Loewe med intern harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loewe med intern harddisk

Hei,

Og beklager på forhånd hvis spørsmålet mitt er usedvanlig dumt formulert eller spurt. Jeg er bare en helt vanlig idiot på slikt, men med et problem som plager meg.

Jeg har en Loewe tv med intern harddisk. Dette har gjort det veldig lett for hele familien å programmere opptak av programmer. Problemet har oppstått etter flytting og dermed ny signalkilde til tv-en.

Før hadde vi kabel-tv uten set-top boks (bare plugga rett fra veggen inn i tv-en). Da kunne vi gjøre kanalsøk på tv-en og kanalene la seg fra 1-58 eller deromkring. Vi kunne altså skifte kanal ved å bruke tv-ens fjernkontroll og velge kanalnummeret vi ville se på (beklager igjen hvis jeg forklarer dette med teskje, men er redd det skal bli misforståelser siden jeg ikke kan lingoen).

Nå har vi altså flyttet og får tv-signalene levert via bredbånd, altså telenettet. Dermed måtte vi ha en boks mellom telefonkontakten og tv-en, og det er her problemet oppstår. Jeg har koblet boksen til TV-en både med scart og hdmi. TV-en "finner" kun signalet når jeg velger AV 0 som kanal.

Når jeg setter den til å søke etter kanaler, i håp om at de legger seg ryddig og fint fra 1 til xx slik som før, så sier tv-en at den ikke finner kanalene. Det vil si at vi må skifte kanal med fjernkontrollen til boksen. Og dermed går det ikke lenger an å ta opp på den interne harddisken.

Noen som kan hjelpe meg? Er det søkeinnstillinger som er feil eller må jeg innfinne meg med at det bare er sånn det er?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok innfinne deg med at det er slik det er med den formen for signalleveranse. Du må skaffe deg parabol om du vil fortsette å bruke den interne harddisken. Vi må nok vente et år eller to før vi får noen mulighet til bare sette ethernetkontakten rett i TV-en.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke få dette til å fungere.

Men: På enkelte satelittmottagere er den en RF-utgang, som du kan koble til RF-inngangen på TV-en (RF = vanlig antennekontakt). DA vil du kunne ta opp kun den kanalen "den eksterne boksen" stå på.

Sorry, men dette kalles fremskritt...og er jo det forsåvidt, men ikke for alle. Du må ta opp programmene med satelittmottakeren i stedenfor og egentlig glemme HDD i Loewen. Beklager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •