Samsung 5 serie LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 5 serie LED

Var innom Expert om kikket på en 32' Samsung Full HD Led i 5 serien (100Hz), og syntes den hakket vel mye!!! De spilte Blu-ray, og bildet gjorde meg betenkt, da jeg har planer om å kjøpe 2 stk Samsung 32" LED-TV UE32D5005 til våre soverom... Noen som kan anbefale denne modellen, og vil hakkingen være et problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Var innom Expert om kikket på en 32' Samsung Full HD Led i 5 serien (100Hz), og syntes den hakket vel mye!!! De spilte Blu-ray, og bildet gjorde meg betenkt, da jeg har planer om å kjøpe 2 stk Samsung 32" LED-TV UE32D5005 til våre soverom... Noen som kan anbefale denne modellen, og vil hakkingen være et problem?
    Den 100 hz utgaven som oppgis på denne modellen kaller Samsung Clear Motion Rate, og er en dårligere form for 100 hz enn tidligere Samsungmodeller. Vil kanskje kalle det 50hz +

Vil du ha 32" LED til soverom anbefaler jeg heller:
    Philips 32" LED-TV 32PFL6626T - Elkjøp

Grundig har også fine modeller:
    Grundig 32" LED-TV 32 VLE 7130 BM - Elkjøp

Bedre bilder, og bedre lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg med andre ord bli plaget av denne hakkingen/vil den være fremtredende? Takker for forslag, men vil bare ikke ha Grundig, og den Philipsen blir i tykkeste laget. Har begrenset med plass, siden tv-en skal monteres på svingbart stativ ved siden av sengen... Vil gjerne ha flere synspunkter... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du vil være plaget med denne hakkingen som du så i butikken. CMS er den "fattige" 100HZ utgaven-mest en markeds føring jippo synes jeg selv. Men store HZ tall ser jo fint ut...

Her har du en bedre tv med 100HZ. Sony 32" 3D-TV KDL-32EX720 - Elkjøp

Har kalibrert 40 og 46 og de var ihvertfall meget bra på bilde fronten. MYE tv iforhold til penga!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere andre sier, samsung 100Hz = 50Hz, 400Hz uten 3D = 100Hz, 400 og 800Hz med 3D = 200Hz.

Juks og forbanna fanteri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har sammen med flere andre produsenter begynt å markedsføre scanning backlight frekvenser. Selv om det gir noen små fordeler, er det først og fremst panelfrekvensen og frekvensen elektronikken jobber ved (interpolering) som er interessant.

Grunnen til at scanning backlight frekvensen oppgis er nok som et slag mot plasmaskjermene som for et par år siden begynte å oppgi subfield frekvenser. Ellers selvfølgelig et PR jippo siden produsentene lett kan oppgi høye frekvenstall uten å ha dyre komponenter til å backe det opp.

D5005 modellen bør rett og slett ses på som en 50 Hz TV, for det er et 50 Hz panel og ingen interpoleringsmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har begrenset budsjett (dvs ca. kr. 4000 pr tv), kan det da være sikrere å kjøpe lysrørbasert LCD?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •