Eksklusiv tilgang til 3d-filmer for kjøpere av 3D-produkter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eksklusiv tilgang til 3d-filmer for kjøpere av 3D-produkter

Det er sikkert gammelt nytt for de fleste her inne at produsenter av HiFi-produkter hver for seg har inngått avtaler med filmprodusenter som sikrer selskapene eksklusiv tilgang til en rekke kjente filmtitler. Det mest kjente eksempel i så måte er Panasonic rettigheter til Avatar i 3D.

Samsung har på sin side eksklusiv rett til filmer som Monsters vs Aliens, Megajerne og de fire Shrekfilmene. Mens Panasonic har delt ut Avatar til samtlige kjøpere av Tv'er, Blurayspillere og Hjemmekinosystem, har Samsung på sin side gjort sine filmer tilgjengelig i spesielle kampanjer og ved kjøp av konkrete produkter.

Jeg gikk for kort tid tilbake til innkjøp av en PS64D8005. Da jeg kjøpte TV'n var jeg kjent med at Samsung ikke hadde kampanje hvor jeg ville få en eller flere filmer sammen med TV'n. Det som jeg derimot ikke visste var at jeg faktisk ikke en gang kunne kjøpe disse filmene hos Samsung.

I utgangspunktet er jeg ikke tilhenger av dagens praksis hvor en stor del av markedet ikke får tilgang til de beste (og nesten eneste) 3D-filmene som til nå er utgitt. Men når et selskap som faktisk sitter på utgivelsesrettighetene faktisk nekter å selge filmene til en kjøper av egne produkter, blir situasjonen nærmest latterlig. Hvordan i all verden tenker Samsung seg at de skal makte å gjøre en 3D-TV attraktiv på markedet når de selv nekter sine kunder å kjøpe filmene som kjøperne eventuelt skal kunne se.

Dette er en håpløs markedsstrategi som ikke fremmer annet enn ulovlig fildeling. Jeg har skrevet en e-post til Samsung der jeg gir uttrykk for min mening, men har ingen forhåpning om at det vil føre til mer enn et like latterlig svar.

Jeg er strålende fornøyd med TV'n Samsung har laget, men hoderystende oppgitt over selskapets håndtering av sine eksklusive filmrettigheter. Mitt eneste håp er i så måte at dårlig presse vil tvinge fram en eller annen snarlig endring i praksis.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Veldig enig i det du skriver, oplevde det samme når jeg kjøpte UE-55D8005 for 3 uker siden. Jeg kjønner ikke hvorfor filmselskapene gidder å være med på dette. Avatar i 3d må jo være snart den mest fildelte filmen som finnes, jeg kan aldri tenke meg at filmselskapet får så mye penger av Panasonic som de taper på pirat kopiering av denne filmen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •