ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 235 av 235
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Da har jeg sett en periode med ishockey.....
    Nå er jeg fryktelig usikker. Jeg tror jeg ser noen svake grønne flekker når kameraet er i bevegelse. Om det er tilfelle eller om jeg lurer meg til å se det, vet jeg ikke. Men jeg må virkelig se godt etter for å se det.

Eneste jeg er sikker på er at hadde jeg ikke vist om dette problemet, hadde jeg aldri, aldri lagt merke til det!!!
    Damn you AVForum

Huff, nå sitter jeg mellom barken og veden. Har drømmeskjermen foran meg, men tror jeg ser noe som ikke skal være der :-?

Slc: Ja jeg trosset anbefalingene dine, men du/dere vet hvordan det er....
    Jeg så det helt av meg selv, faktisk... en annen ting du kan gjøre, er å skru ned farge til 0 sånn at bildet blir sort/hvitt. ser du noe annet enn gråtoner i området du mener å se det i ishockey så vet du jo at noe er off.

Jeg la merke til det da jeg så Kill Bill vol. 2 i sort/hvitt-scenene der... da sank hjertet mitt seriøst, for jeg følte også at jeg hadde drømmeskjermen. Men når jeg først hadde sett dette så var det kjørt...

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg så det helt av meg selv, faktisk... en annen ting du kan gjøre, er å skru ned farge til 0 sånn at bildet blir sort/hvitt. ser du noe annet enn gråtoner i området du mener å se det i ishockey så vet du jo at noe er off.

Jeg la merke til det da jeg så Kill Bill vol. 2 i sort/hvitt-scenene der... da sank hjertet mitt seriøst, for jeg følte også at jeg hadde drømmeskjermen. Men når jeg først hadde sett dette så var det kjørt...
    Skjønner ingenting..... Skrudde farge ned til 0 og kunne ikke se antydning til grønnfarge, uansett hvor mye jeg anstrengte meg....

Må nesten finne fram KB2 senere.
    Men jeg begynner faktisk å mistenke at skjermen min er i orden. (liker å tro det hvertfall).
    Hvis det er slik å forstå at de fleste legger merke til det umiddelbart..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Skjønner ingenting..... Skrudde farge ned til 0 og kunne ikke se antydning til grønnfarge, uansett hvor mye jeg anstrengte meg....

Må nesten finne fram KB2 senere.
    Men jeg begynner faktisk å mistenke at skjermen min er i orden. (liker å tro det hvertfall).
    Hvis det er slik å forstå at de fleste legger merke til det umiddelbart..
    Det er variabelt hvor synlig det er... den andre skjermen min var noe bedre enn den første. Den første var skikkelig ille, for det var som sagt rosa på sidene. Den var totalt ute av stand til å vise en hvit skjerm. Det var sånn ca. alle andre farger enn hvit :P (ok, mest rødt og grønt)

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er variabelt hvor synlig det er... den andre skjermen min var noe bedre enn den første. Den første var skikkelig ille, for det var som sagt rosa på sidene. Den var totalt ute av stand til å vise en hvit skjerm. Det var sånn ca. alle andre farger enn hvit :P (ok, mest rødt og grønt)
    Hehe, skjønner.
    Jaujau.... Har 26 dager igjen av åpent kjøp perioden. Får teste ut og gjøre meg opp en mening før den tid.
    Takk for info Slc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker liv i denne tråden igjen.

Jeg har en 2 år gammel P65VT30, som har dette grønnskjæret. Det er en stor boble midt i skjermen, som er ganske synlig i gråe og hvite partier.

Skjermen har i underkant 3000 timer på seg, og jeg er ganske sikker på att dette har blitt værre. Jeg kjøpte selv TV'n brukt, og den har siden i mai stått hos min bror da jeg venter på ferdigstillelse av leilighet. Om 14 dager så tar jeg over TV'n, og jeg vet dette er noe jeg kommer til å irritere meg over, selv om dette ikke er noe man legger merke til ved filmtitting.

Er det noen vits å ta dette videre, eller får jeg bare beskjed om att slik er det? Er denne fimrware oppdateringen som jeg ser er nevnt i denne tråden til noen hjelp?

Skjermen er kjøpt hos MPX.no
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin Vis post
    Vekker liv i denne tråden igjen.

Jeg har en 2 år gammel P65VT30, som har dette grønnskjæret. Det er en stor boble midt i skjermen, som er ganske synlig i gråe og hvite partier.

Skjermen har i underkant 3000 timer på seg, og jeg er ganske sikker på att dette har blitt værre. Jeg kjøpte selv TV'n brukt, og den har siden i mai stått hos min bror da jeg venter på ferdigstillelse av leilighet. Om 14 dager så tar jeg over TV'n, og jeg vet dette er noe jeg kommer til å irritere meg over, selv om dette ikke er noe man legger merke til ved filmtitting.

Er det noen vits å ta dette videre, eller får jeg bare beskjed om att slik er det? Er denne fimrware oppdateringen som jeg ser er nevnt i denne tråden til noen hjelp?

Skjermen er kjøpt hos MPX.no
    Det er nok som jeg skrev i den andre tråden lite å gjøre med dette. Panasonic har hele tiden hevdet at dette er en bieffekt av hvordan panelet på ST/GT/VT30 var laget og det er derfor lite forhandlere kan gjøre. Dette har nok vært på skjermen fra starten av, men det er ikke umulig at det blir verre. Du vil nok også se ganske store innslag av magenta på sidene av skjermen.

Klart, hvis du kan vise til at dette ødelegger bildet veldig under normal bruk, så kan det nok være at du har en sak.. men begge gangene jeg selv har returnert VT30-er har ikke selgerne vært i stand til å se defekten, så de er nok begge solgt ut til nye kunder som B-vare.

Den oppdateringen det snakkes om hjalp null og niks på den ene skjermen min der det ble forsøkt oppdatert og byttet panel på, og på senere versjoner av disse skjermene (serienummer etter 15xxxxx iirc) var allerede den versjonen av paneldriveren standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt ringe panasonic selv, men eksakt hva sier de? Får man beskjed om å sende inn skjermen, kommer det en å ser på problemet, eller får man bare beskjed om att slik er det? Jeg går ut fra att enkelte skjermer er værre enn andre, og hvis store deler av skjermen er grønn i gråe og hvite partier, må vel dette gå under defekt panel?

MPX som skjermen er kjøpt fra, forholder seg vel kun til hva panasonic sier, så det er vel liten vits i å kontakte dem vil jeg tro.
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ringer Panasonic kommer de til å si at du skal kontakte et serviceverksted for vurdering, mest sannsynlig. Jeg fikk mast meg til å prate med en som er teknisk ansvarlig på Panasonic og han kunne også fortelle meg at dette var helt vanlig på disse skjermene og at det var umulig å få et helt hvitt bilde på en hvit skjerm. Panasonic vil altså si at dette er innenfor spec, så det du bør prøve å gå for er at et autorisert verksted vurderer tv-en din, og håpe på at de overstyrer Panasonic.

Jeg er fullstendig enig med deg i om at dette er uakseptabelt, men det er ikke så mye man kan gjøre så lenge de har mulighet til å spille "innenfor spec"-kortet. De innrømmer at skjermene er slik, men de vil ikke innrømme det som en feil. Du kan som sagt forsøke å ta dette et hakk videre hvis verkstedet ikke kan hjelpe deg. Håper du får løst problemet. Disse skjermene har fått mye mer skryt enn de fortjener. 30-serien er kanskje den serien Panasonic burde være minst stolt av, for den er bare ikke bra nok på noen som helst måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da får jeg se hva det blir til. Nå skal det sies, att jeg synes bildet ellers er upåklagelig, og film i bluray ser helt fantastisk ut, ellers bortsett fra litt viftestøy har tv'n fungert bra den.

slc: Fikk du en servicetekniker til å se på TV'n din?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet hadde vært helt greit om det ikke var for de grønne flekkene (jeg ble massivt plaget av dem, men jeg har skjønt at det er variabelt hvor synlig det er samt at enkelte kanskje ikke ser det like godt), om sortnivået ikke hadde svekket seg sånn som det også gjorde på 20-serien, samt at det kunne vært et litt lysere bilde. Jeg synes det var veldig lyssvakt, spesielt i Pro-modusene, noe de rettet opp i 50 og 60-serien. Men klart, det viktigste er at du selv er fornøyd Jeg er nok, som en del andre her har observert, i overkant pirkete. :P

Ang. servicetekniker, så leverte jeg den første tv-en jeg kjøpte til service. De var enige i at dette så jævlig ut, men Panasonic ville ikke godkjenne det som defekt. Jeg har også hatt flere samtaler med Panasonic om dette her. Serviceverkstedet som hadde tv-en valgte likevel å "hjelpe til" litt med bildebevis for å få godkjent et panelbytte på tv-en. Panelet ble byttet, men problemet vedvarte. Jeg returnerte dermed tv-en til komplett på 45 dagersfristen, for jeg kunne absolutt ikke leve med det. Håper du har fått noe nytte utav erfaringene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg får ta en tlf, og se hva det blir til.

Og ang dette med svartnivå på tv'n svekkes, så har jeg kun funnet Ên "undersøkelse" ang dette, http://www.avsforum.com/t/1388475/20...rise-after-all

So the VT30 tested has a black level at 2000 hours (0.0068) that is pretty much the same as it had out of the box (0.0062).
    Noe annet har ikke jeg klart å finne frem til, og de aller fleste forumposter og artikler om VT30 er fra 2011-12, så hvor mye svartnivået svekkes og om dette i det hele tatt er synlig, er det vel ingen ordentlig undersøkelser på.

Dette ble litt OT, beklager det , men dette med svartnivå er også noe jeg har googlet litt, da jeg vet 20 serien hadde dette problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30-serien har sånn ca. den samme økningen, men det er spredt over større tidsperspektiv. Jeg tror vi snakker om at man må opp i 3000-4000 timer før man begynner å nærme seg den samme økningen man på 20-serien fikk etter 1500, så det kommer nok veldig an på hvor mye TV-en brukes også

Helt greit og det var ikke OT egentlig. Du får ta en telefon, jeg ville prøvd ditt nærmese Elesco-verksted først, så kan du evt. ringe Panasonic etterpå. Lykke til uansett. En tv i denne prisklassen skal rett og slett ikke ha sånne issues, mener nå jeg. Gi gjerne tilbakemelding underveis i prosessen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link eller lignende ang dette med black level rise på 30 serien? For det var jeg ikke klar over.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin Vis post
    Har du en link eller lignende ang dette med black level rise på 30 serien? For det var jeg ikke klar over.
    Ser ut som om jeg husket delvis feil men her er en link til en av artiklene til Katzmeier om temaet. Interessant nok, VT-en får først et bedre sortnivå før den senere forverres forbi det opprinnelige igjen.

http://reviews.cnet.com/8301-33199_7...r-second-year/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen der er den jeg også har sett, som jeg linket til over.

En VT25 som har over 4000 timer, har et black level på 0.0099 (startet på 0.004), mens VT30 startet på 0.0062 da den var ny og etter 2000 timer, er den på 0.0068. Så utfra den testen der, så er jo svart nivået på VT30 så å si identisk etter 2000 timer, og langt ifra VT25 sin black level rise. Artikkelen er oppdatert 19 januar 2012, så det hadde vært morsomt å sett hvordan VT30 var etter f.eks 4000timer.

Uansett da Jeg har fått ringt elesco, og det skal komme en å se på TV'n på nyåret.
    Sist endret av Simkin; 12-30-2013 kl 12:43

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •