32PW 8806 - et lite spørsmål..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32PW 8806 - et lite spørsmål..

Jeg har nå hatt min Philips 32PW 8806 i tre-fire år og har vært strålende fornøyd med det. Imidlertid har det dukket opp et lite "problem" den siste uka. Hver gang jeg skal skru på tv'en begynner det røde lyset å blinke. Jeg gikk inn på Philips sine produktstøtte sider og fant frem at dette betyr følgende :

Problem : Television, meaning of lights on front panel.
    Cause : Red light is blinking.
    Solution : Television is probably malfunctioning due to electrostatic discharge.

Try resetting the television by unplugging it from the power outlet for 10 seconds.
    Jada, etter jeg trekker ut strømkabelen og setter det inn igjen fungerer det. Saken er at det skal da ikke være sånn at jeg må dra ut ledningen og sette det inn igjen hver eneste gang jeg skal skru på tv'en? Det var da søren a meg ikke det jeg betalte 16k for..

Er dette noe forhandleren kan fikse eller hva? Jeg har ikke så mye peiling på hva jeg skal gjøre for å si det sånn..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forhandler får nok ikke gjort noe. Det der må en reperatør se på.
    Rødt blinkene lys på Philips er en inidkasjon på at sikkerhetselektronikken har slått inn og avsluttet oppstarten av TVen.
    16 000 var en del for 32pw8806..... Husker de tvene, men trodde ikke de kostet så mye. Hadde en sånn før som jeg byttet i 8807 siden 8806'en har problemer med at ytterkantene av bildet er uskarpt....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    En forhandler får nok ikke gjort noe. Det der må en reperatør se på.
    Rødt blinkene lys på Philips er en inidkasjon på at sikkerhetselektronikken har slått inn og avsluttet oppstarten av TVen.
    16 000 var en del for 32pw8806..... Husker de tvene, men trodde ikke de kostet så mye. Hadde en sånn før som jeg byttet i 8807 siden 8806'en har problemer med at ytterkantene av bildet er uskarpt....
    Huffda.. Jeg måtte reise helt til Lørenskog (bosatt i Asker) for å få tak i 8806 ettersom bla. Elkjøp ikke kunne skaffe de inn på flere måneder grunnet stor etterspørsel. Jeg var dermed glad da jeg fant en utstillingsmodell, ettersom dette var en av de beste tv'ene for prisen den gang. Det kan hende den ikke kostet mer en 14k, når jeg tenker meg om, forresten, men allikevel. Det kan ikke være at det har samlet seg litt støv inni apparatet og at det så må støvsuges?

På min gamle Beovision 8800 var det det som var problemet da den streika, hvertfall...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg ville jeg røsket med meg både TVen og kvitteringen og reist opp til Elkjøp. Sleng kvitteringen rolig men bestemt i disken og si at du ønsker apparatet rettet etter kjøpsloven (gjelder i fem år for TVer). At produsenter ikke greier å lage apparater som holder mer enn 3-4 år er rett og slett hårreisende.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke noe problem å ta den med til Elkjøp som nevnt her, men hvis du skal få det på reklamasjonen(5år), mener jeg å huske at du må be om å fylle ut et reklamasjonsskjema. De sender så tv'en inn til et verksted, og det er verkstedet som bestemmer om feilen går under reklamasjonen. Hvis det ikke gjør det, så er det kun garantien på 2 år som gjelder. Da må du regne med å betale en god sum. Sånn er det bare...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en fungerer forsåvidt greit den, når jeg først har fått den på. Problemet er jo i grunn kun at jeg må trekke ut støpselet og sette den inn igjen annenhver gang jeg skal se på tv'en, og dette er irriterende.

Nå har det seg slik at jeg kjøpte tv'en på en expert forretning i Lørenskog, 5-6 mil unna meg. Tv'en veier jo 60kg eller rundt der omkring, så helt lett å få den med meg uten at jeg risikerer å miste den (må ned en trapp) er det ikke.

Så spørsmålet blir vel om dette er grunn nok til å be dem fikse det eller skal jeg bare leve med det som det er? Kan dette skape større problemer etterhvert?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort. TVen blir definitivt ikke bedre av seg selv og er du riktig heldig bryter den helt sammen rett etter at den har passert fem års levetid.

Det kan jo lønne seg å ta en telefon til Expert å høre med de. Vanligvis har de gjerne et verksted de samarbeider med og de fleste har folk som kan komme hjem til deg og hente TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hadde jeg vært deg ville jeg røsket med meg både TVen og kvitteringen og reist opp til Elkjøp. Sleng kvitteringen rolig men bestemt i disken og si at du ønsker apparatet rettet etter kjøpsloven (gjelder i fem år for TVer). At produsenter ikke greier å lage apparater som holder mer enn 3-4 år er rett og slett hårreisende.
    Men den holdningen viser elkjøp deg bare videre til produsentens servicesenter.
    Husk butikken har kun 2 års garanti, utover dette er reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Dette er det produsenten som står for. Hvis du derimot oppfører deg, tar nok elkjøp i mot tv'en og ordner opp alt for deg med engang...
    Husk, jo mer du master og bærer deg, jo mindre interessert blir selgerne til å hjelpe deg... De snakker kanskje med 100-200 personer om dagen (underforstått det er lite som skal til for at de bestemmer seg for hvordan de skal hjelpe...).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort. TVen blir definitivt ikke bedre av seg selv og er du riktig heldig bryter den helt sammen rett etter at den har passert fem års levetid.

Det kan jo lønne seg å ta en telefon til Expert å høre med de. Vanligvis har de gjerne et verksted de samarbeider med og de fleste har folk som kan komme hjem til deg og hente TVen.
    Ok... Expert i trondheim samarbeider med strax service. De henter TV'en for deg. Strax avd. Oslo har nr: 22 88 23 00.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk, jo mer du master og bærer deg, jo mindre interessert blir selgerne til å hjelpe deg...
    Totalt feil. Jo mer du maser jo mer interessant blir det for selgerne å hjelpe deg. Selgernes første bud er å sende deg videre slik at de slipper å tape penger. Uansett hvordan du "oppfører deg".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk, jo mer du master og bærer deg, jo mindre interessert blir selgerne til å hjelpe deg...
    Totalt feil. Jo mer du maser jo mer interessant blir det for selgerne å hjelpe deg. Selgernes første bud er å sende deg videre slik at de slipper å tape penger. Uansett hvordan du "oppfører deg".
    Siden du sier dette er totalt feil, regner med at du har en del års erfaring som selger?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier dette er totalt feil, regner med at du har en del års erfaring som selger?
    Nei, men har en del års erfaring som kunde...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men har en del års erfaring som kunde...

Hvordan kan du da si at det er totalt feil, samt gi mer informasjon om selgerens 1. bud hvis du kun har "en del års erfaring som kunde..."

Rare greier....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rare greier....
    Jupp. Rare greier :roll:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mye kontakt med selgere gjennom min jobb, og den kunden som skriker høyest får hjelp, uten untak 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har mye kontakt med selgere gjennom min jobb, og den kunden som skriker høyest får hjelp, uten untak 8)
    Rart...Virker som du kun har med desperate selgere å gjøre. Mulig selgerne på elkjøp er så desperate....

Har mye kontakt med seriøse selgere, samt mye erfaring selv som selger, og man kommer sjelden dit man vil hvis man dummer seg for mye.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart...Virker som du kun har med desperate selgere å gjøre. Mulig selgerne på elkjøp er så desperate....
    Mange selgere i ett konkuranseutsatt marked er desperate. Mange er det ikke. Vet ikke hva du har solgt eller selger, eller i hvilken prisklasse, men de jeg har erfaring med selger enheter for opptil 700k (totale salg flere mill), og de gjør ting som ikke er bra i salgsprosessen, for å få salget, og tar det problemet når salget er i boks. Dette skjer i hele min bransje, og den bransjen er stor. Dette er med fullt overlegg.
    Har mye kontakt med seriøse selgere, samt mye erfaring selv som selger, og man kommer sjelden dit man vil hvis man dummer seg for mye.
    Det tviler jeg ikke på, men hvis du ikke kjenner en selger som ikke er i moralsk henhold til din standard (den virker høy), så tviler jeg på at du KJENNER mange selgere. Hvis du derimot bare vet hvem de er, så skulle det bare mangle at de ikke fremsto som seriøse, for det er da jammen jobben dems.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •