Erfaringer med Samsung UE46D6325? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kunesj
    Jeg kjøpte også denne for noen dager siden. Har så langt bare sjekket standardinnstillingene, og her falt valget på "Standard" - har for det meste sett på tennis (US Open) og her er fargene og bildet bra. I likhet med de fleste her savner jeg også tips om innstillinger på TV'n. Jeg har den gamle PVR'n fra Canal Digital (ikke HD!) og en Denon AVR2311. Har testet forskjellige innstillinger og kabler på forsterkeren, kjører optisk lyd og fast scalering til 1080P. PVR'en støtter IKKE HDMI, så jeg bruker RCA fra PVR inn til forsterker, og HDMI ut. Hadde en drøyt tre år gammel plasma TV fra Panasonic før dette.
    Sammenlignet med den, er Samsungen bedre på skarphet, men jeg har helt sikkert mye mer å hente på riktig innstillinger på TV'n! Ellers har jeg også brukt noen timer på å lete etter tester på denne, men ikke funnet noe foreløbig....
    Synes også standard-modusen virket best rett ut av esken. Spiller litt og ser litt film, og synes tven klarer seg bra kun ved å ha justert på et par punkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @nwinger

Jøss, D6325 har 2d-3d-konvertering?

Er det da noen grunn til å gå for D6505 bortsett fra tynnere ramme?

Får håpe ikke Lefdal setter opp prisen slik Elkjøp har gjort før jeg får kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nwinger
    Anbefaler deg å skru på spillmodus på skjermen.
    Meny -> Generelt -> Spillmodus. (Husker ikke om du må under kategorien for bilde, eller om det er rett på "Generelt").
    Dette hjalp betraktelig for min del, med tanke på inputlag og ikke minst raske bevegelser.

Slå også på motionplus (eller hva det heter :P) for bedre flyt i bildet under raske bevegelser
    Glemte å skrive at jeg satt den i spillmodus, og dette hjalp litt, men det plager meg fortsatt mye! Men er som sagt bare i assasins creed(har jo ikke fått testet alt mulig..) men i det spillet skjer det veldig mye, er riktignok når man løper og hopper å spretter.. Men syns ikke det er for mye å kreve at det skal "gli" perfekt..

Ellers er jeg også veldig interessert i innstillinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av venin
    @nwinger

Jøss, D6325 har 2d-3d-konvertering?

Er det da noen grunn til å gå for D6505 bortsett fra tynnere ramme?

Får håpe ikke Lefdal setter opp prisen slik Elkjøp har gjort før jeg får kjøpt.
    Jepp. Den har en fin liten knapp du kan trykke på for dette

Jeg kikket mye på samsung sine modeller før valget falt på denne. Vurderte å bruke noen tusen mer for å få fatt i D6515, men til ble til slutt enig med meg selv om at det ikke var verdt det for min egen del. Rammen er på ingen måte sjenerende hos meg, og jeg har en helt hvit vegg bak. Den er heller ikke så bred som jeg først fikk inntrykk av i butikken.

Når jeg handlet min, så sparte jeg 2000 ved å handle på nett og hente i butikken. (Ironisk nok)
    Handlet via Lefdal.com og valgte Collect@Store når jeg betalte. I butikken lå prisen på 9990,- og på nett 7990,-.
    Kjørte igjennom bestillingen, og to timer senere hentet jeg den i ved min lokale Lefdal. Genialt konsept, og spesielt når du sparer såpass med penger på å gjøre noe så enkelt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rayman87
    Glemte å skrive at jeg satt den i spillmodus, og dette hjalp litt, men det plager meg fortsatt mye! Men er som sagt bare i assasins creed(har jo ikke fått testet alt mulig..) men i det spillet skjer det veldig mye, er riktignok når man løper og hopper å spretter.. Men syns ikke det er for mye å kreve at det skal "gli" perfekt..

Ellers er jeg også veldig interessert i innstillinger!
    Har du satt den i både spillmodus OG den andre modusen? *Bah* Glemmer alltid hva den heter. Motionplus eller noe lignende for glattere bevegelser. Hos meg er bildet meget bra! (Bruker å være ganske kresen hva gjelder grafikk, da jeg spiller en del ifm. jobb)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig.. nå har både Elkjøp og Lefdal skrudd opp prisen med 2k. Nå koster den jo like mye som D6505 kostet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips hvor det lønner seg å kjøpe 3D briller til denne tvn?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det SSG-2100AB eller er det SSG-3100GB den bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung SSG-3100GB.

Men man kan også gå for noen dyrere som er lettere og oppladbare.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man egentlig velge hvilke som helst 3D-briller?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man egentlig velge hvilke som helst 3D-briller?
    Nei, det kan man ikke.... De må være spesifisert/kompatible for bruk til det TV du har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo aktive 3D-briller som skal brukes. Burde det ikke da holde å kjøpe aktive 3D-briller, uansett merke?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De forskjellige modellene og merkene kommuniserer forskjellig.. Det er ingen uniform standard..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Har du satt den i både spillmodus OG den andre modusen? *Bah* Glemmer alltid hva den heter. Motionplus eller noe lignende for glattere bevegelser. Hos meg er bildet meget bra! (Bruker å være ganske kresen hva gjelder grafikk, da jeg spiller en del ifm. jobb)
    Ja har gjort dette også, og hjelper lite, men er som sagt kun nær jeg spiller AC3, ikke hatt noe problemer ved andre, du har ikke mulighet til å teste samme spill? Hadde jo Vært interessant!

Newcomer darkz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC 3 har jo hakka siden det kom, men værre ble det på min etter de siste oppdateringene. Er ikke AC betaen du driver med? Er ihvertfall null heng og lagg på Gran Turismo ihvertfall

Newcomer HankMarducas sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med å avspille MKV-filer gjennom USB-porten på TV'en. Jeg har en Onkyo R607 som er sentralhub for alle enhetene mine; TV, GET-boks, Blu-Ray, Xbox, og da selve Onkyo'en.

Problemet er at jeg ikke får lyden gjennom receiveren. Det kommer bare lyd gjennom høyttalerne til TV'en. Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette? Trenger jeg en ekstra kabel mellom TV og receiver for at det skal bli toveiskommunikasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere som har denne TVen teste om den klarer Full HD i 3D? Det virker som om hele D6xxx halverer oppløsningen i 3D.

Testbilder dere kan bruke ligger på:

http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x...L_HD_3D_Defect!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne i snart 2 mndr og er lang ifra fornøyd. Eller dvs, jeg VAR fornøyd, men etter et par firmware oppdateringer så hakker bildet noe voldsomt med mindre jeg skrur på "Game Mode" på samtlige kilder.

Forbereder meg på innlevering til Lefdal med mindre det skulle dukke opp en magisk oppskrift som løser dette problemet. Jeg har testet å bytte hdmi kabler, alt av innstillinger på pvr/pc samt samtlige innstillinger på selve tv'n til ingen nytte. Kun Game Mode foreløpig som ordner opp i det meste av hakkingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HankMarducas
    Lurer også på om noen har tips til innstillinger for denne?
    Slet også med å finne anbefalte innstillinger. Har en annen modell (UE40D6757) men problemet med elendige fabrikkinnstillinger gjelder alle modeller fra Samsung. Mitt tips er å sette opp etter anbefalinger på lignende modeller f.eks. Samsung_UE46D6505 eller Samsung_UE46D8005 som et utgangspunkt, og så finjustere hvis du ikke er helt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par kompiser som kjøpte denne, var veldig fornøyd i starten men begge leverte den inn igjen før bytteretten gikk ut. Mye clouding og hakking i horisontale bilder.

Min personlige mening har alltid vært å styre unna alt tullet de produserer ved siden av hovedmodellene, spesiellt butikker som elkjøp, expert osv. sitter på. Ville heller holdt meg til 6505, 7005 og 8005 modellene hvis mann skal ha Samsung.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •