Samsung led vs philips led

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung led vs philips led

Hei , jeg stakk innom lefdal i går og titta på noen tv`er i går ,og jeg blei rett og slett skuffa over bilde på Samsung sine modeller Greit att innstillinger ikke er optimal i butikk men dette gjelder vell alle modeller! Både Sony og ikke minst philips imponerte meg med skarphet og god kontrast i samme prisklasse som Samsung. Er Samsung oppskrytt?? Flere som har noen meninger om dette?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffameg, butikkinnstillinger er jo ikke akkurat optimalt for å vurdere en TV.

Philips er jo verdensmester i å aktivere max "Pixel Perfect", "Digital Natural Motion", høy kontrast, lysstyrke, fargetemp, skarphet og fargemetning. Ser sikkert imponerende og flott ut i butikken (for de fleste), men er jo helt unaturlig.

Ikke at Samsung er noe bedre, men de har vel blitt litt nøkterne med noen av innstillingene i demo-modus.
    Samsung kommer som oftest ut blant de 3 beste i de fleste prisklasser.

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at butikkjedene stiller bildet etter avanse på salg. De "lurer" jo også folk til butikk med super tilbud som de tjener lite på å selge... for så å prøve å overbevise deg om å kjøpe "et mye bedre produkt " som de tjener mer på å selge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Hei , jeg stakk innom lefdal i går og titta på noen tv`er i går ,og jeg blei rett og slett skuffa over bilde på Samsung sine modeller Greit att innstillinger ikke er optimal i butikk men dette gjelder vell alle modeller! Både Sony og ikke minst philips imponerte meg med skarphet og god kontrast i samme prisklasse som Samsung. Er Samsung oppskrytt?? Flere som har noen meninger om dette?
    Merkelig.. Samsung modellene skiller seg jo nettopp ut på det du nevner. Jeg har vært i mange butikker de siste mnd, og de nye modellene til Samsung er jo nesten overload på kontrast og skarphet.. Her er de faktisk kanskje best i klassen. Problemet til disse tvene er bildeprossessering og en del clouding.. Her er Sony best i klassen.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foso
    Merkelig.. Samsung modellene skiller seg jo nettopp ut på det du nevner. Jeg har vært i mange butikker de siste mnd, og de nye modellene til Samsung er jo nesten overload på kontrast og skarphet.. Her er de faktisk kanskje best i klassen. Problemet til disse tvene er bildeprossessering og en del clouding.. Her er Sony best i klassen.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle skjermer ligger langt over D65 normen i butikk modus. De fleste Samsung jeg har målt ligger på 17000 Kelvin++ i dynamisk modus-skrekkelig feil bilde fargemessig. De er yber blå.En kan nesten snakke om blåskala isteden for gråskala

Men dette er felles for alle merker at de ligger på 12000Kelvin++ i butikk modus. Mest lys og farge i bilde selger-desverre. Dynamisk bildemodus er totalt verdiøs å sammenligne bildekvalitet når en skal kjøpe tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung 46d6325 vs phillips 46PFL6626

Sitat Opprinnelig postet av zafir

Hei, jeg har samme opplevelse. Gikk innom Elkjøp for å kjøpe samsung 46D6325, men ble i steden anbefalt phillips 46PFL6626. Med de innstillingene (i følge elkjøp: "rett ut av esken innstillinger") virket bildet på phillipsen skapere og med bedre sortnivå.. Noen kan gi noe anbefaling blandt av de to tvene...
    Jeg hadde engentlig tenkt å kjøpe samsung men ble usikker og gikk som dere skjønner hjem i tenkeboksen...

Tjener Elkjøp mer på philipsen eller er den rett og slett bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver også og kikker i denne jungelen av apparater, og føler jeg blir bare mer og mer fortapt.
    Har vært innom Samsung LED, videre fast bestemt på Panasonic plasma, for så å havne tilbake på LED etter å ha lest om innbrenning etc
    (Jeg ønsker jo ikke å være konstant redd for at tvet blir stående på litt lengre enn ønskelig).

Philips 47PFL7666 med passiv 3D teknologi ser jo litt interessant ut, sammen med LG47LW550W.
    Men det er ikke så mye å finne av tester på Philips serie 7 av nyere modell.
    Må vel ta en tur innom Elkjøp og se hva det har å by på, evt. "låne" hjem...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_18
    Jeg driver også og kikker i denne jungelen av apparater, og føler jeg blir bare mer og mer fortapt.
    Har vært innom Samsung LED, videre fast bestemt på Panasonic plasma, for så å havne tilbake på LED etter å ha lest om innbrenning etc
    (Jeg ønsker jo ikke å være konstant redd for at tvet blir stående på litt lengre enn ønskelig).

Philips 47PFL7666 med passiv 3D teknologi ser jo litt interessant ut, sammen med LG47LW550W.
    Men det er ikke så mye å finne av tester på Philips serie 7 av nyere modell.
    Må vel ta en tur innom Elkjøp og se hva det har å by på, evt. "låne" hjem...
    Ja, jeg fikk såvidt fingret litt med samsungen jeg henviste til i dag. Med litt kjapp justering fikk jeg bedret sortfargen på samsungen, men er veldig usikker kontra phillipsen. Tror jeg går for en av de to nevnte men hadde håpet det var noen kyndige inne på dette forumet som kunne hjulpet meg med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke er på jakt etter tv med 3d funksjon o.l. så ville jeg gått for phlips i ditt tilfelle. Dette er en meget god skjerm, samt at den har et "mattere" panel, noe som gjør at du får mindre reflekser fra skjermen. Eneste som trekker ned er at noen av tilkoblingene er på baksiden, så om den skal henge på vegg, så må du se om de kommer til å være i bruk hos deg.

Sitat Opprinnelig postet av klyts
    Ja, jeg fikk såvidt fingret litt med samsungen jeg henviste til i dag. Med litt kjapp justering fikk jeg bedret sortfargen på samsungen, men er veldig usikker kontra phillipsen. Tror jeg går for en av de to nevnte men hadde håpet det var noen kyndige inne på dette forumet som kunne hjulpet meg med valget.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne testen oppsummerer inntrykket mitt, ganske greit.

Jeg siterer "Samsung kan også smykke seg med hele sju modeller på topp-10-listen og like imponerende 14 modeller på topp-20-listen."

"Philips derimot, kan glede seg over at mange av merkets 52 testede modeller gjør det godt - den beste erobrer til og med tiendeplassen på listen. Men samtidig rammes merkets gjennomsnitt hardt av enkeltmodeller som har oppnådd svært dårlige resultater."

Hverken Samsung eller Philips leverer gode demo-innstillinger, det blir helt tullete å vurdere noen som helst TV i et butikklokale med en slik dynamisk showoff innstilling. I kalibrert stand er Samsung generelt bedre og bilde ser mer naturlig ut. Det er min erfaring!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Synes denne testen oppsummerer inntrykket mitt, ganske greit.

Jeg siterer "Samsung kan også smykke seg med hele sju modeller på topp-10-listen og like imponerende 14 modeller på topp-20-listen."

"Philips derimot, kan glede seg over at mange av merkets 52 testede modeller gjør det godt - den beste erobrer til og med tiendeplassen på listen. Men samtidig rammes merkets gjennomsnitt hardt av enkeltmodeller som har oppnådd svært dårlige resultater."

Hverken Samsung eller Philips leverer gode demo-innstillinger, det blir helt tullete å vurdere noen som helst TV i et butikklokale med en slik dynamisk showoff innstilling. I kalibrert stand er Samsung generelt bedre og bilde ser mer naturlig ut. Det er min erfaring!
    Jeg er litt skeptisk til en test der de gir 50"-eren av fjorårets gjentatte testvinner VT20 bunnplassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke lett å velge. Føler meg usikker på om philipsen står på max skarphet og dermed virkere friskere ved første øyekast.. og at det på sikt nærmest kan oppleves som bilder fra speilrefleks med for høy tuning av skarphet. Da blir pixlene for "tydelige" og lite naturlige.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Det dummeste du kan gjøre når du skal kjøpe tv er og gå og se på de i butikker. Eneste grunnen til at jeg kan tenke meg det kunne være nyttig, er å se hvordan de ser ut designmessig.

Anbefaler å lese profesjonelle tester som er gjort av nesten alle tver i dag, der de er satt opp mot hverandre og stillt inn slik de skal stilles inn.

En annen ting som er enda viktigere er å finne de rette instillingene på utvalgte tv på nett, når tv er kjøpt.

Som eksempel: de tv ene jeg har sett på diverse butikker når ikke mitt tv (som sikkert er verdt kr 4 000 nå ) opp til knærne rett og slett pga innstillinger . Langt fra naturlige farger og for mye sharpness. ( som forøvrig alltid skal stå på 0 )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du sikkert rett i, men jeg finner ingen tester på samsung ue46D6325 og philips 46PFL6626T. Derfor havnet jeg her i jakten på ny tv.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klyts
    Det har du sikkert rett i, men jeg finner ingen tester på samsung ue46D6325 og philips 46PFL6626T. Derfor havnet jeg her i jakten på ny tv.
    Kjenner ikke de modellene direkte, men kanskje 40" versjoner av disse eksisterer og er testet ? Kan gi indikasjoner ihverftall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •