Hjelp til kjøp av billig tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av billig tv

Hallo,

Jeg lurer på å kjøpe en tv for å ha på soverommet.
    I stua har jeg en Philips 42PFL"etellerannet" som var testvinner rundomkring for 2-3 år siden (til 11.000kr)

Hvis jeg kjøper en 42" LED-tv til 4-5000kr, vil denne gi et bedre bilde enn philipsen? Altså bytte ut tv'n i stua og heller bruke philipsen på soverommet?
    Eller må man høyere opp i pris for å få noe som gir bedre bilde i stua?

Hvilke av disse tv'ene er å anbefale?
    Søk: TV - Laveste priser, erfaringer og produktinformasjon - Prisguide - Audiovisuelt.no

50hz bilde er uaktuelt.
    Noen som har testet Andersson LED426FDC?
    Hva med Samsung 42-5004 til 4400kr? Er det bedre å legge på 600kr for å få 42-5005?
    (jeg er litt svak for de pene tv'ene til samsung)

Tusen takk for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser folk på forumet kommenterer at Hz som er oppgitt på LED-tv'er er bare tull.. Er det bedre å satse på LCD?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takket være markedsføringen til kjedene så er det nesten ingen som har fått med seg at det som markedsføres som LED TV faktisk er LCD med LED-backlight. Som oftest gir disse skjermene dårligere bilde i lavere prisklasser enn hva en tradisjonell LCD uten LED gir, og de tv-ene du skal passe deg spesielt mye for i lavere prisklasser er disse med kant-LED (Disse ultratynne sakene som ser ut som de vil knekke bare du puster på dem)

Hz-en som oppgis på tv-er er ofte en sannhet med modifikasjoner. Det gjenspeiler frameraten, men med mindre du har tenkt å bruke funksjoner som TruMotion, Motion Plus, IFC, etc. som interpolerer bilder for å skape en bedre flyt er dette tallet totalt meningsløst og se på. Selv med sånne teknikker tviler jeg på at det er veldig mye reell forskjell mellom en TV som oppgir å være 100Hz, 200Hz, 400Hz, etc.

TV-sendingene dine vil fremdeles være i 50Hz uansett, og ser du på film vil du som oftest ha 24Hz signal om du spiller fra Blu-Ray.

Så mitt råd er vel egentlig i den prisklassen du ser for deg ditcher LED-LCD, og konsentrerer deg om LCD-modellene. Du kan også vurdere plasma-skjermene, for i den prisklassen virker de generelt å gi mer igjen for pengene både i forhold til bildestørrelse og kvalitet på bildet. Det forutsetter dog at du har litt kontroll på lys der du skal ha den, for i litt sterkt dagslys klarer den seg mye dårligere enn LCD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •