ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 235
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Er det forresten sånn at dette med image retention (den er mest sannsynlig ikke permanent, men den er nok veldig seig) er noe som har oppstått nå i det siste?
    Jeg merket det først etter 11-12 mnd. Et snitt på bortimot 3 timer hver dag(usj), gir vel omtrent 1000 timer. Jeg har lenge vært såre fornøyd, og tenkt at hvis det bare ikke var for FBr, steike for en TV! Men så kom altså denne IR.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Jeg merket det først etter 11-12 mnd. Et snitt på bortimot 3 timer hver dag(usj), gir vel omtrent 1000 timer. Jeg har lenge vært såre fornøyd, og tenkt at hvis det bare ikke var for FBr, steike for en TV! Men så kom altså denne IR.
    Det kan høres ut som om du har blitt offer for denne black level rise-greia. Hvis det er det som forårsaker dette, så vil dette bare bli verre utover. Kan du si om tv-en virker mindre sort nå enn den gjorde da den var ny? (Det er ikke nødvendigvis så lett å se forskjellen for et utrent øye, men den ER sebar i et mørkt rom)

Nå er det avdekket at 30-serien gjør akkurat det samme, selv om Panasonic påstod de hadde tatt seg av dette for 2011. Det er fremdeles ingen som vet hvorfor de foretar seg disse spenningsjusteringene, men det antas at panelene faktisk trenger mer strøm etter at de er kjørt inn for å få pixlene til å fyre av når de skal. Dessverre gir det i noen tilfeller også det problemet du har fått nå og da må det jo regnes som en defekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo forresten komme med en oppdatering ang. problemet denne tråden egentlig tar for seg. Denne fiksen som nå installeres på tv-er i UK har vært en del av tv-ene helt siden de med serienummer som begynner på 146 (for VT30) ble produsert. Og siden min forrige begynte på 16 så ser jeg jo hvor bra det fungerte :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si om tv-en virker mindre sort nå enn den gjorde da den var ny?
    Ja, tanken han slått meg i det siste, den er kanskje en anelse gråere.

Komplett hiver seg på svaret fra Panasonic, henviser til manualen, og sier at dette ikke er dekket av garanti, og at man skal unngå å se for lenge på samme kanal. Min skuffelse og indignasjon, og henvisinger til reklamasjonsrett, møtes garantert med øredøvende stillhet fra Komplett sin side. Tror jeg setter strek.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke tro at dem hiver penger etter enhver som klager. Skal man noen vei med slike tilsynelatende "gråsoner" må man ta det opp med Forbrukerrådet osv. Blir det nok saker som går forbrukers vei blir det presendens osv.
    Ergo må du enten jobbe for muligens å få ny tv, penger igjen e.l. Eller så må du bare bite problemene i deg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er allerede satt presedens. En lignende sak har vært oppe i forbrukertvistutvalget for noen år siden. Et lite utdrag fra en mail jeg fikk av forbrukerrådet i forbindelse med en lignende henvendelse:

Forbrukertvistutvalget har vedtatt at innbrenning av logi på PlasmaTV er en
    kjøpsrettslig mangel. Du finner dere vedtak her:

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ft...n=2&variant=P&

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Ja, tanken han slått meg i det siste, den er kanskje en anelse gråere.

Komplett hiver seg på svaret fra Panasonic, henviser til manualen, og sier at dette ikke er dekket av garanti, og at man skal unngå å se for lenge på samme kanal. Min skuffelse og indignasjon, og henvisinger til reklamasjonsrett, møtes garantert med øredøvende stillhet fra Komplett sin side. Tror jeg setter strek.
    Jeg håper du fortsetter saken! Et positivt utfall for din del kan gagne alle plasma-TV-eiere med samme problemer.

Heter modellen V20, elller VT20? Hva betalte du for den?

Det at det foreligger en lignende sak, som er fattet i klagers favør, var ukjent for meg fram til nå. Dette er jo kjempebra for oss forbukere!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viktig ting å få med seg er at de fleste selgere jeg har vært borti sier at innbrenning ikke er noe problem lenger. Er det slik at tv da brenner seg hvis du ser mye på en kanal så holder ikke produktet til formålet og det er en klagesak. Det er sagt her før. Jeg sier det igjen... Det er verd å ta den kampen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir siste oppfølging fra min side av denne saken, og jeg begynner uansett å bli nesten like lei av å skrive om dette som en del av dere trolig er av å lese :P

Panasonic UK har nå offisielt gitt opp å løse problemet for de som rammes. De tilbyr en PDP eprom update, og hjelper ikke den så har de i bunn og grunn bare sagt "det er ikke vårt problem".

Denne posten summerer opp ganske greit: AVForums.com - View Single Post - Green Tinge Fault - Now full Panasonic 2011 range *Part 3*

Men noe annet utfall hadde jeg egentlig ikke forventet. Oh well, måtte de kose seg lenge på et varmt sted (og jeg snakker ikke om en sydhavsøy eller lignende).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo forresten komme med en oppdatering ang. problemet denne tråden egentlig tar for seg. Denne fiksen som nå installeres på tv-er i UK har vært en del av tv-ene helt siden de med serienummer som begynner på 146 (for VT30) ble produsert. Og siden min forrige begynte på 16 så ser jeg jo hvor bra det fungerte :P
    Min VT30 begynner på 145. Kanskje jeg bør få tak i den update'en? SLC, fikk du inntrykk av at noen i UK egentlig fikk noen bedring? Den siste lenka tyder vel på det motsatte?

Ellers takk for kjempeinnsats i denne tråden SLC!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Min VT30 begynner på 145. Kanskje jeg bør få tak i den update'en? SLC, fikk du inntrykk av at noen i UK egentlig fikk noen bedring? Den siste lenka tyder vel på det motsatte?

Ellers takk for kjempeinnsats i denne tråden SLC!
    Det kunne visst gå litt begge veier, virker det som. Etter alt å dømme så er dette den eksakt samme oppdateringen de gjorde på min tv i oktober, men jeg synes ikke det ble bra. Det er godt mulig at det faktisk ble litt bedre, men det var fremdeles en grønn sky over deler av skjermen samt at sidene var litt magenta-farget. Tror ikke det er verdt innsatsen for å forsøke å få denne updaten. Ender bare med at transportselskapet riper opp tv-en din på vei til eller fra verkstedet som skal oppdatere etc. :P

En ting er nå sikkert, jeg har aldri ALDRI sett så mange misfornøyde folk på et enkeltprodukt før som jeg har med 2011-serien til Panasonic, og etter mine egne erfaringer så synes jeg ikke det er så rart. Jeg har hele selskapet litt i vrangstrupen nå, ikke bare fordi de tabba seg ut (for det kan jo faktisk skje), men mer på hvordan de håndterer sakene til de som er verst rammet og/eller synes det er plagsomt.

Veldig glad jeg gikk for Samsung i stedet til slutt selv om jeg var utrolig skeptisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Høres ikke ut som det er verdt bryet nei. Da lar jeg det ligge. Får øve meg opp på å ikke irritere meg over det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke prøve å få hevet kjøpet, da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne på tanken, men tror min grønne flekk ikke er av de værste. Generelt er jeg veldig fornøyd med bildet. Ser flekken sjeldent. Ser for meg at krangling med butikken blir mer stress enn det den grønne flekken vil gi meg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro, at det faktisk ligger en del makt bak intertnettforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del som har fått denne oppdateringen nå, noen rapporterer litt bedring (men det er ikke borte) mens andre ikke merker noe forskjell i det hele tatt. Det er slettes ingen ny oppdatering, og alle tv-er med serienummer høyere enn 146xxxxx (tror jeg det var) har den forhåndsinstallert fra fabrikken. Det er etter alt å dømme den første oppdateringen de forsøkte å installere på den første VT30-en min uten at det gjorde problemet noe bedre.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er status i denne saken?
    Er det noen som har kjøpt VT30 siste månedene som opplever dette problemet, eller har panasonic funnet en løsning på dette?

Selv har jeg en 4 dager gammel 65VT30 som jeg tester ut før 30 dagers perioden er over.
    Så langt har jeg ikke kunnet se noen problemer med bildet, hva grønnskjær anngår.
    Enten har jeg vært heldig eller så har jeg ikke et godt nok trent øye til å se dette

Vil gjerne avdekke eventuelle feil før retur fristen hos Expert går ut.

Serienummer på min skjerm er 26.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Hva er status i denne saken?
    Er det noen som har kjøpt VT30 siste månedene som opplever dette problemet, eller har panasonic funnet en løsning på dette?

Selv har jeg en 4 dager gammel 65VT30 som jeg tester ut før 30 dagers perioden er over.
    Så langt har jeg ikke kunnet se noen problemer med bildet, hva grønnskjær anngår.
    Enten har jeg vært heldig eller så har jeg ikke et godt nok trent øye til å se dette

Vil gjerne avdekke eventuelle feil før retur fristen hos Expert går ut.

Serienummer på min skjerm er 26.....
    Det er konkludert med fra Panasonics side flere ganger at skjermene bare er slik. Skal man tro uttalelser fra dem selv så gjelder det alle, men det ER synlige forskjeller fra panel til panel, og noen har til og med utviklet det over tid. Men hvis du ikke ser det nå under vanlig bruk, så er den beste idéen å la være å se etter det fordi du trolig ikke har en av verstingene.

Ishockey er veldig avslørende dersom du likevel ønsker å trosse anbefalingene om å la være. På begge jeg hadde så var det synlig rødlig på sidene og flekkvis grønnlig i midten og det kom veldig synlig frem i vintersport.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett en periode med ishockey.....
    Nå er jeg fryktelig usikker. Jeg tror jeg ser noen svake grønne flekker når kameraet er i bevegelse. Om det er tilfelle eller om jeg lurer meg til å se det, vet jeg ikke. Men jeg må virkelig se godt etter for å se det.

Eneste jeg er sikker på er at hadde jeg ikke vist om dette problemet, hadde jeg aldri, aldri lagt merke til det!!!
    Damn you AVForum

Huff, nå sitter jeg mellom barken og veden. Har drømmeskjermen foran meg, men tror jeg ser noe som ikke skal være der :-?

Slc: Ja jeg trosset anbefalingene dine, men du/dere vet hvordan det er....

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •