Ny Plasma/LED/LCD, 46"-50" rundt/under 15K. Anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Plasma/LED/LCD, 46"-50" rundt/under 15K. Anbefalinger?

Hei forumbrukere.
    Skal kjøpe ny tv, og i den anledning har jeg lest meg opp og i mente om de forskjellige alternativene (slik jeg ser de). Jeg har maks 15000,- å bruke og skjermstørrelsen bør være ett sted mellom 46"-50". Har vært litt i butikker og sett på de forskjellige modellene, og de som da har virket mest aktuelle er Panasonic P50VT30 og Samsung UE46D7005.

Jeg kommer til å bruke den til ganske mye forskjellig. Noe spilling på xbox, vanlig SD TV, mye tv-serier/filmer streamet fra NAS og litt fotball. Jeg har relativt god lyskontroll i rommet den skal stå og 3D er for meg en grei funksjon å ha, men det er ikke dødsens viktig.

I butikk og hjemme hos pappa har jeg kun sett Samsung UE55D8005 (som såvidt jeg vet skal være relativt lik UE55D7005 og da skal jo den også være lik UE46D7005). Av det jeg kunne se så slet den litt med inputlag, problemer ved panoreringer og kanskje mest sjenerende: clouding. Så etter å ha vært LCD forbruker i mange år, bestemte jeg meg for å ta en titt på Plasma og regnet med at problemene de hadde når jeg skulle kjøpe TV forrige gang for 5 år siden var borte, og i starten virket det også sånn. Men jo mer jeg leste, jo mer skeptisk ble jeg til Panasonic'en. Image Retention har jeg sett blitt nevnt i utallige tråder etter så lite som 2 timer med undertekster. Noen som har noen erfaringer å komme med her? Som person er jeg ganske bedagelig, og å drive å switche over til "snøkanal" hver gang jeg har sett film eller sett fotballkamp er noe som er uakseptabelt for meg.

Så, hva anbefaler forumbrukerne? Er det noen soleklare kandidater her jeg ikke har sett på og som dere kan anbefale, tar jeg mer enn gjerne en titt på de. På forhånd: Tusen takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Panasonic VT20 50" i vinter. Det er en veldig bra TV. Har stått mye på samme kanal, har ikke merket noe bilde som henger igjen på skjermen.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett. Nå er ihvertfall en på vei til meg