Hjelp meg på litt oppdatering av skjerm...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg på litt oppdatering av skjerm...

Tiden er snart moden for å bytte ut skjermen min og kilden.
    Skjermen jeg har idag er en Pioneer PDP-LX 427XA,kilden er Denon DVD 3910.
    Jeg har satt ett pristak på ca 15 K for begge tilsammen.

Skjermen skal stå i bruksstua på huset og skal kun brukes til TV via Canal Digital parabol og DVD-Blu Ray.
    Skal IKKE brukes til monitor for data eller gaming.

Derfor skal skjermen igjen være en plasma,jeg vil øke størrelsen litt til ca 46".

Skjermkandidaten min er Panasonic P46GT30Y,eller modellen uten 3D G30Y.

Som sagt har jeg CD parabol og denne skjermen har DVB-C/T/S intern digital tuner.
    Det jeg lurer på er......-kan jeg smekke coaxkabelen fra parabolen rett inn i TV'en og unngå å bruke CD sin tuner og styre alt fra fjernkontrollen til TV'en?
    Dette vil isåfall gjøre underverker i brukervennlighet og sikkert også bildekvalitet.
    Da må jeg sikkert kjøre en digital lydkabel fra TV'en og ned til reciveren for å få digital lyd ut på hjemmekinoanlegget?

Blu Ray kandidaten er Yamaha BD-S671.

Er åpen for innspill her med andre kandidater,men lurer spesielt på dette med intern digital-tuner og mulighetene der...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke da gå for 50 tommeren

Hei, det er jo svært liten forskjell i pris på 50 tommeren kontra 46 tommeren fra panasonic og med en panasonic blu ray til ca 2k og da kan bruke samme fjernkontroll så er du vel innforbi budsjettet vil eg tro
    Tv støtter kam fra enten RiksTV eller CD, må vel regne ca en tusenlapp for denne kammen
    Videre kan du ta opp via USB så ønsker du dette så bør man kjøpe en USB HD i tillegg, varier vel noe i pris men en god en til ca 500 kr

Nye tver har lyd tilbake via hdmi 1.4 men det spørs om receiveren din støtter dette, alternativt kan du da bruke optisk ut fra tv til forsterker, det er sikkert en overgang med når du kjøper tv, har en mini Jack ut fra tv optisk som du da kan kjøpe en optisk kabel eksempelvis på Biltema og koble mellom denne og optisk inn på receiver.
    Mvh
    Gfe

Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Tiden er snart moden for å bytte ut skjermen min og kilden.
    Skjermen jeg har idag er en Pioneer PDP-LX 427XA,kilden er Denon DVD 3910.
    Jeg har satt ett pristak på ca 15 K for begge tilsammen.

Skjermen skal stå i bruksstua på huset og skal kun brukes til TV via Canal Digital parabol og DVD-Blu Ray.
    Skal IKKE brukes til monitor for data eller gaming.

Derfor skal skjermen igjen være en plasma,jeg vil øke størrelsen litt til ca 46".

Skjermkandidaten min er Panasonic P46GT30Y,eller modellen uten 3D G30Y.

Som sagt har jeg CD parabol og denne skjermen har DVB-C/T/S intern digital tuner.
    Det jeg lurer på er......-kan jeg smekke coaxkabelen fra parabolen rett inn i TV'en og unngå å bruke CD sin tuner og styre alt fra fjernkontrollen til TV'en?
    Dette vil isåfall gjøre underverker i brukervennlighet og sikkert også bildekvalitet.
    Da må jeg sikkert kjøre en digital lydkabel fra TV'en og ned til reciveren for å få digital lyd ut på hjemmekinoanlegget?

Blu Ray kandidaten er Yamaha BD-S671.

Er åpen for innspill her med andre kandidater,men lurer spesielt på dette med intern digital-tuner og mulighetene der...

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at du bør gå for 50"

Du kan få den beste tv'n på markedet og en meget god blurayspiller til ca 15 700.

Panasonic VT30 50" (14 000 inkl 2 stk briller) tilbudet gjeder idag.
    Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30 - Elkjøp

Panasonic DMP-BDT310 3D Blu-Ray Player (inkl Avatar på 3D) kr 1700
    MPX.no - Panasonic DMP-BDT310 3D Blu-Ray Player

Ellers er Panasonic G30 et godt valg hvis du skal innenfor budsjett og 3D ikke betyr noe. Så å si alle nye Blurayspillere har 3D uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" blir nok i største laget her i stua mtp avstand fra sweetspot til skjerm,men jeg skal vurdere det.

Noen som vet om Både GT30Y og G30Y har støtte for CA-modul som muliggjør mottak av CD rett i TV,? Når jeg sammenligner de 2 på Komplett . no så har GT30 mulighet for DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2,mens G30 har kun DVB-C, DVB-T, DVB-T2.

Så dette fungerer slik at man skaffer seg en CA-modul for CD-smekker den i TV'en og skrur coaxkabelen fra switch-box'n fra parabolen rett i TV'n?

Akkurat den der med å skaffe en Panasonic Blu Ray for å bruke fjernkontrollen på begge har jeg ikke tenkt på,men det er uansett ikke noe problem.Multikanalsforsterkeren min er en Pioneer VSA AX10 AS-S som har learn-funksjon,så jeg kommer uansett til å bruke denne til å styre Blu Ray spilleren med.

Regner med at den Yamaha-spillerene gjør bedre bilde enn den Panasonicen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal da sitte veldig nærme før en 50 tommer blir for stor, har hatt et par 50 tommere i hus, den første synes eg var stor men det tar ikke lang tid å venne seg til, har nå nettopp byttet med den nye 65 tommeren til panasonic og selv med en avstand på ca 3 mtr synes eg ikke det blir for stort.

Vedrørende bilde så tror eg at på blu ray er det vanskelig å skille, på DVD samt lyd så er det større forsjeller
    Selv kjøpte eg den fra phillips som heter BDP9600, men det skyldes først og fremst at eg ønsket 7.1 analog HD lyd ut, god spiller til ca 4K
    Har du hdmi på din receiver så klarer du deg sikkert med den til 1700 som omtalt i tråden.

Ellers virker CA Modulen slik du sier, med en USB disk da i tillegg kan du også ta opp programmer, men ikke ta opp et og se på et annet som foreks CD Pvr

Mvh
    Gfe

50" blir nok i største laget her i stua mtp avstand fra sweetspot til skjerm,men jeg skal vurdere det.

Noen som vet om Både GT30Y og G30Y har støtte for CA-modul som muliggjør mottak av CD rett i TV,? Når jeg sammenligner de 2 på Komplett . no så har GT30 mulighet for DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2,mens G30 har kun DVB-C, DVB-T, DVB-T2.

Så dette fungerer slik at man skaffer seg en CA-modul for CD-smekker den i TV'en og skrur coaxkabelen fra switch-box'n fra parabolen rett i TV'n?

Akkurat den der med å skaffe en Panasonic Blu Ray for å bruke fjernkontrollen på begge har jeg ikke tenkt på,men det er uansett ikke noe problem.Multikanalsforsterkeren min er en Pioneer VSA AX10 AS-S som har learn-funksjon,så jeg kommer uansett til å bruke denne til å styre Blu Ray spilleren med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ser du har satt GT30 på vurderingslista, men dette er egentlig ganske poengløst. Skjermen på VT30 er bedre samtidig som det følger med både to sett 3D-briller og wifi-dongle med VT30, og såvidt jeg vet følger ingen av delene med på GT30 så du betaler i realiteten rundt det samme for en dårligere skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg har GT30 på lista er at den har den interne digitale tuneren som tar CD-parabol.
    Såvidt jeg har forstått det så har G30 IKKE den rette tuneren som larer dette?

Alt det der med 3D og Wifi er sekundert.

Og siden jeg har ei stor samling DVD,med udødlige klassikerer så har nok bildekvaliteten på DVD mye å si for spillerkjøpet.

Men er det DVB-S den interne tuneren i TV'en ¨må ha for å takle CD-parabol?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for VT30 i 50". Det blir ikke for stort. 4" er ingenting i forskjell.

DVB-S er for parabol ja og det fungerer med Canal Digital. Du trenger en slik:
    CANAL DIGITAL CA-MODUL | Hi-Fi Klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •