Philips Cinema 58" 21:9 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Beklager litt off topic, men siden du nevner det her....

Allerede torsdag ? Hvordan får du det til ? Da jeg bestilte på lørdagskvelden var den tidligste muligheten for levering 2. november. Det stod jo også på websiden at den ville bli sendt ut den 25.10. Har du fått dette bekreftet ?
    Hei!

Det stusset jeg også litt på, men jeg tror Elkjøp har flere lagre rundt omkring samt at leveringsdatoene påvirkes litt av hvor du bor i sammenheng med hvilket lager akkurat din tv ligger på. Mulig nettbutikken også tømmer et lager for så å gå over på et annet - i hvert fall har jeg sett en del snodige lagerstatuser og ikke minst dette med levering som jeg hadde en sak på mht. tv'en vi diskuterer her i denne tråden.

Det stod også sendes 25.10.11 når jeg klikket kjøp, men til min store overraskelse kunne jeg velge mellom onsdag og torsdag denne uken som første dager, så da ble det torsdagen pga. jobbsituasjonen....

Men, det gjenstår jo fortsatt å se om den faktisk kommer da :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du mine filminnstillinger:

Smart bilde: Film
    Bakbelysningskontrast: 40
    Lysstyrke: 45
    Farge: 50
    Skarphet: 2
    Støyreduksjon: av
    Fargenyanse: Varm

Perfekt puxel HD
    Perferct natural motion: av
    Clear LCD: av
    Superoppløsning: av
    Perfekt kontrast: av
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: av
    MPEG artifaktreduksjon: Maksimum
    Fargeforbedring: av
    Gamma: -3
    Videokontrast: 90
    Lyssensor: av
    Skjermkanter: 4

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå på clear lcd og superoppløsning på.

Jeg syntes det da ble mindre artifakter i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Espen!

Her har jeg lagt inn to videoklipp for å vise hva jeg mener med at tv'en jobber litt for mye av det gode når pixel perfect innstillingene er slått på.

Kvaliteten er ikke den beste da jeg har filmet med iPhone-kameraet, men jeg har filmet samme filmsekvens og brukt samme AE/AF-lås slik at bildet skal ha like lysforhold og dermed kan "artifaktene" vises best mulig under heller dårlige filmforhold. Tror ikke det skal være noe problem å se hva jeg mener...

Den første videoen (UTEN pixel perfect) har jeg filmet med de innstillingene som jeg oppga jeg brukte (+ at jeg har lagt på dine to tips).

Den andre videoen (MED pixel perfect) har jeg brukt nøyaktig de innstillingene du la ut på side to i denne tråden (+ de to siste du nevnte)

Følg spesielt med når alle tre karene er i bildet samtidig og da spesielt på rundt kroppen til Thor når du ser den andre videoen:

NB! Bør sees i HD

Linker:

UTEN pixel perfect.MOV - YouTube

MED pixel perfect.MOV - YouTube

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg skjønner hva du mener her. Men er ikke dette den dynamiske bakgrunnsbelysningen som jobber? Det er jo bare en del av Pixel Perfect motoren og kan slås av samtidig som du har på de andre funksjonene.

Jeg har lagt merke til at filmer som har esktremt dynamisk bilde (spesielt "tegneserie"-filmer som Thor) fungerer dynamisk bakgrunnsbelysning særdeles dårlig.

Kan du teste en gang til hvor du har slått av den dynamiske bakgrunnsbelysningen og eventuelt perfect natural motion? Du kan trygt ha på de andre funksjonalitetene i Pixel perfect HD motoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg tror jeg skjønner hva du mener her. Men er ikke dette den dynamiske bakgrunnsbelysningen som jobber? Det er jo bare en del av Pixel Perfect motoren og kan slås av samtidig som du har på de andre funksjonene.

Jeg har lagt merke til at filmer som har esktremt dynamisk bilde (spesielt "tegneserie"-filmer som Thor) fungerer dynamisk bakgrunnsbelysning særdeles dårlig.

Kan du teste en gang til hvor du har slått av den dynamiske bakgrunnsbelysningen og eventuelt perfect natural motion? Du kan trygt ha på de andre funksjonalitetene i Pixel perfect HD motoren.

Hei!

Ja det er nok den som jobber... men samtidig så er jo filmen hvor jeg har skrevet UTEN pixel perfect filmet med følgende innstillinger:

Smart bilde: Film
    Bakbelysningskontrast: 40
    Lysstyrke: 45
    Farge: 50
    Skarphet: 2
    Støyreduksjon: av
    Fargenyanse: Varm

Perfekt pixel HD:
    Perferct natural motion: av
    Clear LCD: på
    Superoppløsning: på
    Perfekt kontrast: av
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: av
    MPEG artifaktreduksjon: Maksimum
    Fargeforbedring: av
    Gamma: -3
    Videokontrast: 90
    Lyssensor: av
    Skjermkanter: 4

...og sånn sett så er jo en del av disse PP innstillingene på. Det er stort sett den dynamiske bakgrunnsbelysningen som roter det til!

De øvrige innstillingene har jeg gjort for å kompensere for at den dynamiske bakgrunnsbelysningen er slått av og for på den måten å få et så bra sortnivå som mulig.

Er spent på hvordan Sony'en håndterer dette i forhold, men nå er problemet at Elkjøp (som skulle levere den i morgen) har sendt meg melding om at den er forsinket og at de ikke vet når den kommer på lager igjen.
    Siden jeg allerede er halvveis ute i 30-dageren, så får jeg håpe at den ankommer tidsnok til at jeg kan få sammenlignet dem - hvis ikke må jeg velge å enten beholde 21:9 og kansellere den andre eller returnere Philips'en og vente på Sony'en og gamble på at jeg vil like den bedre :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg dessverre gi beskjed om at jeg må "melde meg" ut av denne tråden siden Elkjøp ikke klarte å levere Sony'en tidsnok til at jeg fikk sammenlignet dem...

Dermed valgte jeg å gamble på at Sony'en kommer til å gjøre meg fornøyd nok. Det at tv-kjøpet blir 6000,- billigere gjøre heller ikke noe :-)

Siden forrige post har jeg hatt besøk av tre kamerater som er over middels interessert i AV og hi-fi. Alle tre så tydelig de tingene jeg ikke har vært fornøyd med og alle tre syntes billedprosesseringen under PS3 spilling var langt under det man burde kunne forvente av en av de dyreste tv'ene på markedet! Selv tror jeg mer og mer på at det må ha vært et mandagsprodukt jeg fikk - men nå slipper jeg heldigvis å tenke så mye mer på det siden tv'en er gått i retur og inntil den perfekte tv'en dukker opp en gang i fremtiden så holder jeg meg til 16:9 formatet....

Håper dere andre 21:9 eiere er og forblir fornøyd med kjøpet!!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med Sony. Håper for din del at du gjør et riktig valg. Det er jo synd at man må gamble på den måten når det er elkjøp som ikke er raske nok til å levere.

Men jeg vil tro at Sony kan være et safere bet sammenlignet med Philips'en da kinoformatet er for mer spesielt interesserte

Jeg er selv ennå godt fornøyd med TV'en. Sitter ennå og finjusterer litt på film- og tv-bildene, men tror jeg nærmer meg noe som er bra nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg har 58PFL9955H/12 altså 2010 mod!er på utkikk etter 3d briller har tittet på netonnet de har disse brillene!

Philips PTA516/00 Aktive 3D-briller til Philips 3D-TVer

Er disse kompatible med min tv?

ser jo at modelen min står der men mangler H bak 9955

Noen som har peil?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si Cavera, men når jeg søker opp samme produkt på Ekljøp.no står det:

Passer til Philips 3DTV + 3D Max TV

Er ikke PFL9855 tv'en "Philips 3DTV" mens årets er "3D Max TV" ?

Jeg mener også å ha lest i et forum noen som testet "årets" briller på en eldre TV for å se om det ble bedre 3D kvalitet. Det funket, men bildet var det samme som med fjorårets brilller..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D-briller

Hei cavera & Espen000.

Årets 3D-briller (PTA 516) vil fungere på fjorårsmodellen.

Det er andre veien det ikke går, noe som er en kjip overraskelse for de som allerede har kjøpt flere briller, og vil oppgradere til den nye TVen.

/ ØP

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg rette en takk til jfinneru som har hjulpet meg med å stille inn denne tv'en skikkelig. Sykt bra bilde.

I dag installerte jeg også en firmwareoppdatering til TV'en som gjorde at den lokale dimmingen endelig fungerer slik den skal!

Perfeksjon! I morgen kveld skal jeg se film hele kvelden!8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe en 58PFL9955H (andre versjon) så snart jeg snubler over et fornuftig tilbud.
    Har funnet et i Danmark til DKK 23.995,-. Noen bedre?

Philips 58PFL9955H/12 Full HD LCD TV

Newcomer ahb sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåser litt liv i denne igjen jeg. Espen000! Ville du delt bildeinnstillingene dine med oss andre? :-) Sitter og knotter litt frem og tilbake på 9956'en min uten å bli helt fornøyd. PNM ser ut til å gjøre mer skade enn nytte, spesielt i scener med mye bevegelse.
    Philips 21:9 Cinema 58PFL9956T & 55PUS8602 | Marantz SR5007 | Audio Pro PM-09 5.0 | Dali Concept SUB 12 | 4K HTPC | Plex

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •