Hvilken 50"+ plasma med satelitt tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 50"+ plasma med satelitt tuner?

Hei! Siden jeg skal flytte om ikke så alt for lenge så tenkte jeg det var på tide å få seg en ny og bedre TV som tar seg litt bedre ut i stuen også.

Jeg har i dag en LG 42LY95 LCD som jeg ikke har vært særlig fornøyd med (dårlig sortnivå og clouding så det holder).
    Tenker at det er på tide å prøve seg en Plasma TV denne gangen da jeg ser mest film.
    Jeg har alle current gen spillkonsoller men de taper desverre lett mot den stasjonære spill-PCen (så det blir ikke mye spill på TVen). Jeg har også en pc som skal kobles til TVen for å vise div HD film og spille musikk.

Jeg er ikke ute etter så mange funksjoner og finesser sålenge bildet er bra. Eneste kravet jeg har er at TVen kan brukes til CanalDigital parabol/satelitt.

Jeg var innom noen lokale butikker i dag og så at det var noen modeller som var meget tynne (tynnere enn min LCD vil jeg påstå) og så flott ut.

Så i dag på PS51D8005XXE

Er det noen flere modeller jeg også burde se på?

Edit: oppdatert spørsmålet en smule.

Newcomer Dunedain sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TXP50G30 er den beste plasmaskjermen til rundt 10k. Kan du leve med at den er litt tykkere enn de du har nevnt, får du rett og slett en knall skjerm!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: la til spørsmålet i førsteposten.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bumpetibump*
    Stemmer det at PS51D8005 kan ta opp ifra satelitt til USB?

Om det stemmer så hadde jeg sluppet å kjøpe PVR tuner ved siden av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dunedain
    Panasonic TXP50G30 er den beste plasmaskjermen til rundt 10k. Kan du leve med at den er litt tykkere enn de du har nevnt, får du rett og slett en knall skjerm!
    Denne mangler satellitt-tuner.

Angående USB-recording så stemmer nok det du sier om at du kan ta opp til harddisk (det kan man med GT/VT30 så ser ingen grunn til at det skal være annerledes her), men husk at du bare har én tuner så du kan ikke se på en kanal og ta opp fra en annen.

Jeg kjøpte VT30 selv litt med dette i tankene.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørest kurrant ut. Er ikke totalt avhengig av PVR, bare kjekt å ha. Her jeg bor nå har jeg PVR dekoder på CD kabel. En gang iblant er det kjekt å gjøre opptak.

Vurderte først om jeg skulle kjøpe en billig TV med integrert dekoder for så å kjøpe den nye PVR dekoderen fra CD når den kommer på markedet.

Ser at det er skralt utvalg av billige TVer med DVB-S(2).
    Tror derfor det må bli en litt mer påkostet TV med integrert dekoder.
    Sålenge det fungerer greit med den integrerte og jeg slipper en ekstra tuner (og en fjernkontroll til på bordet) så skal jeg klare å bli fornøyd.

Et annet spørsmål. Kan du gjøre opptak når du ikke bruker TVen (står i standby)?

Edit: Det følger ikke tilfeldigvis med en sånn Galaxy S Wifi 5 på den Samsung plasmaen? Finner bare info som sier at det følger med på LED TVene.
    Har forsåvidt en Galaxy S mobil som jeg tror kan gjøre samme nytta om jeg legger inn appen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Det hørest kurrant ut. Er ikke totalt avhengig av PVR, bare kjekt å ha. Her jeg bor nå har jeg PVR dekoder på CD kabel. En gang iblant er det kjekt å gjøre opptak.

Vurderte først om jeg skulle kjøpe en billig TV med integrert dekoder for så å kjøpe den nye PVR dekoderen fra CD når den kommer på markedet.

Ser at det er skralt utvalg av billige TVer med DVB-S(2).
    Tror derfor det må bli en litt mer påkostet TV med integrert dekoder.
    Sålenge det fungerer greit med den integrerte og jeg slipper en ekstra tuner (og en fjernkontroll til på bordet) så skal jeg klare å bli fornøyd.

Et annet spørsmål. Kan du gjøre opptak når du ikke bruker TVen (står i standby)?
    Jeg kan ikke svare for Samsung, men på Panasonic sine er dette fullt mulig. Tror også det er fint mulig å bruke HDMI-inngangene samtidig som du tar opp fra en tuner men dette har jeg ikke fått sjekket enda.

Edit: Det følger ikke tilfeldigvis med en sånn Galaxy S Wifi 5 på den Samsung plasmaen? Finner bare info som sier at det følger med på LED TVene.
    Har forsåvidt en Galaxy S mobil som jeg tror kan gjøre samme nytta om jeg legger inn appen.
    Her kan jeg bare igjen bekrefte at det følger med VT30-en til Panasonic, men jeg valgte å gå for kablet likevel fordi jeg følte at wifi ble litt flaskehals. Kan være routeren som ikke duger, men generelt foretrekker jeg kablet om det er mulig.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er kanskje som baken, men jeg skjønner ikke hva Samsung har tenkt på når de har gitt den skjermen en hel sølvramme. Rammen rundt skjermen bør være sort slik at man fokuserer bedre på bilde.

Panasonic har mindre retention problemer enn Samsung. Og Samsungen er utifra siste jeg hørte plaget med buzzelyd, noe ikke Panasonic sin 50VT30 er. For meg virker Panasonic også bedre på service.
    Ville ha valgt Panasonic 50VT30 ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Panasonic har mindre retention problemer enn Samsung. Og Samsungen er utifra siste jeg hørte plaget med buzzelyd, noe ikke Panasonic sin 50VT30 er. For meg virker Panasonic også bedre på service.
    Ville ha valgt Panasonic 50VT30 ja.
    Hvilken service er det du sikter til? Jeg har aldri kommet noen vei med Panasonic direkte. Når det gjelder buzzing så er ikke Panasonic helt plettfrie her heller, da 55VT30 har vært en del plaget med det. Det er en grunn til at det ramler en del av dem innom demovare-seksjonen hos komplett.no om dagen =)

Jeg tror ikke årets Samsunger er så ille på retention heller, men jeg ville nok valgt Panasonic her, gitt at de klarer å finne en løsning på problemet som mange sliter med når det gjelder grønnskjær. Det er virkelig en knall tv.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kommer med noen gode forslag.
    Jeg heller likevel litt mer mot Samsungen.

Jeg vil prøve å henge TVen opp på veggen med slike super slim (wire) veggfester og der tror jeg tykkelsen og vekten kommer godt med.
    At prisforskjellen er bortimot 2.000kr er jo også positivt til samsungs fordel.
    Innebygget Wifi, så jeg slipper en ekstra utgift om det skulle være aktuelt å bruke det.
    Sølvrammen var et lite minus men tror jeg skal greie å leve med det.
    Ser ikke ut til å følge med 3D briller på samsungen. :/

Som jeg tror ble nevnt så har jeg enda 2-3 uker å bestemme meg på.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvilken service er det du sikter til? Jeg har aldri kommet noen vei med Panasonic direkte. Når det gjelder buzzing så er ikke Panasonic helt plettfrie her heller, da 55VT30 har vært en del plaget med det. Det er en grunn til at det ramler en del av dem innom demovare-seksjonen hos komplett.no om dagen =)

Jeg tror ikke årets Samsunger er så ille på retention heller, men jeg ville nok valgt Panasonic her, gitt at de klarer å finne en løsning på problemet som mange sliter med når det gjelder grønnskjær. Det er virkelig en knall tv.
    Min erfaring er at Panasonic er veldig imøtekommende hvis man får problemer med skjermen. Har hørt mange historier på det motsatte med Samsung, men dette blir bare min opplevelse.

Legg merke til at jeg skrev 50VT30 ikke har buzzing. Jeg er klar over at 55" har hatt det problemet. Samsung virker å ha buzzing på alle modellene, hvis det nå ikke er løst.

I tillegg regnes Panasonic totalt sett som en litt bedre skjerm i alle testene jeg har sett. Men Samsungen er veldig god den også og bedre på et par punkter. Men selv føler jeg meg tryggere på et kjøp i forhold til service, retention osv. ved å kjøpe Panasonic.

Det følger med to briller til Panasonic.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og brillene er ikke akkurat gratis... (Hvis man trenger dem)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Min erfaring er at Panasonic er veldig imøtekommende hvis man får problemer med skjermen. Har hørt mange historier på det motsatte med Samsung, men dette blir bare min opplevelse.
    Jeg går ut i fra at det varierer litt fra tilfelle til tilfelle med begge. Jeg har ingen gode opplevelser med Panasonic support i alle fall. Nå skal det sies at jeg aldri har prøvd Samsung sin support, så jeg vet jo ikke om de kanskje er ENDA verre

Legg merke til at jeg skrev 50VT30 ikke har buzzing. Jeg er klar over at 55" har hatt det problemet. Samsung virker å ha buzzing på alle modellene, hvis det nå ikke er løst.
    Beklager, jeg blingset litt der. Nei, jeg tror ikke Samsung har løst det helt og holdent. Det er vel fremdeles litt flaks og uflaks med i spillet her. Slik burde det jo naturligvis ikke være...

I tillegg regnes Panasonic totalt sett som en litt bedre skjerm i alle testene jeg har sett. Men Samsungen er veldig god den også og bedre på et par punkter. Men selv føler jeg meg tryggere på et kjøp i forhold til service, retention osv. ved å kjøpe Panasonic.
    Ja, jeg tror nok også jevnt over at Panasonic er den beste skjermen. Hvor god service man får avhenger nok litt av serviceverkstedet først og fremst. Jeg venter i spenning på resultatet av at de hentet min. De sa det var feil, men de må uansett få godkjent et panelbytte fra Panasonic før de kan gjøre noe.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med jeg ender opp med Samsungen. Var å så på den i dag og må si jeg ble litt forelsket i formene. Vekten kommer sikkert godt med når den skal henges på gipsvegg også.

Blir vel bestillt fra den lokale Lefdal sjappa i nermeste dagene. Kunne få den inn til omkring midten av oktober, noe som passer meg fint siden jeg får flyttet inn i de tider.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •