Samsung PS59D555 er kommet i hus - feedback

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS59D555 er kommet i hus - feedback

Da har det altså endelig skjedd. Jeg har kjøpt meg ny TV. Det tok bare 8 mnd. med research, vurdering opp og ned i mente, masse for og i mot osv.

Det jeg var ute etter var mest TV for pengene, siden jeg ikke har så jævla mange av dem. Rett og slett.

PS59D555 kan jeg bekrefte har gjensinn. Jeg skal ta noen bilder når jeg har fått opp anlegget mitt igjen så dere får se hva jeg mener, men jeg har altså 2 stk. 150x210 vinduer rett i mot TV'n ca. 6m fra den. Jeg har tre-persienner som hjelper litt på. Men siden de er av tre, så er det jo "litt" glis her og der, og det ser du igjen i TV'n. Men på ingen måte direkte plagsomt.

Buzzing har jeg heller ikke lagt merke til. Jeg må stå HELT inntil TV å lytte som en tulling, for å kanskje tro at jeg hører noe. Nei altså. Ikke noe som helst plage.

Jeg ser mest på vanlig TV og film. Har testet litt på begge seff, og resultatet er upåklagelig. Men etter "mitt" syn, så må tv'n stå i "film" modus for å få ett roligere bilde over det hele. Dynamisk bilde ble alt for skarpe farger på, og "normal" ble vel noe midt i mellom. Men når tv'n står i film modus, så er bildet helt greit og vel så det. Jeg har ikke stilt på noe som helst av kontraster å slikt enda. Jeg må venne meg litt til skjermen først, så skal jeg se litt på det til uka.

Konklusjon: For 8995,- får du en svært svært bra TV med forbehold at du har lyskontroll i rommet der den skal stå. Svært mye igjen for pengene er mitt førsteinntrykk. Så får vi se etterhvert når jeg får satt meg litt inn i alt det andre. Skal holde dere oppdaterte hvis det er interesse for det
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, hold oss oppdatert, og takk for den foreløpige erfaringsrapporten.
    Men, hvordan har du klart å få den tv'en til 8995,-? Har ikke sett den under 10990,- selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært uten tv selv i over 6 mnd nå har jeg kjøpt meg hus så da blir det nok denne på meg kanskje.

Selges på lefdal for 8995

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Prisjakt.no viser at lefdal tar 12995 for denne, men hjemmesiden viser 8995,- så tydelig at prisjakt ikke henger helt med! Veldig spennende, og tror dette kan bli min nye tv!

Takk skal dere ha :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at lefdal er gåt tomme for denne tvn nå....

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy?

Rart så mange vil kjøpe denne tv'n siden det stadig rapporteres om "buzz" og mye støy fra denne tv'n.

Er det bare ett inntrykk jeg har fått, eller støyer ikke de fleste av denne modellen? Denne er en av kandidatene når jeg snart skal kjøpe ny stor tv til mine foreldre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Rart så mange vil kjøpe denne tv'n siden det stadig rapporteres om "buzz" og mye støy fra denne tv'n.

Er det bare ett inntrykk jeg har fått, eller støyer ikke de fleste av denne modellen? Denne er en av kandidatene når jeg snart skal kjøpe ny stor tv til mine foreldre.
    Som sagt så nevnte jeg støy-problemet i mitt første innlegg. Jeg kan ikke merke noe av det. Hvis du absolutt VIL høre noe, så gjør du sikkert det, men i praksis så hører jeg ingenting sånn sett.

Men når jeg har funnet ut litt mer av denne TV'n så kommer jeg til å legge ut disse erfaringene, på godt og vondt
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Se der ja! Prisjakt.no viser at lefdal tar 12995 for denne, men hjemmesiden viser 8995,- så tydelig at prisjakt ikke henger helt med! Veldig spennende, og tror dette kan bli min nye tv!

Løp å kjøp. Rett og slett. Lefdal har tilbudet ut August, og bare 295,- i frakt også. Rett og slett -> løp å kjøp

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, hold oss oppdatert, og takk for den foreløpige erfaringsrapporten.
    Men, hvordan har du klart å få den tv'en til 8995,-? Har ikke sett den under 10990,- selv...
    Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D555 - Lefdal

Tilbud ut august

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norf
    Ser at lefdal er gåt tomme for denne tvn nå....
    Det går vel an å bestille den å få den ettersendt?

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes det ser svært merkelig at ikke prisjakt.no har fått med seg dette. Det får meg til å tenke på hvor mye annet de ikke har fått med seg lissom. Tilliten sank betraktelig

George Bernard Shaw

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Synes det ser svært merkelig at ikke prisjakt.no har fått med seg dette. Det får meg til å tenke på hvor mye annet de ikke har fått med seg lissom. Tilliten sank betraktelig
    Prisjakt. no pleier å være raske i reaksjonen når prisene endrer seg. jeg har fulgt med en stund for å følge med på PS64D8005 spesielt. Hva som har skjedd akkurat her er ikke godt å si.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels

Jeg har slått til på denne TV'n også. Og min støyer/buzzer. Men det er ikke mer enn at det kun høres hvis lyden mutes. I tillegg er det på min slik at jeg ikke hører noe av buzzingen hvis jeg reiser meg opp. Jeg skal derfor eksperimentere litt med tilt og plassering for å se om jeg kan bli kvitt buzzingen helt.
    Billedkvaliteten synes jeg er mer enn akseptabelt god. Til prisen vil jeg faktisk si den er sensasjonelt god.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet denne med LG 60PK250 når det gjelder bildekvalitet? Hadde egentlig tenkt meg opp i størrelse, men må si dette tilbudet frister... Er sortnivået greit? Hvordan er 3D kvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har slått til på denne TV'n også. Og min støyer/buzzer. Men det er ikke mer enn at det kun høres hvis lyden mutes. I tillegg er det på min slik at jeg ikke hører noe av buzzingen hvis jeg reiser meg opp. Jeg skal derfor eksperimentere litt med tilt og plassering for å se om jeg kan bli kvitt buzzingen helt.
    Billedkvaliteten synes jeg er mer enn akseptabelt god. Til prisen vil jeg faktisk si den er sensasjonelt god.
    Akkurat kjøpt tven jeg også, og har samme problem med buzzing. Ved lavt volum hører jeg buzz. Med en gang jeg flytter hodet over eller til høyre/venstre for skjermen er all buzz borte. Merkelige greier. Fint med tips hvis noen klarer å minske det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Noen som har sammenlignet denne med LG 60PK250 når det gjelder bildekvalitet? Hadde egentlig tenkt meg opp i størrelse, men må si dette tilbudet frister... Er sortnivået greit? Hvordan er 3D kvaliteten?
    For meg er sortnivået godt nok. Når jeg ser filmer har jeg det som regel mørkt. Merker ikke noe spesielt ved vanlig tv-titting i dagslys, da tenker jeg egentlig ikke over det.

Ikke veldig erfaren med 3d, men jeg syns samsungen har bedre 3d enn en sony 60" lx9-serie en kompis har (den viser mer doble bilder av og til).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Akkurat kjøpt tven jeg også, og har samme problem med buzzing. Ved lavt volum hører jeg buzz. Med en gang jeg flytter hodet over eller til høyre/venstre for skjermen er all buzz borte. Merkelige greier. Fint med tips hvis noen klarer å minske det.
    Har du husket å satt på Ferrite Cord'ene? (1EA og 2EA). Jeg har ikke noe særlig med buzzing.

✎Ferrite Core for Power Cord: The ferrite cores are used to shield the cables from
    interference. When connecting a cable, open the ferrite core and clip it around the
    cable near the plug as shown in the figure.
    xx A Minimum distance between the ferrite core and the end of the cord inserted in
    the TV: 8 inches (51 inches model only)
    xxB Maximum distance between the ferrite core and the other end of the cord
    inserted in the AC outlet: 3/4 inch
    Power Cord
    ✎✎Ferrite Core: The ferrite cores are used to shield the cables from interference.
    When connecting a cable, open the ferrite core and clip it around the cable near
    the plug as shown in the figure.

http://downloadcenter.samsung.com/co...00L05-0210.pdf

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Har du husket å satt på Ferrite Cord'ene? (1EA og 2EA). Jeg har ikke noe særlig med buzzing.

✎Ferrite Core for Power Cord: The ferrite cores are used to shield the cables from
    interference. When connecting a cable, open the ferrite core and clip it around the
    cable near the plug as shown in the figure.
    xx A Minimum distance between the ferrite core and the end of the cord inserted in
    the TV: 8 inches (51 inches model only)
    xxB Maximum distance between the ferrite core and the other end of the cord
    inserted in the AC outlet: 3/4 inch
    Power Cord
    ✎✎Ferrite Core: The ferrite cores are used to shield the cables from interference.
    When connecting a cable, open the ferrite core and clip it around the cable near
    the plug as shown in the figure.

http://downloadcenter.samsung.com/co...00L05-0210.pdf
    Jeg har på ferrite cord'ene, også på signalkabelen. Prøvd både med og uten og jeg merker ingen forskjell. Har også forsøkt å flytte tven 40-50 cm ut fra veggen, og dekke murveggen bak med et teppe. Ingen forskjell. Det virker som kilden til buzzingen (der det er mest når jeg går helt inntil tven) ligger i øverste høyre del av tv (sett forfra).
    Det buzzer faktisk værre der jeg sitter (ca 250cm unna) enn når jeg går helt inntil tv.
    Jeg har forsøkt å stille litt på forskjellige innstillinger på tv. Det eneste som ser ut til å ha innvirkning på buzz er innstilling på cellelys. Jeg syns ikke det blir hverken bedre eller dårligere når jeg stiller på det, bare en liten tone endring. Merker også litt til det når bildet skifter mellom lyst og mørkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til på denne tv'en, og er så langt godt fornøyd! Men ble skuffet over en ting, nemlig at det ikke følger med noen 3D-briller! Mente å huske at Samsung tidligere i år ble kraftig kritisert for å ikke legge med noen briller, og at de valgte å gi ut gratis briller til de som hadde kjøpt 3D-tv. Denne kampanjen varte visst til juni en gang. Jeg, i min naive verden, trodde at dette var for å gjøre kunder som allerede hadde kjøpt tv fornøyd, og at Samsung hadde lært at de etter denne kampanjen faktisk la et par briller i eskene med 3D-tv'er, men den gang ei...

Noen som vet om Samsung har planer om en lignende kampanje innen kort tid? :?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Jeg har på ferrite cord'ene, også på signalkabelen. Prøvd både med og uten og jeg merker ingen forskjell. Har også forsøkt å flytte tven 40-50 cm ut fra veggen, og dekke murveggen bak med et teppe. Ingen forskjell. Det virker som kilden til buzzingen (der det er mest når jeg går helt inntil tven) ligger i øverste høyre del av tv (sett forfra).
    Det buzzer faktisk værre der jeg sitter (ca 250cm unna) enn når jeg går helt inntil tv.
    Jeg har forsøkt å stille litt på forskjellige innstillinger på tv. Det eneste som ser ut til å ha innvirkning på buzz er innstilling på cellelys. Jeg syns ikke det blir hverken bedre eller dårligere når jeg stiller på det, bare en liten tone endring. Merker også litt til det når bildet skifter mellom lyst og mørkt.
    Merkelige greier. Jeg har min hengende på vegg, ca 10-15cm fra veggen, men jeg hører altså ingenting. Har prøvd å gå rundt rimelig nært for å "lytte", men enten så er det jeg som er svinheldig, ellers så hører jeg veldig dårlig. Jeg kan kanskje høre noe langt der bak såvidt det er, men til vanlig bruk hører jeg absolutt ingenting. MEN, jeg synes faktisk at jeg hørte noe slikt når TV'n sto på fot (hadde den på fot en kveld for å teste at alt funket før jeg satte den fast på vegg). Men det forsvant når jeg hang den på veggen. Merkelig men sant.

George Bernard Shaw

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •