Philips Cinema 58" 21:9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips Cinema 58" 21:9

Hei,

Jeg ser at Lefdal selger denne til 19.990 kroner nå. Ganske billig for denne TV'en som for noen måneder siden kostet 40.000 +

Noen som har erfaringer med denne? Jeg liker at den fysisk tar opp mindre plass i høyden enn en 50", mens du får i 21:9 filmer bilde til en 63"

Klør litt i lommeboken kjenner jeg!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror store mengder av prisen kommer fra at det er i 21:9.. Kanskje litt gimmick? Jeg ville ha lest noen anmeldelser eventuelt sett den selv med mine egne øyne.. Det er bedre TVer til prisen som ikke er i 21:9 format.. Burde vel vurde selv hvor verdigfult du syns det er

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TVen får masse bra kritikker. Jeg har sett den selv og den virker unektelig bra. Bra sortnivå på denne og minimalt med refleksjoner. Attraktivt format for den som ser mye film, men mindre bra til vanlig TV bruk sammenlignet med en 50".

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt rundt på alternativer. Jeg ser jo at man får en 55" Panasonic VT30 til samme pris.

Samtidig har jeg sett litt på størrelser av TV'er:

LG 47" LED TV
    Høyde: 69 cm
    Bredde: 112 cm

Panasonic 55" VT30
    Høyde: 73 cm
    Bredde: 120 cm

Samsung 64" D8005
    Høyde: 89 cm
    Bredde: 149cm

Philips 58" 21:9
    Høyde: 66cm
    Bredde: 145 cm

Man må altså opp i en 64" 16:9 skjerm for å oppnå tilsvarende størrelse på film-bilde.

Samtidig er den fysiske høyden mindre enn en 47" skjerm.

På vanlige TV sendinger tror jeg ikke at det er like viktig å ha stort bilde som på film.

Jeg så på TV i butikk, men det var litt vanskelig å få inntrykk av den i et stort opplyst varehus.

Jeg syntes det var litt ghosting på noen scener. Kan det ordnes med instillinger? Er dette noe man legger spesielt merke til når man skal vurdere en TV? Vil man se mindre til ghosting i stue hvor lyset er mer dempet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp selger 21:9 Platinum (58PFL9956T) med "intropris" som kun gjelder i dag for kr. 24.995,-

....nå ble jeg usikker her! Hadde egentlig bestemt meg for en
    Sony KDL-60NX720 som altså i dag koster like mye/lite som Philips'en.... :???:

Noen som har sett begge disse modellene i aksjon og kan gi noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NX720 er en bra tv men ikke helt i klasse med 9956 vil jeg anta. Har kun sett mere inngående på 9955 som var meget bra og 9956 er ikke dårligere... Ser du mye film er valget enkelt i min verden når prisen er lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn en bestilling på Cinema 21:9 Platinum (58").

Må vente i spenning til 11. oktober før den kommer på døren..... :-D

Dersom flere etter hvert vil få dette apparatet i hus, så kunne man kanskje utveklse erfaringer og instillinger?

Finner ikke så mange sider på nett som har testet denne modellen ennå og lagt ut forslag til instillinger, men det er vel muligens ikke så rart siden den tydeligvis ikke er kommet i salg ennå....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test!

Jeg klarte å finne en slags review. De går ikke veldig i dybden og jeg mistenker at dette er mer inntrykk fra IFA messen:

Men i mangel av noe bedre

Philips Cinema 21:9 Platinum | Reviews | CNET UK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg klarte å finne en slags review. De går ikke veldig i dybden og jeg mistenker at dette er mer inntrykk fra IFA messen:

Men i mangel av noe bedre

Philips Cinema 21:9 Platinum | Reviews | CNET UK

Ikke verst omtale det nei.....
    Men under Bad så står det: "Chuffing enormous"....hva i alle dager betyr det?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Men under Bad så står det: "Chuffing enormous"....hva i alle dager betyr det?
    Jeg lurte på det samme og søkte det opp. Det er britisk slang for F***ing.

Så de syntes tydeligvis at det var negativt at det var så jævlig stor

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahahahaha - herlig!!! Det kan man like

Det stod vel også noe i review'en du linket til om at tv'en var tung, men jeg ser at den med stativ veier 29kg og i forhold til Panasonic 55VT30 som jeg returnerte her for litt siden, så veide jo den 45kg med stativet og således var den litt kjiperer å bære opp og ned fra loftet, hehe!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dum di dum di dum...

*mekke*

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! Kult om du får postet vanlig tvsending (så vi får se hvor stort bildet blir) og et filmbilde. Dette er snacks!

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man tar utgangspunkt i målene oppgitt over her, der den er 3cm lavere enn en 16:9 47 tommer, så vil et vanlig tv/spill/16:9film bilde på denne bli ca 45-46"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen, Espen :-D

Tenker du har noen spennende timer foran deg nå!!!
    Selv må jeg vente ytterligere 12 dager på min.....:???:

Håper du kan poste noen fler bilder etter hvert som den kryper ut av esken og opp på benken!

...og ikke minst veldig spent på førsteinntrykket av kvaliteten på bildene den leverer ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Espen !

Jeg fikk min forrige torsdag og i dag pakker jeg den ned igjen klar til retur. Den hadde en vertikal skjøt midt på panelet som var veldig tydelig ved panoreringer. Jeg fikk vondt i magen hver gang jeg så det. Det var akkurat som panelet var satt sammen av 2 halvdeler.

Den hadde også noe rart med den lokale dimmingen. I noen filmer og programmer var det altfor tydelig at den drev og jobbet. Spesielt når det var undertekster i bildet. Det endte med at jeg skrudde dette av, men da forsvant jo det meste av sortnivået.

Ambilighten var også ujevn. Når jeg satt på en ensfarget farge f.eks. varm hvit, ble det en anelse rødaktig oppe midt på skjermen og grønnaktig oppe til høyre.

Jeg ble heller ikke helt fortrolig med svarte striper på begge sider av 16:9 sendinger og filmer. Jeg trodde ikke at jeg skulle få problemer med det, for jeg har ikke problemer med svarte striper på 4:3 sendinger på 16:9 tv'er. Og den autofyll modusen klarer jeg bare ikke i det hele tatt.

Ellers var bildet veldig bra synes jeg og 3D så helt konge ut det lille jeg fikk forsøkt det.

Jeg håper ikke dette tar motet fra dere. Jeg håper virkelig at dere er heldigere og blir fornøyde. Jeg har vært veldig uheldig med alle mine forsøk på tv-kjøp i år. Kanskje er kvaliteten veldig dårlig på alle merker i år. Vel, nå gidder jeg ikke mer. Jeg setter pengene i banken og venter et år til eller 2 (hvis ikke det skulle dukke opp noe veldig veldig spennende).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda....

Det var jo ikke akkurat noe hyggelig lesing :-(

Men kanskje fint å ikke ha for store forventniger/forhåpninger!

Blir derfor enda mer spennende å høre hva Espen synes....

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg har forgjengeren, på 56", vanlig lcd (ikke led), og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen. Så enten har du fått et mandagsprodukt, eller så har modell nummer to i cinemaserien tatt noen skritt tilbake på kvalitetskontroll.
    Mulig de brukte lenger tid på produktutviklingen av den første enn på den andre, og det dermed ble et dårligere produkt?

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min, så om du finner en på brukten kan jeg anbefale den! Men det ble ikke solgt mange, og de som kjøpte var nok ganske opptatt av å få seg akkurat denne, så det spørs om de sirkuleres noe særlig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har vært opptatt med jobb i dag, men har fått sett litt p åTV'en nå. Jeg har gått inn for å se etter en vertikal stripe slik det er beskrevet over her, men finner ingenting. Har du kontaktet philips før du returnerer TV'en?

Jeg synes film-instillingen er den som gir mest naturlig bilde og minst støy i bildet. Setter jeg på for mye tekniske duppedignser kommer det endel ghosting og hakking.

Når det gjelder skalering av vanlige tv-sendinger synes jeg tv'en gjør en god jobb med å fylle bildet uten å strekke bildet for mye på 16:9 sendinger.

Alt i alt ganske fornøyd nå, men må kjøre endel tester til etterhvert

Bilder kommer nok etterhver!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    518
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 21.9

Hvordan er den i 3d? forgjrngeren 2010 hadde litt cross talk problemer Har dere testa litt 3d på 2011 modellen enda?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •