Ny tv Panasonic 50 TV TX-P50G30Y?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv Panasonic 50 TV TX-P50G30Y?

1. Er på utkikk etter ny tv i prisklassen inntil 10 000. Størrelse minst 50", gjerne større. Ser at komplett har tilbud på denne til 8990,- Er dette et bra kjøp? Ser mest på film, lyden ikke noe tema da jeg har dedikert hjemmekinoanlegg

2. Ser at denne tvèn har mulighet til opptak på usb-harddisk. Vil dette fungere når jeg har sattelittantenne med tilhørende dekoder? (Canal digital).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ynroenn
    1. Er på utkikk etter ny tv i prisklassen inntil 10 000. Størrelse minst 50", gjerne større. Ser at komplett har tilbud på denne til 8990,- Er dette et bra kjøp? Ser mest på film, lyden ikke noe tema da jeg har dedikert hjemmekinoanlegg

2. Ser at denne tvèn har mulighet til opptak på usb-harddisk. Vil dette fungere når jeg har sattelittantenne med tilhørende dekoder? (Canal digital).
    Til det første spørsmålet ditt er jeg temmelig sikker på at du neppe kan gjøre et mye bedre kjøp i den prisklassen. G30 skal være en knall TV.

Når det gjelder opptak til USB-harddisk gjelder dette kun via TV-ens egen dekoder/tuner og opptakene lagres kryptert og kan kun spilles av på den tv-en. Var en som også nevnte noe om at dersom du kjører en factory reset på TV-en kan du heller ikke bruke opptakene lenger.

Hvorvidt du kan bruke dette på parabol avhenger av om TV-en har DVB-S tuner. Vet andre modeller har det, men ikke 100% sikker på om G30 har. Ville i tilfelle sjekket ut dette først. Du trenger også en CA-modul som du kan få kjøpt hos de aller fleste forhandlere av slikt og du må få pairet kortet ditt opp mot den.

Edit: jeg mente selvsagt kryptert og ikke ukryptert :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G30Y har "bare" DVB-C og DVB-T desverre, så satelitt kan ikke fores direkte inn.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bedre kjøp er det neppe mulig gjøre.
    Du må bruke TVen innebygget dekoder/tuner hvis du skal gjøre opptak. Da trenger du en slik CAM:
    CANAL DIGITAL CA-MODUL | Hi-Fi Klubben

Dekoderen som du har i dag fra CD, vil du ikke trenge lengre. Mest sansynlig må du ringe Canal Digital for å få kortet til å fungere i CAMen.

PANASONIC TX-P50G30Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Noen bedre kjøp er det neppe mulig gjøre.
    Du må bruke TVen innebygget dekoder/tuner hvis du skal gjøre opptak. Da trenger du en slik CAM:
    CANAL DIGITAL CA-MODUL | Hi-Fi Klubben

Dekoderen som du har i dag fra CD, vil du ikke trenge lengre. Mest sansynlig må du ringe Canal Digital for å få kortet til å fungere i CAMen.

PANASONIC TX-P50G30Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben
    Kan lønne seg å lese hele posten før du svarer, og gjerne også svarene Mulighetene er allerede nevnt, og siden trådstarter har parabolantenne kan han dessverre ikke bruke denne løsningen uansett.

Selv om det ikke hjelper trådstarter noe så er det også verdt å nevne at om man kjøper fra f.eks. komplett.no så kan man (i hvert fall for en begrenset periode) få med CAM på kjøpet om man har abonnement hos Canal Digital kabel-tv samt et ekstra kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kort kan forklare forskjellene på de forskjellige 50'' modellene til Panasonic.
    F.eks. G30, GT30, VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra, bedre, best

Største forskjellen på G og GT er støtten for 3D (G30 manger 3D). Har hørt at GT30 også har et filter av noe slag som gjør den bedre egnet i opplyste rom.

VT har vel et bedre panel med bedre sortnivå og bedre panoreringer, i tillegg til flere justeringsmuligheter på bildet hvis jeg ikke husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koveraasen
    bra, bedre, best

Største forskjellen på G og GT er støtten for 3D (G30 manger 3D). Har hørt at G30 også har et filter av noe slag som gjør den bedre egnet i opplyste rom.

VT har vel et bedre panel med bedre sortnivå og bedre panoreringer, i tillegg til flere justeringsmuligheter på bildet hvis jeg ikke husker feil.
    Takker:-D
    Det var vel det jeg trudde, men ikke husket i farten. Personlig betyr ikke 3D så mye for meg siden jeg kun ser på ett øye. Det er faktisk en liten ting som ofte blir glemt. Dvs. at ca. 1 ut av 10 ikke kan se 3D.

Men selvsagt, jeg har jo 2 kids som synes det er artig, selv om de også ikke bryr seg all verden om det. Slik at det (som det bestandig er når man skal kjøpe TV) er en vanskelig vurdering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten skrivefeil der dessverre: GT30 har et filter for bedre gjenngivelse i lyse rom, IKKE G30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    And while we're at it... prisen som er oppgitt på GT30 er vel uten 3D-briller, mens prisen på VT30 er inkludert både wifi-dongle og to par 3D-briller. Med andre ord, GT30 er et ganske tullete alternativ om man først går opp i den prisen. Jeg tror VT30 er mye mer igjen for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen gode tips til å forhindre innbrenning....

Er det beste å forsøke å gjøre det via vanlig bruk f.eks. Eller er det bedre å "kjøre på" og ha på TVen mest mulig i starten.

Ønsker på raskest mulig å bli ferdig med dette. Har mye hjemmekontor så kan slå på TV kl. 08 om morgenen og la den stå på til kl. 24 hvis det passer best.

Dette da selvsagt i kombinasjon med andre tips som kontrast og slikt og disse innbrennings-programmene.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så lite problemer med innbrenning på panasonic at det holder å ha kontrasten litt nede og se på varierende innhold. Har aldri brent inn en plasma fra Panasonic. Ja man kan skimte det om man har sett en 2.35 film og går rett over på et sort bilde, men det er borte i løpet av kort tid, så ingenting å uroe seg over.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vivavegas
    Finnes det noen gode tips til å forhindre innbrenning....

Er det beste å forsøke å gjøre det via vanlig bruk f.eks. Eller er det bedre å "kjøre på" og ha på TVen mest mulig i starten.

Ønsker på raskest mulig å bli ferdig med dette. Har mye hjemmekontor så kan slå på TV kl. 08 om morgenen og la den stå på til kl. 24 hvis det passer best.

Dette da selvsagt i kombinasjon med andre tips som kontrast og slikt og disse innbrennings-programmene.
    Hvis du ønsker å gjøre tven din immun mot innbrenning så fort som mulig, så laster du ned en plasma "break-in DVD" som skifter fargetoner hele tiden. La denne stå å spille i ca 100 timer, så er du trygg. Det er bare å la den gå 24 timer i døgnet i 4 dager

Ellers kan du som sagt over sette ned kontrast og cellelys, men det er da ikke moro å se på en mørk skjerm? Break-in dvd er genialt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT30-modellen har vel også DVB-S2 tuner for parabol? Står i hvert fall det i produktinfo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Hvis du ønsker å gjøre tven din immun mot innbrenning så fort som mulig, så laster du ned en plasma "break-in DVD" som skifter fargetoner hele tiden. La denne stå å spille i ca 100 timer, så er du trygg. Det er bare å la den gå 24 timer i døgnet i 4 dager
    Dette er en myte. Det beskytter overhodet ikke mot innbrenning, og det er et problem at mange tror det. For de tror at etter at de har kjørt denne DVD-en kan de gjøre hva de vil med tv-en. Målet med en sånn DVD er å slite ned fosforet raskt og jevnt for en kalibrering i etterkant. Hvorvidt det har noen reell synlig forskjell er man faktisk litt uenig om.

Og mens vi holder på å knuse myter så er det greit å oppklare en vanlig misforståelse om pixel orbiteren også. Den beskytter ikke mot innbrenning, men den "fordeler" skaden mer sånn at den blir mindre synlig når den først oppstår.

Utover det er jeg også i likhet med andre av det inntrykket at nye Panasonicer ikke har noe stort retention-problem. Jeg har vært mye i menyene på en splitter ny VT30 nå og jeg har ikke på noe tidspunkt sett antydning til retention fra dem. Så alt med måte så går nok dette bra

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TVen klar for henting.
    Bestilte på Experts nettbutikk (14.949).

Synes det er litt mer praktisk ifht. retur. Hvis man kjøper av Komplett og slikt så er det vel litt styr med å måtte pakke og levere den inn til Posten/annet fraktfirma.

Siden jeg henter TVen i butikken, så regner jeg også med at jeg kan levere den tilbake der ifht. evnt. returer.

Og selv om jeg ser at mange hevder problemene er mindre. Merkelig at de ikke forsøker å løse det 100% i den grad det er teknisk mulig. Hvis det ikke lar seg løse i produksjonen kunne de vel gjort det med testing og latt den stå på x-antall timer/kjørt diverse programmer (i den grad det virker).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •