers er som sagt mer enn god nok. Ingen brightnesspops av betydning (de oppstår, men VELDIG sjelden) og ingen floating blacks sånn som 2010-modellene hadde. Kort sagt, dette ER drømmetv-en om jeg bare kunne blitt kvitt de flekkene :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det foreligger endelig en offisiell uttalelse fra Panasonic om dette problemet. Det hevdes nå at de i Spania har funnet en måte å fikse dette på i firmware, så det kan tenkes det skjer litt ting fremover nå. Siden jeg fremdeles er usikker på om min har fått dette forsøkt patchet, kunne noen med 1.703 i VT30-ene sine oppgi detaljene som ligger i system information eller sjekke om de stemmer med mine?

Software Version : 1703-10000
    Status1 : 0071-0a02 4000-0000
    Status2 : 232f-131-000f7b
    Status3 : 0000-2600 0000-0000

(Finnes i Setup -> System Menu -> System Information, eller på norsk: Oppsett -> Systemmeny -> System informasjon)

La oss krysse fingrene for at dette kanskje er løst nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har SW og Status 1 identisk, men status 2 sier 232D-130-000f7a. Status 3 0000-2600 0000-0000.HDAVI Control 5.

Det er en en VT30 50" med serienr 146 tror jeg det var.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Min har SW og Status 1 identisk, men status 2 sier 232D-130-000f7a. Status 3 0000-2600 0000-0000.HDAVI Control 5.

Det er en en VT30 50" med serienr 146 tror jeg det var.
    Ja, jeg har akkurat fått disse tallene oppgitt fra en annen VT30-eier med tv fra samme serienummer også (min er også fra denne serien), så jeg lurer kanskje på om jeg har den omtalte patchen installert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det foreligger endelig en offisiell uttalelse fra Panasonic om dette problemet. Det hevdes nå at de i Spania har funnet en måte å fikse dette på i firmware, så det kan tenkes det skjer litt ting fremover nå. Siden jeg fremdeles er usikker på om min har fått dette forsøkt patchet, kunne noen med 1.703 i VT30-ene sine oppgi detaljene som ligger i system information eller sjekke om de stemmer med mine?

(Finnes i Setup -> System Menu -> System Information, eller på norsk: Oppsett -> Systemmeny -> System informasjon)

Finnes denne uttalesen på nettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Finnes denne uttalesen på nettet?
    Ja.. på spansk, på Panasonic Spania sin blogg et eller annet sted, hehe. Med andre ord ikke så lett for oss andre å finne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har det samme, untatt:

Status2 : 232f-131-000f7b som hos meg er Status2 : 232d-130-000f7a

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •