Ny plasma TV 50-60"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer b0b sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny plasma TV 50-60"

Hei og hå,

Er på utkikk etter en ny TV for mitt hjemmekino system.
    Ser mest på høyoppløslige filmer via Bluray og PC, ser svært lite på vanlige TV-sendinger for tiden men det kanskje endrer seg når jeg får HD dekoder.

TVen skal stå i en lys leilighet.

Pris:
    ~18000-20000 SEK

Krav:
    - Bra bilde ved oppkobling av PC
    - 50-55"
    - Full HD

Fant et par aktuelle TVer, er det noen som har erfaringer med disse?
    - Panasonic TX-P50VT30
    - Panasonic TX-P50GT30
    - Samsung PS59D555
    - Samsung PS59D6905
    - LG 60PZ250N

Takker for all hjelp jeg kan få! :-)

Edit: Vil legge til at jeg kan være litt fleksibel når det gjelder LCD/LED og Plasma.

Newcomer b0b sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha lest meg gjennom deler av AVforum ser det nå ut som at jeg går for en P50VT30. Om ikke noen klarer å overbevise meg med noe annet vel og merke :-)

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b0b
    Etter og ha lest meg gjennom deler av AVforum ser det nå ut som at jeg går for en P50VT30. Om ikke noen klarer å overbevise meg med noe annet vel og merke :-)
    Hvilken version TX-P50VT30E eller TX-P50VT30Y? Stor prisforskjell. Hva er forskjellen på de to? Den ene "gråimport" den andre ikke....?

Newcomer b0b sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Hvilken version TX-P50VT30E eller TX-P50VT30Y? Stor prisforskjell. Hva er forskjellen på de to? Den ene "gråimport" den andre ikke....?
    Tror det blir en TX-P50VT30Y. Visstnok så er det bare en DVB-T2 mottaker som skiller. Regner med at bildekvaliteten (panel/filter etc.) er den samme.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. 50" VT30 kun 15 lapper nå? Slettes ikke værst!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir en TX-P50VT30Y. Visstnok så er det bare en DVB-T2 mottaker som skiller. Regner med at bildekvaliteten (panel/filter etc.) er den samme.
    Samme TV-en, men det er VT30Y som er den skandinaviske modellen. Jeg lurer kanskje på om VT30E er den britiske, så det var jo litt merkelig at parallellimporten var dyrere, men kjekt nok for deg som kjøper. Kjøper du TV som er importert av Panasonic Norge vil du også kunne få ekstra service fra dem direkte om det skulle være noe, det ville du ikke fått med parallellimportert vare.

Newcomer b0b sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter MYE fram og tilbake så endte jeg opp med en Panasonic TX-50VT30. Har ikke fått montert opp den på veggen enda, men jeg har rukket å gjøre et par tester.

Bildemessig er dette noe av det beste jeg har sett på en plasma. Panasonic har faktiskt klart å lage en TV som kan matche Samsung i design også. Glasspanelet som dekker hele framsiden er bare lekker. I tillegg er VT30 serien mye tynnere enn tidligere modeller.

Har lekt meg litt med bildeinstillingene, og du finner så og si alt for å kalibrere TVen etter ISF standard. Gidder man ikke dette så fungerer "THX mode" helt utmerket.

Dette er et utrolig bra kjøp etter min mening. Fikk tilbud om en demobrukt Samsung UE55D8005 for 23.000 SEK fra Expert, men jeg er glad for at jeg endte opp med en plasma fra Panasonic.

Thumbs up for VT30!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter MYE fram og tilbake så endte jeg opp med en Panasonic TX-50VT30. Har ikke fått montert opp den på veggen enda, men jeg har rukket å gjøre et par tester.

Bildemessig er dette noe av det beste jeg har sett på en plasma. Panasonic har faktiskt klart å lage en TV som kan matche Samsung i design også. Glasspanelet som dekker hele framsiden er bare lekker. I tillegg er VT30 serien mye tynnere enn tidligere modeller.

Har lekt meg litt med bildeinstillingene, og du finner så og si alt for å kalibrere TVen etter ISF standard. Gidder man ikke dette så fungerer "THX mode" helt utmerket.

Dette er et utrolig bra kjøp etter min mening. Fikk tilbud om en demobrukt Samsung UE55D8005 for 23.000 SEK fra Expert, men jeg er glad for at jeg endte opp med en plasma fra Panasonic.

Thumbs up for VT30!
    Du vil nok ikke angre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •