LED eller Plasma? LV355 eller PV350?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LED eller Plasma? LV355 eller PV350?

Hvor mye bedre er en LED TV enn Plasma i denne prisklassen? Verdt å ofre de 3-4" for?

Noe annet jeg bør være obs på i jakten på TV over 46" til under 7 000?

3D, DLNA, WIFI og Tunere er ikke så viktig, bare jeg kan se film via USB og Apple TVen min, ønsker derfor best mulig bildekvalitet for pengene.

Hva mener dere som er inne på dette man bør vektlegge i såpass lav prisklasse? Har det egentlig noe å si hva man kjøper når man legger så lite penger i det? Er det noen TVer som regnes for svært mye for pengene?

Lurer litt på hva jeg skal se etter...

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første ser jeg ikke pris-sammenligningen din. På prisjakt.no er det en forskjell på disse TV'ene på 900 kroner:

LG 50PV350N - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    LG 47LV355N - LCD-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

LED kan være rett for deg dersom du skal se mest TV i opplyste rom uten god lyskontroll. Plasma kan være det rette valget dersom du skal se mest filmer. Skal du koble til en PC kan LED være det mest riktige. Det samme om du skal spille mye xbox/PS3..

Det jeg ville sett etter i denne prisklassen er refleksjoner i skjermflaten. Dette er ofte en utfordring i denne prisklassen. Er det mye lys i rommet kan det være irriterende å se refleksjoner av stuen i skjermen når det vises mørke bilder..

Selv holder jeg en knapp på plasma da du ofte får mer (større) skjerm for pengene og jeg bruker TV'en mest til film.

I det store og hele kommer det veldig an på hva du skal bruke TV'en mest til som avgjør hva som er best for deg. Ta deg en tur i en butikk og se på skjermene; det er ofte det som skal til for at du blir fornøyd med kjøpet!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Ta deg en tur i en butikk og se på skjermene; det er ofte det som skal til for at du blir fornøyd med kjøpet!
    Ikke glem å lese tester og omtaler. Det som møter en i butikken er ofte skjermer som er justert helt på viddene for å være mest mulig iøyenfallende i hylla. Det kan være vanskelig å se hvilke som er gode når de er kommet i stua og skikkelig kalibrert. Greit med litt research i tillegg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •