LG 55LW980W - Bra eller dårlig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 55LW980W - Bra eller dårlig

Jeg bestilte en LG 55LW980W fra Elkjøp før helga. Jeg fikk den for 17.995,-. De har ikke fått den på lager enda så jeg har litt tid på meg til å avbestille dersom jeg ombestemmer meg. Er det noen som har formening om denne er like bra som andre toppmodeller, f. eks. Sony KDL-55HX920?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du får solgt den videre til noen som vil ha den billigere. Elkjøp selger den nå for 23000. Jeg skulle selv kastet meg på et 18k tilbud om jeg hadde hatt penger nå.

Man må vel vente til den begynner å komme på utstilling og det begynner å komme noen reviews før man kan si noe om hvor bra den er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en LG 55LW980W fra Elkjøp før helga. Jeg fikk den for 17.995,-. De har ikke fått den på lager enda så jeg har litt tid på meg til å avbestille dersom jeg ombestemmer meg. Er det noen som har formening om denne er like bra som andre toppmodeller, f. eks. Sony KDL-55HX920?
    Skjermen ser veldig lovende ut. Jeg ville blitt overrasket om ikke dette er en av årets beste skjermer til prisen (husk at Sony 920 i 55 er ganske dyr).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brakar
    Ikke verst å betale 17.995,- for en tv som bare for noen uker siden lå til 32' på mpx ;-)

Var det er spesialtilbud eller??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lå ute til den prisen noen timer på torsdag. Den kunne ikke bestilles på nettet så jeg ringte inn og da fikk jeg bestilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verst å betale 17.995,- for en tv som bare for noen uker siden lå til 32' på mpx
    Det er i så fall en eventyr-pris fra MPX. Veilledende pris på 55-tommeren er 25990 og de fleste nettbutikker ligger ALLTID under det. Men det var en utrolig flott pris!

Lefdal skal ha 23K for denne:

LG 55" 3D LED-TV 55LW980W - Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det må man si...... Driver Elkjøp med sånne sjokktilbud som bare ligger ute i noen timer? Da må jeg i så fall begynne å følge mer med :-D

Noen som kan synse litt på hvilken jeg bør fokusere mest på av disse tre?:

Sony KDL-55HX920
    LG 55LW980W
    Philips 58PFL9956T

Er litt sånn apatisk nå etter å ha levert tilbake 55VT30 for andre gang pga. buzzing...så nå ønsker jeg og gå for en (lydløs) LED tv av bra kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Ja det må man si...... Driver Elkjøp med sånne sjokktilbud som bare ligger ute i noen timer? Da må jeg i så fall begynne å følge mer med :-D

Noen som kan synse litt på hvilken jeg bør fokusere mest på av disse tre?:

Sony KDL-55HX920
    LG 55LW980W
    Philips 58PFL9956T

Er litt sånn apatisk nå etter å ha levert tilbake 55VT30 for andre gang pga. buzzing...så nå ønsker jeg og gå for en (lydløs) LED tv av bra kvalitet!
    Du trår nok ikke feil med noen av de. Personlig er jeg ikke glad i aktiv 3D og vil derfor ha LGen.

Og Elkjøp driver med sjokktilbud, men ikke i noen timer. Det er nok heller snakk om noen urutinerte folk som la ut pris uten å sjekke ordentlig ^^ Men det betyr at det kan komme et prisfall på den ned mot 18k om litt tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er ikke så viktig for meg og jeg kommer vel til å bruke tv omtrent likt fordelt mellom vanlig tv-titting, film og spilling på ps3....

Philips'en (21:9 platinum) virker jo unektelig ganske "kul" mht å se film på den, men siden jeg aldri har sett denne tv'en så er jeg usikker på hvor mye bedre dette 'formatet' er ift. vanlige 16:9 apparater på film og da selvsagt om den også vil føles ok til vanlig tv og litt spilling?

Akk ja.... Skal ikke være lett ;-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har veldig mye refleksjoner, men det viste du sikkert før du bestilte
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LW980 til 17995 er et kupp av dimensjoner... Så se på deg selv som ekstremt heldig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    LW980 til 17995 er et kupp av dimensjoner... Så se på deg selv som ekstremt heldig!

Ja de må ha bommet skikkelig der....ser at 47 tommeren ligger til 17.995,- så det var sikkert bare en miss som i dette tilfellet kom kunden tilgode!

Får bare håpe det ikke er en 47" som dukker opp på døren :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har veldig mye refleksjoner, men det viste du sikkert før du bestilte
    Det var synd. LG lovte forbrukerne å ta affære etter LE850N/8500/8900. Skjermene var knallgode men "ubrukelige" uten full lys- og vinduskontroll i brukslokalet. Jeg så en lovende Nano prototype med bra anti-refleksbelegg fra LG (liknet på LG 55LEX8/9), men den kom aldri i salg her i Norge. Litt merkelig at de ikke fant det formålstjenelig med et bedre anti-refleksbelegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Skjermen ser veldig lovende ut. Jeg ville blitt overrasket om ikke dette er en av årets beste skjermer til prisen (husk at Sony 920 i 55 er ganske dyr).
    Hei Haugen!

Får spørre deg som garantert kan en del mer om dette enn meg, men hvilken av de nevnte tv'ene ville du valgt hvis man ser bort i fra pris og 3D...?:

Sony KDL-55HX920
    LG 55LW980W
    Philips 58PFL9956T

Har hittil kun sett på Sony'en i et Elkjøp lokale med Avatar rullende på skjermen - og for meg så det rimelig bra ut til å være LED....
    Har i stuen en Pioneer Kuro (KRP500A) så jeg er vel godt vant etter hvert, men til hjemmekinoen på loftet ønsker jeg nå en litt større TV uten buzzing

Hilsen Andy

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Haugen!

Får spørre deg som garantert kan en del mer om dette enn meg, men hvilken av de nevnte tv'ene ville du valgt hvis man ser bort i fra pris og 3D...?:

Sony KDL-55HX920
    LG 55LW980W
    Philips 58PFL9956T

Har hittil kun sett på Sony'en i et Elkjøp lokale med Avatar rullende på skjermen - og for meg så det rimelig bra ut til å være LED....
    Har i stuen en Pioneer Kuro (KRP500A) så jeg er vel godt vant etter hvert, men til hjemmekinoen på loftet ønsker jeg nå en litt større TV uten buzzing

Hilsen Andy
    Jeg skal selvsagt hjelpe deg så mye jeg kan. Men før jeg har fått testet LG 55LW980W så er det vanskelig å vite hva den egentlig står for. Jeg likte som sagt bildet på forgjengeren LE850 veldig godt, men der var refleksjonene for massive til min bruk.

I fjor eide jeg også forgjengeren til dagens Sony-toppmodell, Sony KDL-46HX900. Den ga et meget bra bilde. Men ulempen var for liten innsynsvinkel og den var jo alt for dyr om en ikke får spesialavtaler (slik jeg fremdeles får). Det som jeg har sett av HX920 til nå, er at den har bedre innsynsvinkel enn forgjengeren og gir et bra bilde selv på SD-signaler. Det er utvilsomt en god skjerm (og god lyd med det dyre bordstativet), men spørsmålet er vel fremdeles om den er i overkant dyr? Den har også hatt en del feil på de første seriene, men det ser ut til å hjelpe nå jfr. diverse UK-forums.

Philips 58PFL9956T er en flott skjerm på HD-kilder. Men jeg synes den blir for spesiell på vanlige TV-bilder. Det er egentlig en entusiastskjerm for den som ser mye film, fortrinnsvis HD fra PC eller Blu-ray. Du må nesten la behovet avgjøre om dette er noe for deg.

Ellers så skjønner jeg godt at du kanskje er lei støyen fra Pioneer-skjermen. Det var i grunnen det som plaget meg mest med disse skjermene (har eid et par KRP`er). Årsaken til den høye elektroniske summingen, er en kombinasjon av anti-refleks- og kontrastbelegget på frontglasset, som var såpass mørkt for å få bra sortnivå, at spenningen/lysstyrken på plasma-panelet måtte kraftig opp. Dermed får man "summing" og høyt strømforbruk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og tusen takk for hurtig svar!

Når det gjelder Pioneer'en, så har jeg vent meg til summingen fra den... Det var faktist en kar fra Pioneer Norge og byttet noen deler rett etter jeg kjøpte den, men det ble ikke bedre. Summingen på denne er dog av en slik karakter at det har vært mulig å bli vant til den - dette til forskjell fra Panasonic 55VT30 som jeg nå har hatt to av, og hvor begge har gått i retur (jfr. tråden om støy fra 55VT30). Summingen fra VT30 var såpass fremtredende at jeg fort skjønte at den ikke ville bli en vane...

"Problemet" nå er at jeg har blitt bortskjemt med et fantastisk bilde fra Kuro'en, og selv om jeg ikke har kalibrert den så er det MER enn bra nok til mitt bruk...
    Den eneste grunnen til at jeg ikke setter Pioneer'en som hovedrolleinnehaver i hjemmekinoen er at jeg nå ønsker (og har mulighet/plass til) en litt større skjerm.

60" hadde nok vært ideelt, men budsjettet mitt nå ligger på 20'-25'. Ser forresten at det er to Kuro'er på 60" til salgs på finn.no til 25' - men av en eller annen grunn får jeg meg ikke til å kjøpe en brukt Kuro samt at summingen fra en såpass stor plasmaskjerm nok blir litt for mye i og med at jeg bare sitter ca. 2,5 meter fra skjermen.

Er spent på å høre når du får testet LG'en og da høre hvordan du ser den opp mot Sony'en da disse to kanskje er de mest aktuelle og prismessig så ligger de ikke så langt fra hverandre. Det vil nok ta litt tid før Philips 21:9 Platinum går under 25' grensen og det verker litt i kroppen nå etter å få tv'en på plass siden alt annet er klart :???:
    Philips'en er som du sier kanskje et spesielt produkt - og siden jeg stort sett bruker tv til like deler (kabel)TV, film (via Apple TV) og noe spill fra PS3 så er trolig de to andre alternativene bedre....

Har du noen idé om når du får testet LG'en forresten?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    60" hadde nok vært ideelt, men budsjettet mitt nå ligger på 20'-25'.
    Kanskje en Sony KDL-60NX720 kunne være en kandidat. Denne ligger under 25k i nettbutikkene. Men Lefdal hadde den i hvertfall i forrige uke til under 22k i butikken i Drammen. Jeg har bestilt og venter leveranse når som helst nå etter å ha levert tilbake en plasmaskjerm med høyfrekvent summing...
    Mange gode tilbakemld om 60NX720 på avs: Sony KDL-60NX720

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kanskje en Sony KDL-60NX720 kunne være en kandidat. Denne ligger under 25k i nettbutikkene. Men Lefdal hadde den i hvertfall i forrige uke til under 22k i butikken i Drammen. Jeg har bestilt og venter leveranse når som helst nå etter å ha levert tilbake en plasmaskjerm med høyfrekvent summing...
    Mange gode tilbakemld om 60NX720 på avs: Sony KDL-60NX720

Hei og takk for tipset... :-)

Det eneste jeg er litt skeptisk til er edge-led etter å ha prøvd en av Samsung sine modeller som kom for et par år siden. De slet en god del med "clouding" og den såkalte dynamiske kontrasten hang ikke helt med i svingene slik at man fikk en del blafring i bildet når den slo inn...

Regner med at denne teknologien har kommet seg slik at det kanskje er bra nok nå, men samtidig så har jeg litt mer troen på bakgrunnsbelyst led.

Håper du kan gi en liten oppdatering når du har fått den i hus om hvordan du opplever bildet, sortnivå og (forhåpentligvis) mangelen på artifakter i bildet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Samsung PS64D8005. Også disse skjermene har rapporter om buzzing, så du kan jo være uheldig på nytt.

På den annen side er prisen på denne nå veldig god. Akkurat nå er prisen så lav som 21.700,- for TV'n som Cnet har kåret til årets TV.

Samsung PS64D8005 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    Har du vurdert Samsung PS64D8005. Også disse skjermene har rapporter om buzzing, så du kan jo være uheldig på nytt.

På den annen side er prisen på denne nå veldig god. Akkurat nå er prisen så lav som 21.700,- for TV'n som Cnet har kåret til årets TV.

Samsung PS64D8005 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

64" blir faktisk i største laget da jeg ikke sitter så langt unna (2,5m).
    ...og for å være helt ærlig så er jeg ikke den største fan'en av Samsung sin design på disse apparatene Jeg kan ikke ha min på vegg og disse x-formede bordstativene er ikke min smak, hehe!

Utover det så takker jeg så mye for tipset ;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •