Samsung PS59D555 er kommet i hus - feedback - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Merkelige greier. Jeg har min hengende på vegg, ca 10-15cm fra veggen, men jeg hører altså ingenting. Har prøvd å gå rundt rimelig nært for å "lytte", men enten så er det jeg som er svinheldig, ellers så hører jeg veldig dårlig. Jeg kan kanskje høre noe langt der bak såvidt det er, men til vanlig bruk hører jeg absolutt ingenting. MEN, jeg synes faktisk at jeg hørte noe slikt når TV'n sto på fot (hadde den på fot en kveld for å teste at alt funket før jeg satte den fast på vegg). Men det forsvant når jeg hang den på veggen. Merkelig men sant.
    Jeg har TVen på fot. Det kan tenkes at det hjelper å henge den opp (men jeg leier og har ikke mulighet til det), fordi dette kanskje skaper et litt annet spenn i TVen. Når jeg går bak TV er det en lav buzz/summing som ikke er plagsom. Men det virker som dette forplanter seg i panelet og virker som et parabol som forsterker buzzingen mot de som sitter foran TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tven min igår, og har store problemer med buzzing... Buzzingen er så høy at eg hører det med volum på -20. Den blir ekstra høy når det kommer lyse farger på skjerm, så den går opp og ned i lyd hele tiden.. Hva skal eg gjøre? TV henger 4cm fra vegg..det kan jo ikke være meningen det skal være sånn i 2011? =p aldri hatt plasma før så vet ikke ka som er normalt.. Men ellers er det jo et konge tv..utenom den jævla høye buzzinga eg sliter med her!

EDIT: Sliter med buzzz/sus i suben og, det har komt den siste tiden. Kan det være noe feil med strøm/jording i huset her? Kanskje derfor eg hører det så høyt hos meg? Er så høyt at eg nesten kan spille lyden inn på mobil fra sofaen..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Fikk tven min igår, og har store problemer med buzzing... Buzzingen er så høy at eg hører det med volum på -20. Den blir ekstra høy når det kommer lyse farger på skjerm, så den går opp og ned i lyd hele tiden.. Hva skal eg gjøre? TV henger 4cm fra vegg..det kan jo ikke være meningen det skal være sånn i 2011? =p aldri hatt plasma før så vet ikke ka som er normalt.. Men ellers er det jo et konge tv..utenom den jævla høye buzzinga eg sliter med her!

EDIT: Sliter med buzzz/sus i suben og, det har komt den siste tiden. Kan det være noe feil med strøm/jording i huset her? Kanskje derfor eg hører det så høyt hos meg? Er så høyt at eg nesten kan spille lyden inn på mobil fra sofaen..
    Jeg leverte inn min pga høyfrekvent støy. Har også lest på avs forum at folk er plaget med dette på D555 modellen til Samsung. Virker som Samsung har et problem med denne modellen. Min støyet både på veggen og på bordstativ og støyen var godt hørbar fra tv'en selv ved vanlig lyd - slapp å lytte for å høre det.

Har 2 kollegaer på jobben som kjøpte 50" plasma for 3-4 år siden, de har aldri vært plaget med dette. Så nei, det skal ikke være slik i 2011.

Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Jeg leverte inn min pga høyfrekvent støy. Har også lest på avs forum at folk er plaget med dette på D555 modellen til Samsung. Virker som Samsung har et problem med denne modellen. Min støyet både på veggen og på bordstativ og støyen var godt hørbar fra tv'en selv ved vanlig lyd - slapp å lytte for å høre det.

Har 2 kollegaer på jobben som kjøpte 50" plasma for 3-4 år siden, de har aldri vært plaget med dette. Så nei, det skal ikke være slik i 2011.
    Hva gjorde du, og hva skjedde? "ordna" de TV'n eller fikk du ny? Mange som plages med dette. Skulle vært kjekt å vite hva man skal gjøre med problemet.
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Hva gjorde du, og hva skjedde? "ordna" de TV'n eller fikk du ny? Mange som plages med dette. Skulle vært kjekt å vite hva man skal gjøre med problemet.
    Leverte den inn på Elkjøp innen 30 dager. Tok ikke sjansen på ny tilsvarende, selv om prisen på 8990,- var veldig bra. Første uken jeg hadde TV, så var støyen lav, men i uke to ble den mye høyere. Prøvde med ferrit kjerner, frakobling av lydanlegg, vegg kontra bord plassering, forskjellige bildemoduser, til ingen nytte. Elkjøp erklærte den "dead on arrival" da de tok imot den. Er nå i tenkeboksen - panasonic 55vt30, sony 55hx820, 55hx920, 60nx720. Vurerer også samsung sin 64" men er litt skeptisk til Samsung nå.. alle tv'ene er jo dyre iforhold til D555'en.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre med min PS59D555. Den støyer akkurat i grenseland for hva jeg kan akseptere. Jeg skulle gjerne betalt litt mer for å bli kvitt buzzingen. Men nærmeste alternativ er vel PS59D6905 og den er over dobbelt så dyr... Da lurer jeg på om jeg skal tåle litt buzz et par års tid og heller bytte inn i en nyere og bedre modell da???...
    Jeg har hatt min D555 i ei drøy uke så jeg har fortsatt noen uker på meg. Bildet er jo helt fantastisk, bare så synd med denne buzzingen..

Er det overhode noen som har fått en D555 uten, eller med minimal buzz?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den buzzer litt (av og til), men jeg legger ikke noe særlig merke til det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her OleM, det buzzer bittelitt innimellom har jeg lagt merke til nå etterhvert, men jeg plages på ingen måte av det heldigvis.

Er veldig fornøyd med bilde og alt annet med denne TV'n. MYE for pengene
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å levere TV'n tilbake. Jeg vet det vil bli et irritasjonsmoment med den buzzingen. Og da er det bedre å levere den tilbake.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte den inn i en annen PS59D555 og ta sjansen på at den er bedre. Men jeg frykter jo at det vil være mer eller mindre buzz fra den også... Eller om jeg skal gå for noe annet i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har bestemt meg for å levere TV'n tilbake. Jeg vet det vil bli et irritasjonsmoment med den buzzingen. Og da er det bedre å levere den tilbake.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte den inn i en annen PS59D555 og ta sjansen på at den er bedre. Men jeg frykter jo at det vil være mer eller mindre buzz fra den også... Eller om jeg skal gå for noe annet i stedet.
    Jeg tok ikke sjansen. Bestilte meg en Sony 55HX820 idag. Koster mer, ikke plasma og 4 tommer mindre, men tror jeg blir fornøyd.
    Når jeg leser på dette forumet og også på utlandske forum at det er flere som har problem med samme støyen, så tenker jeg at Samsung ikke har høy nok kvalitetskontroll... ihvertfall ikke for denne spesifikke modellen. Litt styr og pakke ned og levere en så tung og uhamslig kasse. Var greit engang, men vil nødig gjøre det to ganger. Jeg synes ihvertfall det er betryggende å handle hos en Elkjøp, de er greie med tanke på garanti og retur.

Kjøpte også et LG anlegg med 3D spiller. Det funket å spille filmene, men låste seg når man gikk i menyene. Så det ble levert inn og byttet til et Sony anlegg som fungerer fin fint. Tenkte det samme her, får ikke LG det til på første forsøk, så satser jeg heller på trygge Sony...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok ikke sjansen. Bestilte meg en Sony 55HX820 idag.
    Nesten litt pussig det der. Jeg har tenkt på akkurat den jeg også. Jeg har ikke bestemt meg for noe enda, men det begynner å helle mot noe annet enn plasma.
    Jeg skulle dog gjerne hatt litt større skjerm enn 55"... :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har levert inn ps59d555 på rep for buzzing og har blitt kvitt den? Eller noen som har fått ny TV i bytte der lyden er borte?

Skulle vært artig å visst bare

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og levert tilbake PS59D555 hos Lefdal og bestilt Sony KDL-60NX720 i stedet. Det tror jeg blir bra :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og levert tilbake PS59D555 hos Lefdal og bestilt Sony KDL-60NX720 i stedet. Det tror jeg blir bra :-)
    Gratulerer! Jeg håper min HX820 kommer på fredag. Er litt misunnelig på de ekstra 5" du har fått på Sony'en din, men vi har nok gjort gode kjøp begge to.
    Lurer på hvor mange som har levert tilbake D555'en.

Håper å få sett noen gode Liverpool kamper på nye TV'en også

Ps: Jeg rakk å kjøpe 2 stk 3D briller til Samsung'en før jeg leverte den tilbake. Noen som er interessert... Har lagt de ut på torget her. Kun sett en film med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Med mindre du fikk en svært god deal for Sonyen får du en ps64d8005 for like mye. Jeg betalte i alle fall 24.500,- for min.

Ikke for det - du blir sikkert kjempefornøyd med Sonyen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    Hmmm... Med mindre du fikk en svært god deal for Sonyen får du en ps64d8005 for like mye. Jeg betalte i alle fall 24.500,- for min.

Ikke for det - du blir sikkert kjempefornøyd med Sonyen.
    Jeg var jo egentlig fast bestemt på PS64D8005... Men så kom jeg til at jeg ikke ville ha plasma i det hele tatt. Skjønt PS64D8005 eller 65VT30 hadde helt klart kunne vært gode alternativer.

Jeg begynte å lese på AVS og så at KDL60NX720 fikk svært gode omtaler og tenkte at dette var et bra kjøp. Det er også kampanje på den hos Lefdal nå til 21995,-

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper å få sett noen gode Liverpool kamper på nye TV'en også
    Det er jeg helt sikker på du får :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min TV levert tilbake også. Gikk for en UE55D6505 istedet. Etter to uker med buzz fra TV var det helt rart å sitte foran TVen uten buzz.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Da var min TV levert tilbake også. Gikk for en UE55D6505 istedet. Etter to uker med buzz fra TV var det helt rart å sitte foran TVen uten buzz.
    Dette her må jeg inrømme at jeg ikke liker utviklingen på. Min TV har også begynt nå. Men merker det ikke fra sitteposisjoene, men allikavel. Dette er jo ikke klokt/normalt what so ever.

Jeg skal ringe Samsung først, før jeg avgjør hva jeg gjør.

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted

Hvordan opplevde du bildekvaliteten på din nye kontra '555? Som tidligere plasma eier, er det sjenerende med uniformity, innsynsvinkel og ghosting?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •