Hei.

Jeg har en MacMini koblet til en Samsung LE46B755 tv (den er vel 2-3 år gammel ca). Bruker dvi-vga konverter på minien og har koblet den til tv da med vga ledning, det gir fin oppløsning og bra bilde til mitt bruk.

Jeg har også resten av annlegget koblet opp her og en Logitech Harmony One som styrer det hele.

Problemet oppstod ikke før jeg begynte å bruke Mac Mini med vga, slik at jeg må benytte PC source'n på tv'n. Når jeg trykker for eks; "Watch TV" på harmony, setter den recieveren riktig og skrur på diverse bokser og endrer tv source til hdmi2. Det samme hvis jeg bytter til andre bokser koblet rett i tv'n. MEN, når jeg er på mac minien og skal bytte til se på tv, ETTER at jeg har lagt minien i dvale, så går ikke det.

Jeg tror det er fordi tv'n går i en slags standy modus når jeg legger minien i dvale... Da reagerer ikke tv'n på noen actions fra fjernkontrollen, men står i svart mens det røde lyse for standby står og blinker...

Vil gjerne at dette skal gå litt smidigere enn masse "help" trykking og måtte skru tv helt av hver gang jeg bytter mellom å bruke pc'n og hdmi.....

Anyone? Ville vært til stor hjelp!