ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 235
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har nå 5 aktive Panasonic skjermer, 3 av den rimelige HD-ready sorten (ca 2år, 37"/42"/50") og 2 av de dyrere 50G20 og 55VT30... kan ikke se å ha disse problemene dere beskriver her.... :P... Men så forventer jeg ikke at en TV til under 20000kr skal være "verdens" beste uten noe form for svakheter.

Men seff, får se om det kommer når de blir eldre da, spessielt de 2 dyreste modellene er spennnende å se om får "problemer". Har samsung dette problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Finnes det noen sammenheng mellom ulike skjermstørrelser og dette problemet, eller er alle like utsatt. En 42" ville vært mest aktuelt for min del, men det frister rett og slett ikke å kjøpe når jeg føler at jeg deltar i en kvalitetsmessig loddtrekning.
    Det er vel akkurat det folk har begynt å kalle kjøp av disse; panel lottery. Jeg vet ikke om dette også rammer mindre skjermer. De som har rapportert dette har rapportert det på størrelsene 50", 55", 60" og 65". 60" selges ikke i Norge såvidt jeg vet, så lite å få gjort i forhold til testing der.

Kjøp et sted med full returrett. Om tv-en din ikke har problemet eller du ikke ser det, så er det bare å være fornøyd. I motsatt fall kan du bare levere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    har nå 5 aktive Panasonic skjermer, 3 av den rimelige HD-ready sorten (ca 2år, 37"/42"/50") og 2 av de dyrere 50G20 og 55VT30... kan ikke se å ha disse problemene dere beskriver her.... :P... Men så forventer jeg ikke at en TV til under 20000kr skal være "verdens" beste uten noe form for svakheter.

Men seff, får se om det kommer når de blir eldre da, spessielt de 2 dyreste modellene er spennnende å se om får "problemer". Har samsung dette problemet?
    2010-modellene hadde ikke dette overhodet. 2011-modellene har det i varierende grad. De tv-ene som sliter med dette har det rett ut av boksen så det er ikke noe som kommer etterhvert.

Samsung-skjermene har heller ikke dette problemet, så jeg har derfor begynt å se litt rundt D8000 og vurderer å gå for en slik dersom de ikke klarer å få disse flekkene til å forsvinne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Finnes det noen sammenheng mellom ulike skjermstørrelser og dette problemet, eller er alle like utsatt. En 42" ville vært mest aktuelt for min del, men det frister rett og slett ikke å kjøpe når jeg føler at jeg deltar i en kvalitetsmessig loddtrekning.
    Synes mange snakker om 50-tommeren, men det er kanskje fordi den er den vanligste?

Jeg er en av de utvalgte:???: , men det er svakt. Legger ikke merke til det, uten at det dukker opp helt spesielle homogene blåaktige eller cyanfargede flater. Mange sier det forsvinner etterhvert. Håper det gjør det for meg.

Mitt problem er så lite, at jeg regner med at servicefolkenes behandling (fare for riper) vil irritere meg mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Synes mange snakker om 50-tommeren, men det er kanskje fordi den er den vanligste?

Jeg er en av de utvalgte:???: , men det er svakt. Legger ikke merke til det, uten at det dukker opp helt spesielle homogene blåaktige eller cyanfargede flater. Mange sier det forsvinner etterhvert. Håper det gjør det for meg.

Mitt problem er så lite, at jeg regner med at servicefolkenes behandling (fare for riper) vil irritere meg mer.
    En på et annet forum har rundet 1000 timer nå, men fremdeles ikke borte. :/

Dette med riper er heldigvis ikke noe jeg bekymrer meg for siden glassplata foran følger panelet, og når jeg får tv-en tilbake vil det være plastbelegg på hele skjermen Jeg håper jeg hører noe i morgen eller på tirsdag.. veldig spent på om panelbytte har noen som helst effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

Da har jeg fått beskjed fra verkstedet om at panel er byttet, og at tv-en ble mye bedre av det selv om det fremdeles ikke var 100% bra. Det skulle visst være noen tegn til lysere grønne flekker på høyreside av skjermen, men han kunne ikke si noe om hvorvidt dette ville påvirke vanlig tv-titting. Det gjenstår å se når jeg får den i hus litt senere i dag så får jeg evt. ta det derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold oss oppdatert! Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gangen også på engelsk fordi jeg ikke orker å skrive innlegget flere ganger

So, update from me again... I just got my TV back and the news I bring you will be rather mixed.

As the service shop admitted, it was not perfect. There is still a green splodge on the right hand side of the set, but it's barely visible in most cases so it's definitely way better. Also, my screen looks rather uniform now and there's not much magenta tints left to be seen. Unfortunately, there's two rather visible marks on the inside of the glass plate covering the panel so this needs to be re-replaced I'm not sure if Panasonic will replace a panel a 2nd time on one single set, so I might just be given a new one.. not sure yet, I will have to wait and see what the service shop says.

Anyway, such improvements by doing a panel swap is a clear evidence that you guys are suffering from faulty panels, and you SHOULD get them replaced. In the current state of the tv it does not seem to affect viewing a lot, but this could of course worsen as the set breaks in. I will keep you posted on this. I think I would have settled for this if it wasn't for the marks INSIDE the panel. So I hope that my case can be used as a "proof" that there is something wrong with the panel, and that it does make a difference to swap it.

Good luck with your cases, guys. This could hopefully be the beginning of a solution.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel også bidra litt her.

Fikk min 50VT30 for halvannen uke siden, og har vært svært fornøyd med den, inntil jeg testet med noen slides. På de mørkegrå vises de grønne flekkene godt. Se vedlagt bilde.

Det er ikke så tydelig i "Normal" modus, men klart tydelig i "Cinema" og "THX".
    Serienummeret begynner på FB-133.

Jeg er stadig innenfor angrefristen.
    Er det bare å sende tilbake og prøve et nytt eksemplar?
    Ellers er jeg jo fornøyd med TV'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Jeg får vel også bidra litt her.

Fikk min 50VT30 for halvannen uke siden, og har vært svært fornøyd med den, inntil jeg testet med noen slides. På de mørkegrå vises de grønne flekkene godt. Se vedlagt bilde.

Det er ikke så tydelig i "Normal" modus, men klart tydelig i "Cinema" og "THX".
    Serienummeret begynner på FB-133.

Jeg er stadig innenfor angrefristen.
    Er det bare å sende tilbake og prøve et nytt eksemplar?
    Ellers er jeg jo fornøyd med TV'en.
    Jeg ville forsøkt det, for dette blir ikke noe bedre. Du vil også erfare at du får veldig lett image retention i de grønne områdene. Din så for øvrig mye verre ut enn det min gjør i skrivende stund. Men det er en viss fare for at dette er såpass omfattende at en ny tv du får tilsendt er like ille. Dessverre. Siden din er såpass hardt rammet som den er, så ville jeg prøvd om jeg så det ved å skru ned fargene til 0 og se om det var synlig under tv-titting på den måten. Hvis du ikke legger merke til det da er det lite sannsynlig at du vil plages med det.

Dette her er egentlig utrolig synd, for det er det eneste som virkelig trekker ned denne tv-en.

Edit: vil forresten korrigere en tidligere opplysning i denne tråden. Jeg nevnte at dette ikke er noe som kommer etterhvert og at den er sånn rett ut av boksen. Dette trenger ikke stemme. Som jeg har nevnt i en annen tråd så har flekkene på det nye panelet mitt begynt å vokse rimelig mye. De var små og ubetydelige i starten, og de er nå i ferd med å dominere midtre tredjedel av skjermen igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå ganske klart at Panasonic er fullstendig klar over hva som foregår, og det kan som jeg spekulerte i tidligere virke som om alle 2011-ene (ST/GT/VT) er rammet. Det skyldes trolig fosforet i skjermene, men til tross for dette så mener Panasonic altså at dette er innenfor toleransegrensene. Så jeg vil anbefale ALLE som har returrett på disse tv-ene å sjekke sine og få igjen pengene sine mens de kan. For mer detaljert info kan dere lese de siste postene i en tråd på highdefjunkies.

Direktelink her: Localised Green Patches On The GT/VT?

Det er fra post 315 og ned som er aktuell. Selv om det er lokale variasjoner på produktene som omtales, husk at alle benytter de samme panelene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    I følge en som har fått noe inside-info så vil det øke, men trolig ikke mer enn det doble og over mye lenger tidsrom enn 2010-modellene. En dobling på sortnivået på en VT30 er uansett helt udramatisk, for selv etter den økningen vil det være det beste sortnivået på markedet. Hvor mange timer vet man ikke enda, men CNET langtidstester disse panelene og de første 1500 timene blir faktisk sortnivået bedre

Long-term plasma TV tests show color, black-level changes but no major issues yet | Crave - CNET for artikkelen og https://spreadsheets.google.com/spre...3c&output=html for selve regnearket med tabellene. Det kommer en oppdatering på denne i løpet av uka, og David Katzmaier har også lovet å sjekke panelene han langtidstester for problemet omtalt i denne tråden.

EDIT:

Problemet er funnet på serienummer som begynner på 12, 13 og 14 så det er nok ganske omfattende er jeg redd
    Det hadde vært fint om foeks komplett kom på banen og gå oss info om at de har disse serienr på lager for å event ungå all den bytte som det ser ut til å bli.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter i denne tråden. Usikker på om jeg har noe av dette. Det må i så fall være helt minimalt. Synes noen ganger at bakgrunnen ikke er helt "ren", men jeg kan heller ikke si at jeg klarer å se noen flekker med sikkerhet. Har satt bilde modus til dynamisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Det hadde vært fint om foeks komplett kom på banen og gå oss info om at de har disse serienr på lager for å event ungå all den bytte som det ser ut til å bli.
    Det er funnet på 15-serien også (den som er nyest nå), så serienummer spiller liten rolle. Komplett nekter dessverre å foreta seg noe som helst (de ville ikke engang ta det opp med Panasonic) siden jeg angivelig er den eneste kunden som har ringt og klaget på dette. Jeg er også ganske sikker på at dersom noen av dere har dette og ringer Panasonic kommer de også til å si at de aldri har fått noen klager på det. Men etter å ha hørt om fyren som fikk velge mellom det beste håndplukkede tv-ene fra Panasonic HK og at også de hadde dette sier i hvert fall meg at sjansene for å få en feilfri skjerm er uhyre liten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Fortsetter i denne tråden. Usikker på om jeg har noe av dette. Det må i så fall være helt minimalt. Synes noen ganger at bakgrunnen ikke er helt "ren", men jeg kan heller ikke si at jeg klarer å se noen flekker med sikkerhet. Har satt bilde modus til dynamisk.
    Det kan faktisk se ut som om du har vunnet i dette panel-lotteriet ut fra de bildene der. Dersom din har dette så er det i tilfelle minimalt. Som du ser fra oss andre som har postet bilder så er det ganske synlig. Noen som er heldige i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er funnet på 15-serien også (den som er nyest nå), så serienummer spiller liten rolle. Komplett nekter dessverre å foreta seg noe som helst (de ville ikke engang ta det opp med Panasonic) siden jeg angivelig er den eneste kunden som har ringt og klaget på dette. Jeg er også ganske sikker på at dersom noen av dere har dette og ringer Panasonic kommer de også til å si at de aldri har fått noen klager på det. Men etter å ha hørt om fyren som fikk velge mellom det beste håndplukkede tv-ene fra Panasonic HK og at også de hadde dette sier i hvert fall meg at sjansene for å få en feilfri skjerm er uhyre liten.
    Jeg synes vi skal ta dette opp med de. Jeg så en slik på expert xl på alnabru i går og så dette problemet klart. Jeg har hatt panasonic skjermer siden 2001 og vil si at jeg har hatt mange. Jeg stoppet og gikk over til Pioneer etter at jeg returnerte min TH-50PZ800 pga av dårlig kvalitet på bilde. Jeg tror at panasonic har mer eller mindre slitet siden da.

En annen viktig faktor her er å skrive brukeranmelding på produktet hos komplett for at andre ser og komplett sliter med salg. Det har fungert før.
    Annet er å sette og dette på sosiale medier som facebook.

Hvilke kontakt personer har du hos panasonic?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Jeg synes vi skal ta dette opp med de. Jeg så en slik på expert xl på alnabru i går og så dette problemet klart. Jeg har hatt panasonic skjermer siden 2001 og vil si at jeg har hatt mange. Jeg stoppet og gikk over til Pioneer etter at jeg returnerte min TH-50PZ800 pga av dårlig kvalitet på bilde. Jeg tror at panasonic har mer eller mindre slitet siden da.

En annen viktig faktor her er å skrive brukeranmelding på produktet hos komplett for at andre ser og komplett sliter med salg. Det har fungert før.
    Annet er å sette og dette på sosiale medier som facebook.

Hvilke kontakt personer har du hos panasonic?
    Ja, jeg har forsøkt og jeg tror det vil hjelpe om flere tar det opp. For dette er som du sier et kjempeutbredt problem. Jeg så det på en GT30 på en expert-sjappe og selgeren bare fnyste og sa "ja, deg om det.. jeg ser ingenting". Jeg avventer fremdeles et besøk fra serviceverksted i morgen før jeg avgjør om denne går i retur for å forsøke en til, eller om de skal bytte panelet enda en gang først.

Det komplett etter min mening burde gjøre er å få bekreftet at Panasonic kjenner til dette og IKKE ser på det som et problem, og tilby en alternativløsning (gjerne i samarbeid med Panasonic) om at de som plages med dette heller kan beholde tv-ene frem til 2012 og få en tilsvarende 2012-modell i stedet for å bytte tv et ubestemt antall ganger for å få en som er god nok.

Har ingen fast kontaktperson hos Panasonic, men ble satt over til han som har det tekniske ansvaret der en gang. Han er også av den oppfatning at dette er innenfor spesifikasjonene og avslo i første omgang panelbytte på skjermen min, men etter en samtale med meg så virket han å snu om og var tydeligvis villig til å forsøke dette. Men det hjalp altså lite.

Edit: rettet opp en skrivefeil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink vt30

Istedet for å bytte in tvn i utgangspunktet ? din fikk du han reparert med et nytt panel og de stripa opp tv din? høres ikke ut som en god deal

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Istedet for å bytte in tvn i utgagspunktet ? din fikk du han reparert med et nytt panel og de stripa opp tv din? høres ikke ut som en god deal
    Nå var det jo ikke meningen at de skulle ripe den opp, og hadde det ikke vært for det så ville den jo også ha vært bedre enn den var i utgangspunktet, men det blir jo sakte men sikkert like ille igjen.

Jeg valgte å forsøke service fordi alle jeg har hørt om som har prøvd å bytte tv har fått en som har vært like ille eller verre tilbake, så tenkte sjansene var litt høyere ved å få et nytt panel som kanskje er fra en helt annen produksjonsbatch. Men siden dette ikke hjelper så blir det jo innbytte som gjelder, da... så lenge komplett gidder vel og merke. Jeg tipper de på et tidspunkt vil sette foten ned dersom jeg fortsetter å sende disse tilbake over tid.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan faktisk se ut som om du har vunnet i dette panel-lotteriet ut fra de bildene der. Dersom din har dette så er det i tilfelle minimalt. Som du ser fra oss andre som har postet bilder så er det ganske synlig. Noen som er heldige i alle fall.
    Jeg ser i all fall ingen klare bakgrunns flekker, men jeg synes at spesielt ved bevegelse så er det til tendenser til utflyting. Men det kalles sikkert noe annet. Mener jeg hadde det på PV600 også.

Dersom dere ikke får hjelp med dette fra Panasonic, så kan dere jo vurdere å kontakte forbrukerombudet. Det hjelper vel også å alliere seg.

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •