Pz550n

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Pz550n

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pz550n

hei.har hatt denne tvn i noen mnd nå,men eg blir liksom aldri fornøyd med innstillingene eg gjør,har prøvd dve,og på den så sier den at kontrasten ska stå på 97,eg har 2 lys i stuen som er på når eg ser på film så det ganske dimet her.har leitet på nett uten å til pz550.legger ved noen linker til de eg har prøvd.er det noen som har denne tvn og kan gi meg hvilken innstillinger dere bruker,det hadde vert flott.

LG PK950 review - FlatpanelsHD

LG PK550 Series Calibration Settings at Plasma TV Buying Guide

LG 50PZ550N Slank 50" 3D-klar plasma-TV med 600Hz
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.har hatt denne tvn i noen mnd nå,men eg blir liksom aldri fornøyd med innstillingene eg gjør,har prøvd dve,og på den så sier den at kontrasten ska stå på 97,eg har 2 lys i stuen som er på når eg ser på film så det ganske dimet her.har leitet på nett uten å til pz550.legger ved noen linker til de eg har prøvd.er det noen som har denne tvn og kan gi meg hvilken innstillinger dere bruker,det hadde vert flott.
    [/url]
    Det kunne vært greit om du nevnte noe om hva du ikke er fornøyd med når det gjelder innstillingene også. Det kan jo også tenkes at de innstillingene du har prøvd er det beste du kan få ut av panelet? Det er ofte en grunn til store prisforskjeller på tv-er, og de i lavere prisklasse hos LG har aldri vært kjent for å være med i toppen..

Men som sagt, det kan være lettere å gi deg noen tips hvis du sier hva du er misfornøyd med.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler liksom at fargene ikkje helt stemmer og mangler litt av den hva skal eg si litt naturleg bilde.så det du meiner er at eg bør kjøpe et tv til 20k får å få et bra bilde hmm,blir ikkje i dette livet hehe.dumt at det ikkje er noen som kan kalibrer i bergen og har utstyr.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den til pz950,der står det red contrast og green contrast og blue contrast,eg har kun blue contrast på min,hvorfor har ikkje eg de andre da?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den til pz950,der står det red contrast og green contrast og blue contrast,eg har kun blue contrast på min,hvorfor har ikkje eg de andre da?

Har du koblet alt gjennom Onkyoen? Har du skrudd på noe slags skalering eller lignende i den? Kan være årsaken.

Ellers, så er vell grunnen til att du ikke har disse innstilingene rett å slett fordi att d er en mindre modell? man får jo det man betaler for, å ikke alle tver kan tveakes å kalibreres alle veier. Å man trenger ikke bruke 20k for å få en skikkelig tv 10-15k Panasonic vt20 f.eks...
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har du koblet alt gjennom Onkyoen? Har du skrudd på noe slags skalering eller lignende i den? Kan være årsaken.

Ellers, så er vell grunnen til att du ikke har disse innstilingene rett å slett fordi att d er en mindre modell? man får jo det man betaler for, å ikke alle tver kan tveakes å kalibreres alle veier. Å man trenger ikke bruke 20k for å få en skikkelig tv 10-15k Panasonic vt20 f.eks...
    hei.ja alt er koblet til onkyoen ja.
    kansje jeg skulle gått for panasonicen sin isteden for.får ta det neste gang da.
    men ska no vere fullt muligt å få et bra bilde på den eg har vel,eller?
    er ikkje mye av video inne på onkyoen eg får stillt du.er ikkje noe om skalering osv,kun audio.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.ja alt er koblet til onkyoen ja.
    kansje jeg skulle gått for panasonicen sin isteden for.får ta det neste gang da.
    men ska no vere fullt muligt å få et bra bilde på den eg har vel,eller?
    er ikkje mye av video inne på onkyoen eg får stillt du.er ikkje noe om skalering osv,kun audio.
    Prøv å kjør det utenom onkyo-en først. Så får du heller fikle med å kjøre det gjennom receiveren senere når du vet at innstillingene er bra rett fra enheten du prøver å bruke. Receivere har ekstremt mye prosesseringsdill som i mange tilfeller kan bidra til å forverre bildet. Jeg var hos en med en Onkyo 608 nå nylig, og vi endte med å skru av ALT av bildeforbedringsgreier i den og bildet ble synlig bedre.

Men som det ble sagt over her, du får gjerne hva du betaler for. Det kan faktisk hende at tv-en din rett og slett kommer til kort på de områdene du savner forbedringer. Et hett tips kan være å prøve den kalibreringsplata en gang til, men så skrur du ned brightness litt mer ned enn kalibreringsplata skulle tilsi. Jeg gjorde det på min TV og fargene ble MYE bedre og mer naturlig med en gang. Jeg mistet noe detaljer pga black level crush, men bildet ble mye mer naturtro og derfor valgte jeg å leve med det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Prøv å kjør det utenom onkyo-en først. Så får du heller fikle med å kjøre det gjennom receiveren senere når du vet at innstillingene er bra rett fra enheten du prøver å bruke. Receivere har ekstremt mye prosesseringsdill som i mange tilfeller kan bidra til å forverre bildet. Jeg var hos en med en Onkyo 608 nå nylig, og vi endte med å skru av ALT av bildeforbedringsgreier i den og bildet ble synlig bedre.

Men som det ble sagt over her, du får gjerne hva du betaler for. Det kan faktisk hende at tv-en din rett og slett kommer til kort på de områdene du savner forbedringer. Et hett tips kan være å prøve den kalibreringsplata en gang til, men så skrur du ned brightness litt mer ned enn kalibreringsplata skulle tilsi. Jeg gjorde det på min TV og fargene ble MYE bedre og mer naturlig med en gang. Jeg mistet noe detaljer pga black level crush, men bildet ble mye mer naturtro og derfor valgte jeg å leve med det.
    oki eg ska gjøre det,men hva med kontrast da,skru den mer ned og?den sier jo 97 i kontrast men det synest eg blir for mye,kansje ned til 90-85.eg får bare fikle med det å se.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp det ble mye bedre når eg koblet den direkte til tvn og satte den i thx cinema mode.så da tror eg bare at den får stå i tvn istedenfor onkyoen.hd nation sa jo og det at direkte i thx mode så var bilde ganske bra sier de.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg instruksjonene i plata til pungt å prikke, har selv brukt d på min Phillips tv med godt resultat. Tven har dog naturlig bilde fra før.

Lg og f.eks sony (billige modeller) har en tendens til å overdrive fargene i bildet. Spess rødt :s

Kalibrer i 100% mørke å se hvordan det blir deretter. Skru av alt av tillegsdritt som tven har å by på, dette ødelegger som regel også bildet drastisk.

Om du ikke er fornøyd uans hva du gjør, så er det egentlig bare Å leve med det, eller selge tven å gå for en vt20 den tv'en kalibrert selv med dve plata kommer til å gi deg ballsjokk
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Følg instruksjonene i plata til pungt å prikke, har selv brukt d på min Phillips tv med godt resultat. Tven har dog naturlig bilde fra før.

Lg og f.eks sony (billige modeller) har en tendens til å overdrive fargene i bildet. Spess rødt :s

Kalibrer i 100% mørke å se hvordan det blir deretter. Skru av alt av tillegsdritt som tven har å by på, dette ødelegger som regel også bildet drastisk.

Om du ikke er fornøyd uans hva du gjør, så er det egentlig bare Å leve med det, eller selge tven å gå for en vt20 den tv'en kalibrert selv med dve plata kommer til å gi deg ballsjokk
    hei.ja skal gjøre det,men når eg koblet den direkte til tvn fikk eg bedre bilde,enn når det var tilkoblet onkyoen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.er dette en bra tv?er den bedre enn pz550 sin?

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma Smart TV TX-P50G30Y

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har eg kalibrert i mørket og kom fra mtil disse innstillingene.

Kontrast:62.
    Brightnes:53.
    H skarphet:50%
    V skarphet:50%
    farge:46

bildet ble betydlig bedre,satt på avatar og testet,der merket eg mer informasjon enn eg har set før,va litt uavandt da å se nå,men rekner vel med at det er sånn,men ble mer fornøyd enn eg har vert da.testet dark knight og veldi bra bilde faktisk,testet og seven,men synest den var litt mørk der,men den skal vel sikkert vere litt mørkere den filmen rekner eg med.men overal ganske fornøyd.

naboen satt her og når eg kalibrerte og han ble og imponert over bilde kvaliteten,så vi gikk opp og kalibrerte tvn hans og hehe.fikk det bra til der og må eg si.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •