Har så lyst til å se 3D-filmer hjemme - hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har så lyst til å se 3D-filmer hjemme - hva trenger jeg?

Tittelen sier vel sitt i grunnen.

Jeg er helt ny på 3D-fronten, men har fått veldig sansen for å se film i 3D etter å ha vært på kino og sett dette.

Fins det tv'er i dag som gir et forholdsvis bra 3D-bilde, eller er det bare å gi opp først som sist og heller sitte på gjerdet og vente noen år til?

Har ikke tenkt å betale det hvite ut av øyet for moroa, og vi er ikke særlig bevandret i lyd-/bildeverdenen. Så vi trenger nok ikke aller beste kvalitet selv om vi jo ønsker oss noe som er ok å se på og som vil gi en fin filmopplevelse.

Så hvis noen kan fortelle en nybegynner hva som trengs for å se 3D i egen stue, og kanskje tipse om noen gode 3D-tv'er eller lignende, hadde det vært flott .

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært meg, så tror jeg at det hadde blitt en LG 3D-TV (W550W-serien) med passive briller. Dette er en løsning jeg har sett selv, som fungerer meget bra, uten at man blir veldig sliten.
    Denne TVen finnes fra 42" og oppover.

Sitat Opprinnelig postet av Lin

Jeg er helt ny på 3D-fronten, men har fått veldig sansen for å se film i 3D etter å ha vært på kino og sett dette.

Fins det tv'er i dag som gir et forholdsvis bra 3D-bilde, eller er det bare å gi opp først som sist og heller sitte på gjerdet og vente noen år til?

Har ikke tenkt å betale det hvite ut av øyet for moroa, og vi er ikke særlig bevandret i lyd-/bildeverdenen. Så vi trenger nok ikke aller beste kvalitet selv om vi jo ønsker oss noe som er ok å se på og som vil gi en fin filmopplevelse.

Så hvis noen kan fortelle en nybegynner hva som trengs for å se 3D i egen stue, og kanskje tipse om noen gode 3D-tv'er eller lignende, hadde det vært flott .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hadde det vært meg, så tror jeg at det hadde blitt en LG 3D-TV (W550W-serien) med passive briller. Dette er en løsning jeg har sett selv, som fungerer meget bra, uten at man blir veldig sliten.
    Tusen takk for svar. Skal sjekke det ut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett på en slik i dag - 47" som kan konvertere vanlige tv-sendinger til 3D.
    Faktisk ganske imponerende og ikke dyrere enn at det kan gå an. Greit å slippe å betale nærmere tusenlappen for briller også, og kunne bruke kinobrillene til tjue kroner. Får tenke litt mer, men takk for tips .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lin

LG led tv'er og noen Phillips har passivt 3D system som gjør at du kan bruke kino brillene.

Hvis du velger aktivt system, så trenger du følgende:

- 3D tv
    - Aktive 3D briller som passer tv'en (mine samsung briller koster 350,- stk)
    - 3D Blu-Ray spiller (at sony,samsung, phillips komplett anlegg koster 2500-5000, sånn cirka)
    - 3D filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Tror dette kan bli kostbar moro, så får se hva vi gjør. Men greit å vite i allefall .

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og lyden er like viktig som 3D - mye viktigere spør du meg. Ville heller lagt penger i lyd en 3D for å si det slik. Dagen flate TV er stort sett håpløse på lyd.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rimeligste 3d hjemme må vel være Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma PS51D495 og hvis du ikke må ha 3d i full hd kan du også gå for en hdready 3d prosjektor Komplett.no - Optoma 3D-Projektor Pakke men du trenger også litt oppheng, lerret da. jeg har selv en samsung 3d tv fra ifjor og den har ganske bra 3d
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med AK, har selv W650W og må si at den passive teknologien oppfattes for meg vesentlig mer behagelig å se på enn alle de aktive jeg har testet. Bildekvaliteten både i 3D og 2D er også rimelig god, selv om den ikke er helt på høyde med de aller beste (da snakker vi også om en helt annen pris). Lyden derimot er som på flatskjermer flest ikke mye å skrive hjem om, kan i så måte anbefale en lydplanke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •