Problemer/plage med UE55D8005 HJELP :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer/plage med UE55D8005 HJELP :)

Hei..

Eg har litt problemer med mine UE55D8005,
    eg sliter med det dei kaller Clouding. Also, lyse flekker på tv, pga bakgrunnsbelysningen.

Har prøvd: oppdatering, og har då siste tilgjengelige SW.
    lagt inn dei innstillinger som flatpanels.dk gjorde i sin test, då vart tv`n dårligare. alt vart gulaktig å "blurry/tåkete" So det funket dårlig.

Snakket med samsung "kundeservice" hahaha for en vits.
    Etter 20 min fekk eg snakke med ei dame som knapt snakka norsk, åh ho skjønte jo ingenting. So alt eg sa, måtte ho då spørre andre om. Og etter nesten 30 min i tlf, sa ho det at eg måtte skifte fra dynamisk til Movie 1.
    Prøvde å seie det at eg har prøvd, men ho skjønte ikkje so i frustrasjon la eg bare på.

Snakket og med Infocare som er rep. verksted av samsung tv, han hadde hørt om det og sa det at den mest sannsynlig måtte skiftes.

Har og hatt problem med hakking under vanlig parabol signal, bluray avspilling og via X360.

Noken som sliter med det samme eller har tips her? HJEEELP

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en tidligere generasjon av Samsung med edge-led. Det eneste som hjalp for meg var å kalibrere tven med en kalibrerings-bluray og skru av alle dynamiske innstillinger, samt å justere ned baklyset. Selv da var cloudingen til stede, men i mindre grad.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har D7005 som er omtrent identisk og man blir ikke kvitt disse lysflekkene i hjørnene. Det er en av svakhetene til edge-led. Du må leve med det. Det blir noe bedre om du gjør som han over sier. Skru ned bakgrunnsbelysningen litt og finn deg noen innstillinger som som er greie.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er desverre en produktegenskap med side led. Får å få det mindre frem tredende skru ned baklyset til under 5. Sett tvn på FILM og skru av alt i under menyer. Du kan også prøve å justere på skygge detaljer i undermeny.

Skal du bli kvitt problemet 100% må du bytte skjerm til ekte bak led eller plasma. Philips 9706 og Sony HX920 er eksempler på bak led med local dimming.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •