LG PS8000 og IDTV fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG PS8000 og IDTV fra Canal Digital

Hei godtfolk.

Fikk beskjed av CD at IDTV gikk på alle tv'er så da bestilte jeg det. Men jeg får ikke inn noen digitale kanaler. Har prøvd nå med to cam moduler og to kort. Ingenting skjer...

Noen som kan bistå?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem ga deg en slik feilaktig beskjed da? 50PS8000 er ikke godkjent for Canal Digital IDTV, den mangler DVB-C-tuneren som trengs for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har jo 60ps8000:-D

Ok, cd sa at det har ingen betydning. En annen som jeg spurte hos cd hadde aldri hørt om det der... Så syns de har liten peiling.

Men jeg hadde en Sony tv for 2 år siden, husker ikke modellnavnet men det kan jeg finne ut. Uansett grunnen til at jeg har gått i denne fella nå er at jeg mener den sonytvn kun hadde dvb-t, men jeg måtte inn i noen avanserte innstillinger å endre en hel masse tall og nummer for å få det til å virke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tre forskjellige typer tunere i disse tv-ene, og det er forskjell fra tv til tv hvor mange av dem som er inkludert.

DVB-C = tuner for kabel-tv (cable)
    DVB-S = tuner for parabol (satellite)
    DVB-T = tuner for bakkenett (terrestrial)

For å få dette til å virke må du ha en CAM fra Canal Digital med gyldig kontrakt og deretter få de til å paire. Jeg kan skrive under på at dette er et *******, for jeg har observert den omstendelige prosessen for å få dette til å virke. Inkompetente kundebehandlere og dårlig informerte selgere har gjort at det har gått tre dager og fremdeles ikke noe liv i en CAM faren min kjøpte. Way to go Canal Digital

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Jeg har dvb-t. Jeg har klart å få inn kanalene nå men det står at de er kodet....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få Canal Digital til å paire kortet ditt til den CAM-en.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så må man ha DVB-C (Og tven må støtte CI+) for at det skal virke med Canal Digital sin CA-modul + kort. I tillegg må kort og cam være parret mot hverandre, og Canal Digital må sende ut en kortoppdatering når du nå prøver på nytt.

Som sagt så mener jeg dette ikke vil gå, da tven mangler nødvendig mottaker.

DVB-T er for RiksTV, Boxer, Freeview osv - altså digitalt signal over bakkenettet, ikke kabel-tvnett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ja.. jeg tar tilbake det jeg sa i forrige post. Jeg aner ikke hvordan jeg fikk DVB-T til å bli kabeltv, særlig etter at jeg skrev hva de forskjellige forkortelsene var i en post før det igjen

Takk for korrigering.

Men av ren nysgjerrighet gjorde jeg et søk for å se om tv-en hadde tuner som kunne brukes, for jeg kan ikke se at tuneren på DVB-C og DVB-T skal være veldig forskjellig for de bruker jo de samme frekvensene. Dette er hva jeg fant og det ser tydeligvis ut som man kan få DVB-C-støtte:

Guide: Få DVB-C i PS8000 med gratis opdatering - FlatpanelsDK

Men man trenger fremdeles å få pairet CAM hos Canal Digital dersom dette ikke er gjort.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tingen er at Canal Digital sin CAM ikke funker med mindre tven har de nødvendige dataene.

Det som derimot har fungert før har vært å bruke en CAM fra rikstv, og så et aktivert kort fra canal digital. Da får man de fleste kanalene, men ikke HD-kanalene.

(Tar forbehold om at jeg husker korrekt, dette er fritt etter hukommelsen fra 2009, når vi solgte tver som var godkjent side om side med tver som manglet nødvendige spesifikasjoner)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags data er dette snakk om?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVB-C-tuner med CI+støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe da kan jeg berolige alle med at det virker helt supert! Har alle hd kanaler som CD har å tilby. Så dette med dvb standarder tror jeg ikke noe på. Er ikke 100% sikker men jeg mener jeg gjorde dette med en eldre Sony tv også for noen år siden....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •