Ue55d8005, sliter med allshare og mkv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ue55d8005, sliter med allshare og mkv.

Har hatt ue55d8005 noen få dager nå. Det meste fungerer som det skal. Fikk greit til å spille av det meste av filmformater fra USB-hardisk. Mkv med og uten 3D fungerer fint.

Sliter mer med allsharefunksjonen. Har koblet dette opp mot min htpc. Bruker kablet nettverk. Gikk greit å få satt dette opp. Men, får den ikke til å spille noen av mine mkv-filer. Får beskjeden "filformat støttes ikke". Divx og xvid spilles av uten problemer.

Kan noen hjelpe meg her????

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lab161
    Har hatt ue55d8005 noen få dager nå. Det meste fungerer som det skal. Fikk greit til å spille av det meste av filmformater fra USB-hardisk. Mkv med og uten 3D fungerer fint.

Sliter mer med allsharefunksjonen. Har koblet dette opp mot min htpc. Bruker kablet nettverk. Gikk greit å få satt dette opp. Men, får den ikke til å spille noen av mine mkv-filer. Får beskjeden "filformat støttes ikke". Divx og xvid spilles av uten problemer.

Kan noen hjelpe meg her????
    Kan det tenkes at mediaserveren din trenger en kodek for å kjøre .mkv-filer? Husker i hvertfall at det var tilfelle tidligere, da jeg streamet fra laptop til ps3.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke den innebygde medieserveren i windows, den som styres fra windows media player.

Du må installere samsung sin PC share manager:
    Installing and Configuring PC Share Manager. (Her finner du link til nedlasting, samt guide for installasjon og konfigurering)

Denne støtter mkv fullt ut, men for å få tekst må du legge srt-fil med SAMME navn i samme mappe, da spillern automatisk av dette.

Så må du også huske om du kjører lyd digitalt ut fra tven at du må endre fra dolby digital til dts eller tilbake igjen avhengig av lydsporet på filmen du spiller av, dette gjør ikke tven automatisk, og da kan du oppleve elendig lyd osv

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Denne støtter mkv fullt ut, men for å få tekst må du legge srt-fil med SAMME navn i samme mappe, da spillern automatisk av dette.
    Serviio er en mye bedre DLNA klient.. Og den er stabil....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten mulig å streame h264-video fra f.eks. mkv-filer uten transcoding på PC-siden? Dette krever ofte syke mengder CPU-kraft for 1080p-innhold, så derfor hadde det vært litt sweet om det var mulig å gjøre det som med PS3 at den eneste "omkodingen" som skjer via streamingen er at det havner i m2ts-container i stedet for den opprinnelige mkv-en. Det gir absolutt det beste resultatet og fjerner et ledd som vanligvis gir et synlig kvalitetstap...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. H264 i mkv container støttes fult ut. Du trenger ikke engang endre container. Vil forøvrig anbefale Plex media server og Plex appen for Samsung som gir ett langt bedre grensesnitt enn det Samsung selv tilbyr. Med denne serveren kan man for øvrig også streame til iOS og android devicer, mm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Ja. H264 i mkv container støttes fult ut. Du trenger ikke engang endre container. Vil forøvrig anbefale Plex media server og Plex appen for Samsung som gir ett langt bedre grensesnitt enn det Samsung selv tilbyr. Med denne serveren kan man for øvrig også streame til iOS og android devicer, mm.
    Jeg har fått til å spille av mkv via USB, men over nettverk så får jeg bare beskjed om at filene ikke støttes. Om jeg derimot enabler transcoding i mediaserver-appene jeg kjører på PC-siden så fungerer det. Er riktignok ikke samme modellen det er snakk om, så det kan jo være noe der...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, Samsung PC share manager gjør at du slipper transkoding, om serviio og plex støtter dette vet jeg ikke, men samsung pc share manager gjør iallefall det 100%.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Nå fungerer det.

Du kan ikke bruke den innebygde medieserveren i windows, den som styres fra windows media player.

Installing and Configuring PC Share Manager. (Her finner du link til nedlasting, samt guide for installasjon og konfigurering)

Så må du også huske om du kjører lyd digitalt ut fra tven at du må endre fra dolby digital til dts eller tilbake igjen avhengig av lydsporet på filmen du spiller av, dette gjør ikke tven automatisk, og da kan du oppleve elendig lyd osv

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plex fungerer også uten transcoding, og har som sagt ett langt spenstigere grensesnitt. Slik vil foreksempel TV-serier bli seende ut

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Plex en DLNA klient?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Plex er en enestående klient som forutsetter sin egen proprietære server. Så langt er det bare Samsung TV´r og Bluray spillere, samt LG TV´r av som støttes (Blandt TV produsentene). Utover dette finnes klienter til OSX, Apple TV, Iphone, Ipad, Android, Roku, mm.

En fin ting er at serveren lagrer hvor i filmen / Tv serien du er, så begynner du å se en film på TV`n, kan du fortsette fra der du slapp når du for eksempel sitter på bussen. Serveren transcoder for ion og android, slik at du for eksemple kan streame over 3G.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, Samsung PC share manager gjør at du slipper transkoding, om serviio og plex støtter dette vet jeg ikke, men samsung pc share manager gjør iallefall det 100%.
    Har fått prøvd dette på tv-en det gjelder nå, og det funket som bare det. Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvordan får jeg trukket ut underteksten fra dvd/ isofil og få lagret den som srt slik at jeg får tekst på mkv filene mine som jeg skal spille av på Samsung blue ray spilleren min

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shorty194
    Hei
    Hvordan får jeg trukket ut underteksten fra dvd/ isofil og få lagret den som srt slik at jeg får tekst på mkv filene mine som jeg skal spille av på Samsung blue ray spilleren min
    Det er ikke noen automatisert måte å gjøre dette på. DVD-subtitles lagres som bitmaps, så du trenger software som klarer å gjenkjenne bokstaver etter beste evne. Jeg ga opp dette rimelig fort fordi jeg ikke hadde tålmodighet til det, men både bluray-spilleren min og tv-en støtter bitmap-subs i mkv-containere, så jeg fikk enkelt gjort om DVD-ene mine med subs til litt mer håndterlige formater.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •