Hjelp til valg av tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av tv

Jeg har forsøkt å fiske litt rundt, og lest så mange tester som mulig, men som et siste filter før eventuelt kjøp håper jeg på litt tilbakemeldinger fra dere som kan mye om dette.

Plassering:
    - Stue med relativt mye vinduer plassert på ene sideveggen. Etter å ha vurdert plasma en stund, har jeg kommet frem til at jeg ønsker å safe å gå for LCD (hovedsaklig pga. refleksjoner og fare for innbrenning)

Ramme:
    - Jeg trenger en allround tv som fungerer både til tv titting når som helst på dag (barnetv etc) og til en film i blant.
    - Størrelse: 46-47" ( i utgangspunktet, kunne strekt oss opp til 50)
    - Jeg ønsker å få best mulig valuta for pengene (naturligvis).
    - Vi oppgraderer fra en 6 år gammel 32" Sharp LCD, så det meste vil nok være en forbedring.
    - Pris: Ca. 10-12000 kr

Jeg har endt opp med følgende alternativer foreløpig. Det er ikke mange tester å finne, men spec'en, pris og tilgjengelighet har ført meg til disse:

- Sony KDL-46HX720 - Test - Fått en pris på 11 995 med Elkjøp, vil eventuelt forsøke å få en god deal på to par briller også.
    - Philips 47PFL7666 - Test - Fått en pris på 10995 med Elkjøp.

Er det andre gode alternativer som bør være med i vurderingen her?
    Jeg har selvsagt sett mye på Flatpanels.dk, og har snuset litt på LG 47LW650W,
    men i tilfelle noe må returneres ønsker jeg å holde meg til Lefdal/Elkjøp.

Sonyen er nok den jeg heller mot, først og frems pga. at Philipsen har et relativt dårlig sortnivå (0,22 mot 0,05 cd/m²) samt at jeg har sett at Philips kan være litt vel kreative mtp. menyer etc.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av s_18
    Jeg har forsøkt å fiske litt rundt, og lest så mange tester som mulig, men som et siste filter før eventuelt kjøp håper jeg på litt tilbakemeldinger fra dere som kan mye om dette.

Plassering:
    - Stue med relativt mye vinduer plassert på ene sideveggen. Etter å ha vurdert plasma en stund, har jeg kommet frem til at jeg ønsker å safe å gå for LCD (hovedsaklig pga. refleksjoner og fare for innbrenning)

Ramme:
    - Jeg trenger en allround tv som fungerer både til tv titting når som helst på dag (barnetv etc) og til en film i blant.
    - Størrelse: 46-47" ( i utgangspunktet, kunne strekt oss opp til 50)
    - Jeg ønsker å få best mulig valuta for pengene (naturligvis).
    - Vi oppgraderer fra en 6 år gammel 32" Sharp LCD, så det meste vil nok være en forbedring.
    - Pris: Ca. 10-12000 kr

Jeg har endt opp med følgende alternativer foreløpig. Det er ikke mange tester å finne, men spec'en, pris og tilgjengelighet har ført meg til disse:

- Sony KDL-46HX720 - Test - Fått en pris på 11 995 med Elkjøp, vil eventuelt forsøke å få en god deal på to par briller også.
    - Philips 47PFL7666 - Test - Fått en pris på 10995 med Elkjøp.

Er det andre gode alternativer som bør være med i vurderingen her?
    Jeg har selvsagt sett mye på Flatpanels.dk, og har snuset litt på LG 47LW650W,
    men i tilfelle noe må returneres ønsker jeg å holde meg til Lefdal/Elkjøp.

Sonyen er nok den jeg heller mot, først og frems pga. at Philipsen har et relativt dårlig sortnivå (0,22 mot 0,05 cd/m²) samt at jeg har sett at Philips kan være litt vel kreative mtp. menyer etc.
    Ingenting er som gamle myter.....med innbrenning og gjenskinn osv osv....
    Ville ikke hatt en LCD om jeg fikk den kastet ettermeg...men det er min mening...med en snart 3 år gammel PLASMA.....men jeg kjøpte toppmodellen den gang...du får det du betaler for....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT30 har stått øverst på ønskelisten stort sett hele tiden, men må innrømme jeg er redd vi skal plages med refleksjoner.
    Dersom det er et god tilbud å få på den kan det jo hende jeg heller bør ta sjansen, og returnere om det skulle vise seg å være helt håpløst.
    Dessuten har vi pr. dags dato ikke gardiner og persienner, noe som skal på plass, og da er vi vel kanskje i mål.

Så da føyer jeg til Panasonic TX-P50VT30 på listen. Den vet jeg er god, så med mindre noen har erfart problemer så er det vel ikke så mye å si gjerne...
    Takker for tilbakemeldingen, har kastet disse tankene frem og tilbake over lengre tid, så det er nok ikke så dumt med en wake-up call.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av s_18
    VT30 har stått øverst på ønskelisten stort sett hele tiden, men må innrømme jeg er redd vi skal plages med refleksjoner.
    Dersom det er et god tilbud å få på den kan det jo hende jeg heller bør ta sjansen, og returnere om det skulle vise seg å være helt håpløst.
    Dessuten har vi pr. dags dato ikke gardiner og persienner, noe som skal på plass, og da er vi vel kanskje i mål.

Så da føyer jeg til Panasonic TX-P50VT30 på listen. Den vet jeg er god, så med mindre noen har erfart problemer så er det vel ikke så mye å si gjerne...
    Takker for tilbakemeldingen, har kastet disse tankene frem og tilbake over lengre tid, så det er nok ikke så dumt med en wake-up call.
    Mange moderne hus/leiligheter har store vindusflater,,,det samme ser man i
    katalogene til TV fabrikantene....og de avbildede leilighetene i disse katalogene ligger neppe i Norge, hvor vi har 4 årstider , lav sol to ganger i året og mange mørke måneder....løsningen er jo gardiner, innvendige og utvendige persienner....og mørke kjellere..:-)))
    Og kjøper du på Elkjøp/Lefdal osv så har du jo 30 dagers åpent kjøp...og så spørs det selvsagt når på året TV'en kommer i hus....
    Min lille stue er rimelig mørk....og jeg er så fornøyd med min "gamle" Plasma...og en ny Panasonic er selvsagt på ønskelista...:-) Lykke til.
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å "avslutte" denne, så vil jeg nevne at jeg i går kveld hengte opp et Sony KDL-46HX720 på stueveggen.
    Plasma føltes rett og slett å kreve for mye varsom bruk, og lite egnet for hverdagsbruk for stor og liten (i forhold til "innkjøring" og innbrenning).
    Alt jeg trengte å gjøre var å skru det på.

Så langt er jeg ekstremt fornøyd, uten å ha gjort så mye med det. Må ta å lete frem noen Blu-Rays og se om det bringer frem godfølelsen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •