Hjelp til valg av ny tv - Minimum 55" - Maks 20 k kr - Brukes til Mediacenter pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til valg av ny tv - Minimum 55" - Maks 20 k kr - Brukes til Mediacenter pc

Tven min røk i helgen, trenger tips til ny asap.

Størrelse:
    Minimum 55" avstand mellom sofa vegg og tv vegg er nesten 4m, regner ikke med jeg vil synes noe er FOR stort. Hadde 52" som røk nå.

Prisklasse:
    Maks 20 000. Helst mindre. Jeg vil gjerne ha en mye for pengene tv, men jeg vil helst slippe alle problemene som det skrives om cloud osv.. Den jeg hadde var 3 år, så jeg regner egentlig med at alt vil være bedre. Jeg krevet veldig bra 2d bilde. 3d er bare bonus, men skal jeg først betale mye for den bør det også være bra.

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?
    Jeg tenker lcd, men er åpen for å bli overbevist. Minimum 1 hdmi. Eller vet jeg ikke helt hva jeg bør se etter

Hva slags kildesignal har du?
    Jeg har en mediacenter pce med xbmc som brukes til serier og film. I tillegg har jeg kabeltv fra CD. Pcen brukes også til wimp og litt andre småting.

Hva annet enn tv skal du bruke den til?
    Jeg har Xbox360 og Wii, bør kunne spilles på, men jeg spiller så godt som aldri.

Skal du koble til pc?
    Ja, se over.

Jeg vurdere denne:

Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55D7005:

17.995,- fra komplett: Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55D7005
    Dette følger med i pakken:
    · 1 stk Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55D7005 - veil. pris: 20990,-
    · 1 stk (ekstra, 2 totalt) Samsung 3D Brille SSG-3100- veil. pris: 495,-
    · 1 stk Canal Digital Pakke med kort, cam og kabel - veil. pris 995,-
    · 1 stk WD 500gb harddisk - veil. pris: 499,-

Eller fra Lefdahl/ elkjøp til 15995 Samsung 55" 3D LED-TV UE55D7005 - Lefdal

Men de har den ikke på lager før 14.09. og jeg trenger tv nå.

Alternativt 55" utgaven av denne: Tv: Samsung UE46D8005 testet - DinSide Bolig

Den har Lefdal til 19 995, kommer på lager neste helg. Samsung 55" 3D LED-TV UE55D8005 - Lefdal

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55D7005 er nok en god TV for ditt bruk. Om du først er villig til å heller gå ned til 46", ville jeg heller vurdert Philips (husker ikke modellnavnet, men toppmodellen) eller Sony HX, da disse har back-LED og du slipper clouding/hjørneblødning om du er kresen på sånt (veldig forskjellig på folk). Men UE55D7005 er nok uansett mest bang 4 teh buck.

Ta pent vare på emballasjen uansett hva du kjøper, i tilfelle du ikke skulle bli fornøyd, så du kan bytte det uten problemer senere

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er egentlig i en veldig lik situasjon som meg. Jeg ønsker meg også 55" til under 20.000,- og vurdere også sterkt D7005. Jeg stiller meg litt kritisk til denne tv-en fordi jeg kjøpte en 55D8005 som jeg leverte tilbake forrige lørdag grunnet lysende striper i panelet. Jeg tror jeg kunne ha levd med mengden backlightbleeding og clouding i min stue, men lysende striper ble for mye for meg.

Nå som jeg da får en ny sjanse til å vurdere tv har jeg sett på følgende. Hovedproblemet er at jeg har lyst på 55", men ser samtidig at jeg vil få et betydelig løft i bildekvalitet om jeg går ned til 46".

- Panasonic TX-P55VT30. Denne får man tak i til cirka 20.000,- og konklusjonen er vel stort sett at dette er en av årets beste tver. Dessverre er min stue for lys til at jeg tør å satse på en plasma.
    - Sony HX920/HX820. Disse blir litt for dyre å kjøpe i 55", men samtidig frister de meg veldig. Et annet alternativ er å gå ned til modellen NX720 som du får til rett under 20.000,-
    - Philips 55pfl7606. Denne får du til 16.000,- og er egentlig en veldig spennende modell. Jeg er personlig giret på ambilight, men jeg har ikke lest så mange tester av denne tven. Litt usikker på hvordan bildekvaliteten på denne holder seg, det er bare kant-led på den.
    - Lg LW980W. Denne tven har ikke blitt sluppet enda, men skal komme i starten av september. Pris er også usikkert, men dette virker som en veldig spennende tv som det er verdt å følge med på. Denne kommer også med bakbelyst LED.

Det er nok flere plasma-modeller som er spennende å følge med på, men da jeg ser mest på LED-LCD så har jeg ikke full oversikt over disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AtroZ
    Tven min røk i helgen, trenger tips til ny asap.
    Jeg tenker lcd, men er åpen for å bli overbevist. Minimum 1 hdmi. Eller vet jeg ikke helt hva jeg bør se etter
    Hei.

Jeg vil foreslå en fjordårsmodell som kanskje kan skaffes ennå - Sony 55ex500 - Jeg handlet denne da jeg har dårlig lyskontroll i stuen og måtte ha et matt panel som ikke var plaget med refleksjoner.

- Har ikke 3D
    + Har matt panel. Kan kalibreres til ganske bra bilde.

Official KDL..EX500/501 Thread - Page 163 - AVS Forum

Har du derimot god lyskontroll (ikke vinduer på sidevegg) - kjøp plasma.

- THXJan

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i grunn god lyskontroll, dvs det er spotter i alle hjørner av rommet utenom der tven står. Veggene er veldig lyse og det er lamper ved sofaen. Lys utenfra er ikke et problem, tven er i motsatt enda av vinduene, ca 6 meter inne i rommet + at det er vegger på terrassen. Har ikke bodd her så lenge så jeg kan jo ikke være sikker. Mitt inntrykk er at det er bedre med lcd enn plasma til pc bruk. Er også redd for støyende tver. Poenget måtte da være å få større skjerm for pengene. Hvilken plasma skulle jeg gått for å så fall?

Skal på lefdal for å kikke på de modellene de har inne nå. Synes det er lenge å vente, men jeg har en backup tv så jeg kan jo klare meg til midten av september..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på lefdal nå. Ingen oppløftende nyheter derfra. Leveringstiden på tilbudet er over 2 mnd..

Fikk tilbud på disse i stedet:

KDL55HX820BAE Sony 55" 15 995, -
    UE55D6755XXE 14 995, -

Skal burde jeg gå for noen av de over eller heller bestille Samsung UE55D7005 fra siba som nå har fått den til 16 541,- inkludert frakt.

Samsung UE55D7005

Hva synes dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har ikke sett noen av de tvene, og de er vel alle led-tver - noe jeg ikke vurderte i vår da jeg kjøpte tv.

Det jeg derimot gjorde var å sjekke opp FlatpanelsDK - Din guide til fladskærme samt AVS Forum for å se om det var noen erfaringer angående de modellene jeg kjøpte:
    Sony 55hx820. Jeg regner med at det finnes tilsvarende tråder for de andre aktuelle tvene. Trikset er å søke etter deler av modellnavnet i søkefeltet på AVS Forum - f.eks for Sonyen søkte jeg etter 55hx820.

Skulle jeg svart ut fra mine egne erfaringer ville jeg valgt Sony igjen, men jeg har ikke hørt like mye bra om led-tvene til Sony som om lcd-tvene.

Lykke til !

- THXJan

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDL55HX820BAE Sony 55" 15 995, -
    Er ikke dette en fantastisk god pris? Jeg finner denne tven til 21.995,-

Hvordan fikk du dette tilbudet?
    Om jeg får tak i tilsvarende tror jeg jeg vil gå for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, prisen er nok bra, men jeg har ikke peiling på om tven er bra..

Det er enkelt: Lefdal annonserer en veldig bra 55" til 15 995, - Når de har 2 mnd leveringstid er det ikke et reelt tilbud. Derfor må de tilby et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. Sørget for å få utskrift av tilbudet før jeg gikk derfra.

For meg står det nå mellom å bestille Samsung 55D7005 til 16 541 inkludert frakt, eller Sony X820 til 15 995, - kr. Ekstra 3d briller til sonye koster 1300 kr i følge selgeren.

3d demonstrasjonen av samsung 55D8005 hos lefdal imponerte meg. Så noen fisker som virket å være rett fremfor meg. Veldig bra og lekker tv, uten at jeg har fått testet det med forskjellig materiale.

Bombadil, er det noe du har lest/sett som gir deg grunn til å tro at X820 er bedre enn 7005? Er x820 tilsvarende x920 på samme måte som forholdet mellom 7005 og 8005? Tv-test: Sony KDL-55HX923 - DinSide Bolig Sony 55HX923 | Lyd & Bilde

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre rommet ditt er FULLT av lys er det ingen grunn til å velge LCD/LED over plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken da UltimaNoctis?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo HX920 til 24.000,- da... Det ga jeg for den på Elkjøp. Prut Prut

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bombadil, er det noe du har lest/sett som gir deg grunn til å tro at X820 er bedre enn 7005? Er x820 tilsvarende x920 på samme måte som forholdet mellom 7005 og 8005? Tv-test: Sony KDL-55HX923 - DinSide Bolig Sony 55HX923 | Lyd & Bilde
    Grunnen til at jeg trolig ville gått for HX820 er at jeg nylig eide en 55D8005 fra Samsung og ble litt skuffet at det var noen feil på den (se samsung 2011 LED tråden for forklaring). Dette gjør naturlig at jeg blir litt skeptisk til å prøve en skjerm til fra Samsung og ser derfor etter alternativer.

En annen 55" skjerm til cirka 16-17.000 finnes det ikke mange av, så når du fikk presset prisen på sony såpass lavt så ville jeg nok ha prøvd den. Om man sammenligner HX820 med HX920 så er det en del forskjeller. HX820 har kant-LED, mens HX920 har bak-LED med sone-dimming. Akkurat hvor bra HX820 er i forhold til D7005 er ikke så lett å si.

Om rommet ditt er slikt du sier ville jeg nok ha vurdert panasonic VT30 serien sterkt. Mange fornøyde brukere av denne skjermen virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt fra siba i nå. 16 535 inkludert frakt. Samsung UE55D7005

Fikk litt panikk et øyeblikk siden de satte opp prisen til 20 k. Ringte dem og da satte de den ned igjen. Hyggelig av dem :-D

De som vil ha samsung tv de neste månedene må kjappe seg om de vil ha den til bra priser for lagrene tømmes :-P Fikk litt inside info av en fra expert som sier at de vurderer en kampanje på dem når lefdal / elkjøp ikke lenger har det.

Litt av grunnen til at jeg bestemte meg for den var at selv sony 920 fikk kritikk for at 3d effekten forsvant helt om flatpanels.dk testeren vridde hodet 5 grader. Det vil i praksis si at den er ubrukelig til 3d. Stikker for å se på den etter jobb, så jeg kan jo ombestemme meg, men tviler.

Håper og tror jeg blir fornøyd.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da fælt til hvordan ting går opp og ned i pris.
    Du kommer nok helt sikker til å bli fornøyd, det er ihvertfall skikkelig wow-faktor assosiert med den tv-en.
    Jeg får sitte på gjerdet litt til og lese informasjon om tv-er og følge priser døgnet rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på sony senteret for å sjekke bildekvaliteten på 55HX820 i dag. De hadde den ikke utstilt, men kunne fortelle at det ikke var særlig mye bedre en hx720, og den har etter det jeg kan se fått slakt flere steder.

Jeg testet 3d film på 55HX920 det var svært slitsomt for øynene. Det var ikke et problem med samsungen i det heletatt. Det var også godt synlig crosstalk og når jeg skakket bittelitt på hodet forsvant 3d effekten helt, som flatpanels.dk testen også nevnte. Fikk ikke testet det samme med samsungen pga brillene der var fastlåst i et stativ.

Hvis jeg glemmer 3d effekten helt så var det en fantastisk bra tv. VELDIG bra på avatar, som ble demonstrert i 2d.

Var også innom lefdal igjen. I dag snakket jeg med en annen, og der var holdningen en helt annen enn i går. Han ville ikke gi rabatt på noe tv istedet for samsungen i det heletatt. Når jeg nevnte noen av prisene jeg hadde fått av han andre i går sa han at det ikke var noe måte å drive butikk på. Virket veldig som at han var lei av å fire på marginene for folk som var innom å krevde rabatt pga annonse bommen deres. Tydelig at det gikk ut over bonusen hans... Kundebehandlings evnene hans var hvertfall helt for jævlig. Han prøvde å komme seg ut av pristilbudet som jeg allerede har fått skriftlig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •