Samsung PS59D555 er kommet i hus - feedback - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

555 returnert.

Gadd ikke høre på buzzing midt i sitteposisjon mer.
    Bytta med en ps59d6905. Milevis bedre tv med mye bedre panel i forhold til refleksjoner.
    Innkjøres for tiden men hører kun buzz akkurat rundt tv'n.
    Noen som har tenkt på ombuzz fra tv'n fra andre retninger har med rommets akustikk å gjøre? Jeg har egentlig ganske mange harde flater i førsterefleksjon.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrev
    Gadd ikke høre på buzzing midt i sitteposisjon mer.
    Bytta med en ps59d6905. Milevis bedre tv med mye bedre panel i forhold til refleksjoner.
    Innkjøres for tiden men hører kun buzz akkurat rundt tv'n.
    Noen som har tenkt på ombuzz fra tv'n fra andre retninger har med rommets akustikk å gjøre? Jeg har egentlig ganske mange harde flater i førsterefleksjon.
    Ikke for å ta gleden fra deg, men 6905 serien har desverre akkurat samme problem med buzz... er i tvil hva jeg skal gjør med min 51d6905. Hørte ikke noe når TVen var ny men nå etter ett par mnd så har det blitt mer og mer av det.

Hos meg er det ganske konsekvent når bildet er mørkt/svart da er det godt hørbar buzz men når bildet er lyst er det helt stille.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Ikke for å ta gleden fra deg, men 6905 serien har desverre akkurat samme problem med buzz... er i tvil hva jeg skal gjør med min 51d6905. Hørte ikke noe når TVen var ny men nå etter ett par mnd så har det blitt mer og mer av det.

Hos meg er det ganske konsekvent når bildet er mørkt/svart da er det godt hørbar buzz men når bildet er lyst er det helt stille.

Kjipt. Håper bare ikke det utvikler seg mer etterhvert da.

Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt utrolig at dette er mulig i 2011!! Så man må lissom opp i en TV til 20 000++ for å få en plasma uten buzzing? *pissed* :evil:
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne buzzingen har jeg faktiskt på på min panasonic 50g20 plasma. Men det er kun når det er lyse bilder.

Den er såpass svak at det er kun hørbart om det er dønn stille i rommet. Prøve skaffe meg en ferrite kjerne til den Har aldri tenkt over det før jeg leste disse postene her med hvite bilder

Rart det her egentlig, hva er greia med hvite kontra mørke bilder på dette fenomenet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke problemer med min. Den er 2mnd om jeg husker rett. Litt svak buzz er det om man går nærme og muter lyden, men det er hva jeg kaller "akseptabelt plasmastøy".

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette: Troubleshooting - Samsung Plasma TV FAQ

My Samsung Plasma makes a buzzing sound
    A buzzing sound from your plasma TV is normal. It is caused by the electrical charges used to create the images on the screen. The buzzing, however, should not be so loud that you can hear it when the volume on the TV is set at normal levels.

It is also important to determine the type of buzzing sound. A sound like a ground hum is completely normal. This buzzing can originate near the power cord connection or from the SMPS board position on the upper back of the TV. The buzz will be more audible as contrast increases on the screen, most notably when displaying an all white screen. If the buzzing sound is loud, you may have the Contrast set too high. Lower the contrast to reduce or eliminate the buzzing.

You may also have loud buzzing if the rear of your Plasma TV is too close to a wall or other hard surface. Try moving your TV away from the wall until the buzzing is minimized. [1]

If the buzzing is at a higher frequency and resembles a crackling sound (like the sound of Velcro being pulled apart), and originates from the upper middle back of the TV, you likely have a failing SMPS board. Place a support call with Samsung to have the SMPS board replaced.

FP-T5084 Have a known buzzing problem with a very simple fix. If the buzzing is coming from the left or right sides of the rear and the volume can be changed by pressing lightly on those locations, you are probably hearing the vibration of the grounding springs on the back panel. Call Samsung and have a technician confirm the problem as the whole back panel does not come off easily, but if you take all the surround screws off, you can reach your hand in there to apply the fix. The easiest fix is to insulate the offending spring by applying some felt tape. (I put duct tape on the rear panel, the springs rested on that, sounds went away)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •