Philips 42PFL5405H - PC-bilde fryser.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42PFL5405H - PC-bilde fryser.

Har en tv som nevnt i emnet, denne er koblet til flere forskjellige kilder.
    Jeg er fortsatt litt treig på å joine HD-verden, så tv går via en vanlig Force digitaltuner, tilkoblet via scart. Dette funker helt fint, samme med dvd-spiller som også bruker scart. Derimot så har jeg en mediacenter pc, som jeg sliter litt med. (NB! Kjørte samme oppsett, kabling etc. mot min forrige tv, så tror ikke problemet er pc eller kabling osv.).

Problem nr 1:
    Begynte med å koble opp pc mot tv med DVI - HDMI kabel (3m), her klarte tv'n samtlige oppløsninger som pc'n støttet, så alt virket veldig lovende. Men så snart jeg veklser tv-kilde fra pc til tv (for å se på vanlig tv via tuner) og tilbake igjen til pc, så sier tv "Ikke videosignal" eller "ikke støttet oppløsning". Dette gjelder uansett om oppløsning står til 800x600 eller 1920x1080.. Eneste som hjelper er da å restarte pc'n, da kommer bildet tilbake og er helt ok til neste gang jeg bytter tv-kilde.

Problem nr 2:
    Som en følge av problem nr 1, byttet jeg ut DVI-HDMI kabelen til VGA-VGA, den oppløsningen som fungerer best her, er 1280x720 og det kan jeg leve med. Men, problemet er: Når jeg spiller av film med Media Player, Media Center, VLC etc. og setter filmen på pause, så "fryser" bildet. Når jeg starter filmen igjen, så fortsetter lyden, men bildet på tv'n er helt fryst. Hvis jeg fjernstyrer mediacenter-pc'n, så vises filmen der, men ikke på tv'n.. Må da avslutte programmet som spiller av filmen, eller i beste fall bare minimere bildet, så tv'n forhåpentligvis registrerer at det er "større" endringer i bildet som skal frem til tv'n..

Noen som har noen gode tips til mine problemer? Håper det bare er instillinger som jeg har oversett, men mener nå jeg har prøvd det meste..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilket mediacenter bruker du? Jeg hadde samme problem på et tidligere microsoft mediasenter, men det løste seg når jeg endret codecs til cccp. kjører du klone modus eller har tv og pc hver sin oppløsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Mediacenter'n som er innebygd i Windows 7. Men problemet er egentlig størst når MCE er avsluttet og filmer spilles av med VLC eller Media Player. Kjører klonet modus, samme oppløsning på både pc og tv.

Har ikke forsøkt å endre/bytte codecs da jeg tror dette helst er et tv-"problem", og ikke relatert til pc'n, da alt funka uten problemer på den forrige tv'n.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •