Oppskalering av SD materiale i TVen ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskalering av SD materiale i TVen ?

Hei,

Nå hiver vi ut tykk-TVen. Den nekter å legge inn årene, men nå er vi lei.

Da jeg investerte i projektor for 5-6 år siden var det regelen at en god DVD spiller (feks OPPO) med fordel gjorde deinterlacing og oppskalering til 720p.

Vi vil nok ta i hus en Bluray spiller nå sammen med TVen.
    Spørsmålet er om det er bryet verdt å finne en som gjør god oppskalering av DVD til HD, eller bare la TVen gjøre jobben ?

Vi sikter mot en Samsung i 8000-serien eller evt den nye Philips 9706.

Noen gode tips til en kurant rimelig BD spiller som har rask oppstart og raske, greie menyer, og selvfølgelig godt bilde ?

Takknemlig for synspunkter og tips !

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt spørsmålet la tv gjøre jobben,alle nye dvd og blueray spillere har oppskalering så det vil bli bedre bilde når oppskalering brukes uansett.rimlige blueray spillere har stort sett samme bildekvalitet så lenge du velger ett kjent merke,en lg blueray som kan fås for 450 kr har utmerket bildekvalitet så det er ikke lett å anbefale noen spesiellt så lenge det skal være billig.Ettersom du skal ha ett bra tv ville jeg nok kostet på en dyrere spiller som er 3d klar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en gjør som oftest en helt grei jobb med å oppskalere, så du er ikke nødvendigvis avhengig av at spilleren gjør dette for deg. Når det gjelder kvaliteten på blu-ray-spillere så er det sånn at det er en standard for hvordan bildet skal dekodes på blu-ray, noe som gjør at utgangspunktet blir helt likt uavhengig av spilleren. Det som evt. skiller er evt. etterprosessering av det dekodede bildet, men purister skrur jo uansett av slikt.

På DVD-delen derimot vil det være variasjoner fra spiller til spiller siden samme type standard ikke finnes for DVD. Jeg ville som posteren over meg funnet meg en 3D-kapabel spiller, siden det fort kan hende at 3D blir aktuelt om man først har en TV som er klar for det. Hvorvidt DVD-avspilling betyr noe vil nok også avgjøre hvor mye penger man skal legge i en spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •