TV til spilling, 3-4000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til spilling, 3-4000.

Hei,
    Sønnen skal kjøpe TV som skal brukes primært til spilling.
    Han ønsker ca 42" med full HD og pris rundt 3-4000 kr.

Er det noen vennlige sjeler som kan komme med råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Hei,
    Sønnen skal kjøpe TV som skal brukes primært til spilling.
    Han ønsker ca 42" med full HD og pris rundt 3-4000 kr.

Er det noen vennlige sjeler som kan komme med råd?
    Jeg mener det kan være verdt å sjekke ut også tv-er som kun er HD-ready, for på 42" spiller det ikke veldig stor rolle om det er 720p (HD ready) eller 1080p (FullHD). Kvaliteten på panelet er viktigere.

Skal den brukes til spilling vil det også være av interesse å ha en tv med så lav såkalt input latency som overhodet mulig. Her er det mange tv-er som synder. Ved en høy latency vil man føle at spillet henger veldig etter i forhold til bevegelser via kontroller etc.

Jeg har tidligere hørt at Sharp sine tv-er er gode på latency, mens LG er av egen erfaring blant de verre, men jeg vet ikke om det gjelder alle modellene fra disse. Man må nesten se seg ut aktuelle modeller og prøve å grave opp denne informasjonen om dem. Ellers vil den gjennomsnittlige plasmatv-en ha lav latency, men plasma har jo som kjent den ulempen med at statiske elementer med høy kontrastforskjell fra bakgrunnen kan bli sittende igjen i tv-en over lengre tid så er derfor ikke så attraktivt om man hovedsaklig skal spille. Så ikke noe konkret tips fra meg, men håper det kan være en start Ideellt bør latency ikke være veldig mye mer enn 30-40ms (ett bilde tar 20ms å tegne opp i 50Hz, så med en latency på 60ms vil alltid tv-en ligge tre skjermbilder på etterskudd og da begynner det å merkes)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg har fortalt han forskjellen på HD ready og full HD og også input latency.
    Ville kanskje ikke selv valgt et TV i det prisskiktet, men noen ganger får man velge tæring etter næring.:-D

Noen andre som har noen gode forslag?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde gjøre jobben mer enn godt nok for poden.. Multihandel.no har den på lager..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •