Samsung PS51D535 vs LG 50PV350N - hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer MartinF sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS51D535 vs LG 50PV350N - hjelp?

Hei!

Kommende student og skal ha ny 50" til stuen, men trenger litt hjelp.

TVen skal hovedsaklig brukes til TV-titting og film, men også litt spilling og oppkobling til data.
    Det er en stor stue, og den kommer til å ha lysregulering i form av persienner og gardiner, så lys er intet problem. Jeg antar at sofagruppen kommer til å være omtrent 3m unna TVen på det meste.

Er som sagt student, så budsjettet er ikke skyhøyt. Det er også greiest for meg å handle på Komplett, da hentebua ligger i nærheten av den nye leiligheten. Dette er TVene jeg har sett litt på så langt:

LG 50" Plasma-TV 50PV350N - 5.495,- hos Komplett
    Samsung 51" Plasma-TV PS51D535 - 4.995,- hos Komplett (førpris 5.990,-)

Hadde vært veldig fint å få noen tilbakemeldinger på hvilken av disse TVene som egner seg best til mitt bruk, eller om det finnes andre TVer der ute - i samme prisklasse riktignok - som egner seg bedre

Takk på forhånd,
    Martin

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma egner seg godt til TV og film. Men til data og spilling anbefales heller LCD. Hovedgrunnen for dette er faren for innbrenning i plasmapanelene. På nyere plasmamodeller skal dette være mye bedre. Og mange hevder at innbrenning er noe som hører historien til. Men allikevel hører vi innimellom om tilfeller hvor noen sliter med innbrenning eller midlertidig retention. I så måte føler jeg LCD eller LED-LCD er et tryggere valg. Et annet negativt moment ved plasma er tendens til trafo-støy. Jeg har selv nylig levert tilbake en plasmaskjerm som led av svært irriterende summing/buzzing. Spesielt blandt de rimelige plasmamodellene virker det være mer regelen enn unntaket at de støyer noe. Men samtidig virker det være stor forskjell på nivået på denne støyen og mange plages ikke av det.
    Jeg ville i allefall sørge for å kjøpe et sted hvor det er enkelt å returnere TV'n hvis det skulle vise seg være nødvendig..

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung plasmaen til den prisen ... )

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

OleM: Er klar over at LCD/LED egner seg best til data og spilling, men som jeg skrev skal denne TVen hovedsaklig brukes til TV-titting og film. Har en LCD-TV på rommet jeg bruker mest til data og spilling Så blir nok en av disse to TVene.

UltimaNoctis: Har du en begrunnelse til hvorfor Samsungen er bedre enn LGen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er bildekvaliteten på denne Samsungen i forhold til en LED-TV som f.eks UE46D6325 som koster 7800,-?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ja så Samsung D535 Plasma 51" sist så var den ved siden av en UED6000 LED UED8005 og Sony EX700.

Billedkvaliteten etter mine øyne gikk som så:
    D8005 > D535 = D6000 > Sony

Helt ærlig forskjellen mellom 5000 plasma serien og 8000 serien var ikke så stor.

Avatar på samsung blu-ray m/ HDMI kabler.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så du går igrunn ut i fra at D535 er bedre enn LG PV350, fordi den, ifølge dine øyne, har ganske lik bildekvalitet som en D6000? Vet ingenting om Samsung D6000 - har den god bildekvalitet?

Når det er sagt: Kan Samsungen få inn nordiske kanaler? Det er ikke en utenlandsk modell?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartinF
    Ok. Så du går igrunn ut i fra at D535 er bedre enn LG PV350, fordi den, ifølge dine øyne, har ganske lik bildekvalitet som en D6000? Vet ingenting om Samsung D6000 - har den god bildekvalitet?

Når det er sagt: Kan Samsungen få inn nordiske kanaler? Det er ikke en utenlandsk modell?
    en 46" D6000 koster mer en 51" D535 men D535 var likevel MINST like bra... Om ikke litt bedre. Var helt mindblown at forskjellen mellom Samsungs beste LED og nest dårligste Plasma ikke var så stor. Hvor mye var det for D8005? 24 000 SEK tror jeg.

Jeg tviler på at LG'n ser så bra ut.. LG TVer er som regel billige, men denne er jo dyrere... Jeg går ofte inn i butikker og overser alle TVer bortsett fra toppmodellene fordi de har som regel uinteressant billedkvalitet, men denne noe helt annet Hadde kjøpt den der og da om ikke jeg var på jakt etter brukt kuro eller muligens projektor.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright Siterer meg selv:

Kan Samsungen få inn nordiske kanaler? Det er ikke en utenlandsk modell?

Historien er:
    Jeg bestilte i første omgang LG 50PV350, men fikk en utenlandsk modell. En feil fra Komplett sin side. Den som ligger der nå heter 50PV350N.
    N = Nordisk modell. Jeg synes LGen var helt kurant, men hvis Samsungen er bedre, kjøper jeg selvsagt den - gitt at den får inn nordiske kanaler.

Vil helst ikke ha samme opplevelse med Samsungen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    en 46" D6000 koster mer en 51" D535 men D535 var likevel MINST like bra... Om ikke litt bedre. Var helt mindblown at forskjellen mellom Samsungs beste LED og nest dårligste Plasma ikke var så stor.
    Synd ikke D535 har 3D.

Og så er det greia med buzzing..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av venin
    Synd ikke D535 har 3D.

Og så er det greia med buzzing..
    Jaja, men så har LED syne 142 problemer og likevel dårligere bilde og høyere pris. Ingen TV er perfekt. Den nærmeste som kom til perfeksjon er 3 år gammel!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ja så Samsung D535 Plasma 51" sist så var den ved siden av en UED6000 LED UED8005 og Sony EX700.

Billedkvaliteten etter mine øyne gikk som så:
    D8005 > D535 = D6000 > Sony

Helt ærlig forskjellen mellom 5000 plasma serien og 8000 serien var ikke så stor.
    en 46" D6000 koster mer en 51" D535 men D535 var likevel MINST like bra... Om ikke litt bedre. Var helt mindblown at forskjellen mellom Samsungs beste LED og nest dårligste Plasma ikke var så stor. Hvor mye var det for D8005? 24 000 SEK tror jeg.

Jeg tviler på at LG'n ser så bra ut.. LG TVer er som regel billige, men denne er jo dyrere... Jeg går ofte inn i butikker og overser alle TVer bortsett fra toppmodellene fordi de har som regel uinteressant billedkvalitet, men denne noe helt annet Hadde kjøpt den der og da om ikke jeg var på jakt etter brukt kuro eller muligens projektor.
    Det er nesten helt verdiløst å vurdere bildekvaliteten modellene i mellom ved å kikke på dem utstilt i butikk... De er alle forskjellig innstilt. De står i butikkmodus. Alle mulige duppedingsfunksjoner som ofte forverrer bildekvaliteten er slått på osv..

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV ville du gått for da, OleM? Samsungen eller LGen? Eller en annen i samme prisklasse?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartinF
    Hvilken TV ville du gått for da, OleM? Samsungen eller LGen? Eller en annen i samme prisklasse?
    Jeg kjenner ingen av disse og vil ikke si for mye. Men magefølelsen min sier Samsung over LG på ren bildekvalitet så lenge du får en som ikke støyer. Men jeg tror faktisk LG er bedre på akkurat det med støy. Jeg vet dog ikke hvordan det er med akkurat denne Samsungmodellen og støy.
    Jeg ville søkt på nett etter anmeldelser og brukererfaringer på andre fora. Hvis du ikke finner noe slikt, ville jeg gjort som jeg tidligere har foreslått; Handle fra en butikk med god returordning slik at du enkelt kan returnere TV'n du velger hvis du ikke skulle bli helt fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Finnes generelt lite anmeldelser av disse to TVene, dessverre. Samsungen finnes ikke på samsung.com/no en gang, kun i en 3D-versjon.

Ulempen med å handle i butikk er prisen, som regel.
    Men skal da vel ikke være noe problem å returnere en TV til Komplett.no?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er nesten helt verdiløst å vurdere bildekvaliteten modellene i mellom ved å kikke på dem utstilt i butikk... De er alle forskjellig innstilt. De står i butikkmodus. Alle mulige duppedingsfunksjoner som ofte forverrer bildekvaliteten er slått på osv..
    Ja, for all del, jeg vet ikke hvordan man bruker en fjernkontroll til å stille inn TVene slik jeg liker bildet..........

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for all del, jeg vet ikke hvordan man bruker en fjernkontroll til å stille inn TVene slik jeg liker bildet..........
    Så du går så grundig til verks når du er i butikken og kikker på TV'er at du justerer på hvert enkelt apparat du ser på? Ja, hvis du tar deg tid til det og får anledning til å sette deg ned med fjernkontrollen en stund, er selvfølgelig sjansen større for at du får sett mer av hva skjermen faktisk kan yte. Men sjansen er vel fortsatt stor for at du ikke rekker over, eller finner fram til, alle funksjoner i hvert apparat? Og hvilke referanser benytter du for å justere viktige parametre som lysstyrke og kontrast?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gå før samsung.... jeg har samsung ue46b7070wwxxe som er 2 år gammel nå , men den ble kåret til årets beste tv i topp klasse....jeg stilte tv min sammen med ein kammerat som har d8000 serien , og vi så ikke forskjell på bilde kvaliteten i det heile tatt , men nå har d8000 3d , men det vil jeg vente med til neste år , eller året der igjen.... før da vil det komme mange overaskelser når , det gjelder led og plasma , oled etc

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg trenger å vite er om det er discrete on/off på Samsung.

Jeg lurer også på å bytte til noe større enn min Pioneer Kuro 42". Hva syns dere? Samsung 51" eller 42" med bedre kvalitet, men ikke full HD og mindre TV?

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Trenger kun svar på én ting: Tar Samsungen inn norske kanaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •