Philips Cinema 58" 21:9 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Hei Espen!

Hadde avtale med Elkjøp om at de skulle levere mellom 9-13 og på kundeservice sa de at de skulle ordne det slik at jeg fikk den tidligst mulig....

Hva skjedde - joda - de kom 13:20 og motvillig tok transportkarene den ut av esken og jeg måtte be dem to ganger om å sette den på foten på tv-bordet*

Uansett, måtte dra på jobb kl. 13:30 ...og nå skal jeg jobbe hele helgen, så det blir ikke bilder og rapport før ut på mandagen dessverre.

Uansett - JA jeg gleder meg!!!!

*Betalte for levering INKL. innbæring, montering og bortkjøring av emballasje (noe de heller ikke ville ta med seg....) :-?
    Er ikke mye av gleden det og faktisk åpne en ny tv fra embalasjen fysisk på egenhånd? ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte er det jo det, men jeg ville spare naboene mine for nok en gang å komme på besøk for å hjelpe meg å bære tv enten fra esken og opp på bordet eller fra bordet og ned i esken og kanskje verst av alt å bære den opp og ned til tredje etasje....

Jeg har nemlig returnert to Panasonic tv'er denne sommeren pga. feil og under alle 4 øktene (opp trapp, opp av eske, ned i eske og ned trapp x 2) har jeg hatt behov for et ekstra par hender som da har gått ut over naboene mine

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt du ikke fikk det du betalte for. Jeg ville tatt det opp med Elkjøp så kanskje de reduserer betalingen for frakt.

Selv valgte jeg frakt til trappeoppgang og sjåføren hjalp villig med det. Jeg hadde vært ute dagen før med jobben og var ikke helt 100% den morgenen. Selvagt stilte de da på døren ca 09.30 når levering var planlagt 09-13(hvorfor er det sånn at når man vil at de skal komme sent så kommer de tidlig og når man vil de skal komme tidlig så komme dem sent?)

En kollega som bor i nærheten skulle hjelpe meg inn med TV'en, men han var litt mer sliten enn meg (han hadde dratt videre og tatt noen shoter..). Det endte iallefall med at jeg slepte(!) den store boksen opp fire etager (har ikke heis) og inn i stuen. Men jeg ventet da i en time til min kollega kom seg ned for å hjelpe med å pakke ut av esken.

Synd du ikke får testet TV'en så mye da. Jeg er veldig spent på andres inntrykk nå. Føler meg litt alene nesten. Er vel blant de første i Norge som har denne tv'en..

Jeg lurte på om jeg skulle se om jeg fikk filmet litt av hvordan bilde ser ut under tv, film og spilling. Er det interesse for det?

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte er det jo det, men jeg ville spare naboene mine for nok en gang å komme på besøk for å hjelpe meg å bære tv enten fra esken og opp på bordet eller fra bordet og ned i esken og kanskje verst av alt å bære den opp og ned til tredje etasje....

Jeg har nemlig returnert to Panasonic tv'er denne sommeren pga. feil og under alle 4 øktene (opp trapp, opp av eske, ned i eske og ned trapp x 2) har jeg hatt behov for et ekstra par hender som da har gått ut over naboene mine
    Hvilken Panasonic-modell har du returnert? Og var det områder med grønnskjær på begge de du returnerte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Når det gjelder returen(e), så var det 55VT30 modellen jeg sendte i retur to ganger, da begge led av meget plagsom buzzing... (se førvrig tråden om støy fra vt30 - for jeg er ikke alene om den opplevelsen....)

Fikk uansett sneket meg til en drøy time med 21:9'en i morges før jobb

Den lille video-demo-snutten som kom under oppstarten blåste meg nesten av sofaen 8) Må si at førsteinntrykket av dette formatet gav meget bra inntrykk.... så allikevel at det var litt gjennomlysing av led-pærene som ble minimalt når man satt rett foran skjermen, men som var ganske tydelig når jeg stod oppreist og litt skrått til siden for apparatet...

Ellers så var det første jeg testet film fra Apple TV'en og på tross av kun støtte for 720p, så var inntrykket at det var absolutt godkjent om ikke blu-ray perfekt...

Under min litt frenetiske trykking (da jeg var under tidspress, hehe) så opplevde jeg et par ganger at tv'en bare slo seg av uten at jeg hadde trykket på noe som skulle tilsi at den skulle slå seg av Den ene gangen når jeg så slo den på igjen, så var bildet svart og det flikket veldig i bildet og jeg skjønte ikke så mye av det men en ny omstart gjorde susen.

Prøvde også å formatere en usb harddisk og midtveis i prosessen så slo TV'en seg også av, men på andre forsøk fungerte det greit.

Høres kanskje litt voldsomt ut, men det var bare de par gangen på nesten 1,5 time og så får jeg bare be til de høyere makter om at dette ikke skal by på noen problemer. Det var forøvrig ingen oppdatering tilgjengelig så da antar jeg at jeg har den nyeste versjonen.

Alt i alt på denne meget korte testen, så likte jeg absolutt det jeg så - ikke perfekt - men det virker det jo som om ingen tv'er er i 2011, hehehe :-D

I'll be back!

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drømte lenge om denne tven, men jeg ser mye på serier i 16:9 så jeg fant ut at det blir upraktisk. Det er jo en veldig fin tv og det ser veldig bra ut på 21:9 film.
    Men sånn jeg har ressonert meg fram til så er det like greit å bare gå for en 64-65" som har omtrent samme bildestørrelse ved 21:9-film. At det er sorte striper
    oppe og nede da har ikke en vesentlig betydning selvom det ser bedre ut på Cinema-tven når en betrakter hele tven. At filmopplevelsen på denne tven er
    engasjerende skyldes vel mest at bilde blir stort i forhold til hva en har vært vant til før (normalen på 50-60")?

Eneste ulempen jeg ser med så stor tv som 65" er at det kanskje blir unødvendig stort bilde på vanlig tv-sendinger, det gjenstår å se (har bestilt Sony 65".
    Nå er det er sagt så slo jeg først fra meg cinema-tvn for en stund siden fordi den var dyrere enn 63-64" 16:9. Også endte jeg opp med å bestille den dyreste
    tven som er å få i butikk likevel, men men).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man mulighet for bilde i bilde på denne på følgende måte: Kunne tenke meg å ha 2/3 av skjermen til TV og 1/3 til data. Og da må man altså ha bilde i bilde via HDMI. Noen som vet...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Ble en litt hektisk dag i dag....så nå har jeg fått rommet på loftet i stand slik jeg vil ha det!

Testingen av tv'en fortsetter i morgen, men i mellomtiden legger jeg ut noen bilder av oppsettet mitt :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

21.9

pent oppsett:razz: har du kansje teste 3D på han ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble veldig bra. Enkelt, pent og ryddig -> slik liker jeg det

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble veldig pent! Formatet på TV'n var jo helt perfekt til rommet med den lave kneveggen og skråtaket. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det ble veldig pent! Formatet på TV'n var jo helt perfekt til rommet med den lave kneveggen og skråtaket. :-)
    Hei og takk for de hyggelige kommentarene!!!

Har fått testet litt frem og tilbake nå, men 3D har jeg ikke brydd meg om ennå da jeg ikke er noe fan av 3D - verken på kino eller på tv.... Har uansett kjøpt meg Piranha 3D for å teste en dag det passer, men brillene er fortsatt ikke ute av esken.

Som nevnt, så likte jeg veldig godt konseptet med 21:9 formatet og de små-testene jeg har gjort med blu-ray (som jeg ikke har så mange av) viser at bildet er i toppklasse. På andre mindre høyoppløselige kilder så virker det som om alle bildebehandlingsprosessene sliter litt og jeg opplever at bilde "flicker" litt når det går fra lys til mørk scene og vice versa... dette er ganske irriterende og etter å ha lekt meg litt med innstillingene så har jeg fått begrenset dette litt, men da er baksiden av medaljen at sortnivået blir dårligere og det er litt antydninger til bleeding (hvis det er det det kalles).

Ambilight er noe jeg faktisk alltid har trodd at jeg IKKE likte og jeg var glad for at dette var en funksjon som kunne skrus av - men det var FØR jeg fikk tv'en i hus ;-) Faktisk er dette noe som jeg setter mer og mer pris på - og det hadde jeg absolutt ikke trodd. Selv om dere ser at apparatet ikke henger på veggen, så bidrar skråtaket til at det får en funksjon som jeg tror jeg på sikt kommer til å sette mer og mer pris på.

Ellers så var analoge sendinger ikke noe å skryte av i det hele tatt - rett og slett dårlig i mine øyne, men etter å ha fått kjøpt en CAM modul av den lokale kabel leverandøren, så ble det MYE bedre - men da selvsagt bare på HD-kanalene. Synes det er helt greit å se tv sendinger i 16:9 format og har ikke noe problem med de sorte stripene på høyre og venstre side. Jeg sitter såpass nærmt at bildet blir uansett helt greit. HD-kanalene (de norske) fungerer også veldig bra trukket helt ut. Det er dog litt uvant med en såpass lyssterk skjerm - spesielt på kveldstid når det ikke er mye lyskilder i rommet - så blir det veldig sterkt lys, men det er nok noe jeg kan stille ned uten at jeg har gjort noe med det ennå...

Det at jeg kan koble til en usb-HDD og ta opp sendinger og pause sendinger fungerer helt greit selv om programguiden og selve brukeropplevelsen er litt treig. Bare veldig synd at man må legge inn et og et opptak og ikke kan sette opp serieopptak av program/serier man ser ukentlig eller daglig.

Har faktisk ennå ikke fått satt meg ned og sett en hel film og nytt bildet i fulle drag, men tenkte å ta en kinokveld på loftet med fruen i morgen og så får vi se om ikke det blir en vinner ;-)

Over til deg Espen - er du fortsatt fornøyd?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var veldig pent Andy! Fin tv du har

Jeg er ennå fornøyd med min. Jeg har de siste dagene testet litt ut alle motorene i Pixel Perfect HD motoren. Jeg anbefaler at du søker litt rundt på nettet hva disse funksjonalitetene gjør. Da er det lettere å forstå hvordan du skal bruke dem.

På full hd filmer liker jeg faktisk endel denne funksjonaliteten nå.

Lokal dimming funker stort sett veldig bra. Hærlig sortnivå, men i halvmørke scener eller scener som er stort sett mørke men med lyse områder synes jeg det er dårlig skyggeeffekt. Men det er visst bare jeg som legger merke til dette. Samboeren min ser det ikke (ennå..).
    Jeg er veldig fornøyd med TV'en nå, men kommer nok til å veksle litt mellom å bruke philips teknologien og ikke bruke den.. nesten så det kommer an på dagsformen hvilket type bilde jeg vil ha

Du kan gjerne poste noen instillinger slik at vi kan sammenligne.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget to videoer. Veldig dårlig kvalitet, men sikkert litt artig med en liten demo:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=gqkx3q19O4o[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ME4ebLFTkL0[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke lime inn hele linken i youtube-taggene...

[YOUTUBE]gqkx3q19O4o[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]ME4ebLFTkL0[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Takk Trondmm!

Jeg stilte inn kameraet på 16:9 filming, men ser at de bruker en slags vidvinkel-innstilling.. Man ser jo på videoen at alt ser skjevt ut. Jaja..

Dere skjønner vel poenget likevel..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Da har jeg fått tilbrakt litt tid sammen med Cinema'en og her er mine inntrykk så langt:

Som nevnt tidligere så liker jeg veldig godt 21:9 formatet, men fruen er ikke så fan av dette når hun skal se tv. Det er så mange innstillinger for hvilket skjermformat man ønsker og det blir til at man sitter og trykker ganske mye for å finne det man liker i øyeblikket og som passer kilden/prorammet. En annen negativ ting er at tv'en virker som om den jobber veldig tungt når man skal trykke seg rundt i menyer, program guide osv.

På Blu-Ray er billedkvaliteten meget bra. Det samme gjelder også på HD-sendinger på TV. SD-sendinger og delvis filmer fra Apple-TV'en er ikke i nærheten av hva f.eks. Kuro'en min klarer å produsere.

Men så til de store ankepunktene...
    Fra dag en så har det virket som om TV'en sliter med å starte opp. Det er masse flikking i bildet og Philips logoen som kommer opp blinker av og på og dimmer opp og ned før tv'en til slutt slår seg på. En håndfull ganger har jeg også opplevd at TV'en ikke slår seg "helt" på. Dvs. at jeg ser og hører at den slår seg på - men bildet forblir tilnærmet helt sort, men når man f.eks. trykker på home menu knappen, så kan man se hvite skygger av ikonene som beveger seg når man navigerer seg rundt.

En annen sak som kan være utslagsgivende for meg er at bildeinnstillingsmenyen under Pixel perfect ikke funker for meg i det hele tatt. Jo mere man slår på her, jo mere artifakter får man i bildet og tv'en sliter spesielt når det er scener med store kontraster eller når man går fra mørk til lys scene eller omvendt. Når jeg slår av det meste under disse instillingene er billedprossesseringen ganske stabil, men dette går da ut over sortnivået.
    Dette er selvsagt noe som "de fleste" ikke legger merke til, men jeg tror jeg har opparbeidet meg en ganske kravstor liste når det kommer til billedkvalitet - og spesielt når dette er en tv som flere steder koster opp mot 35.000,- så burde mye av dette være bedre etter min mening.
    Nå er jo gjengangeren på dette forumet at det ikke er mulig å finne en perfekt tv i 2011 og at det av og til er litt lotto ift. hvilket apparat man får - og da gjerne fra samme produsent og modell.

Jeg var i kontakt med Philips support og snakket med en kundebehandler der.
    Hun mente at dette problemet med at den av og til ikke starter opp på normalt vis er grunn nok til å bytte apparatet... :-?

Som nevnt tidligere så har jeg et siste alternativ på tv fronten så sant det skal bli tv på meg i 2011 og det er Sony sin KDL-55HX920. Denne ligger til rundt 25K i nettbutikkene. Men i går kjørte Elkjøp en prispresser kampanje på denne tv'en til 18.995,- og i min lille frustrasjon over at Philips'en ikke fungerer optimalt så klasket jeg til å kjøpte denne også

Etter planen skal den dukke opp allerede på torsdag i denne uken og da får jeg muligheten til å sammenligne disse to ift. alle de overnevnte punktene!

En av dem kommer selvsagt til å bli levert tilbake og på mange måter håper jeg at Sony'en gjør susen for da sparer jeg også 6K og er tilbake til det som var mitt opprinnelige budsjett når jeg startet tv-jakten tidlig i sommer...

Fruen mener jeg har blitt små-gæern når det gjelder disse tv'ene og jeg kan på mange måter ikke gjøre annet enn å si meg enig 8)

Men, for å summere opp så digger jeg filmformatet 21:9, og på Blu-Ray var det meget bra på tross av at jeg må fire litt på sortnivået. På TV er den ikke 100% og på spilling (PS3) var den heller ikke imponerende...

Skulle det bli å beholde 21:9'en etter den forestående sammenligningen med Sony sin toppmodell, så kommer jeg nok til å prøve meg på et bytte da det er noe som sier meg at en del av de problemene jeg opplever ikke "egentlig" skal være der....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ---
    Som nevnt tidligere så har jeg et siste alternativ på tv fronten så sant det skal bli tv på meg i 2011 og det er Sony sin KDL-55HX920. Denne ligger til rundt 25K i nettbutikkene. Men i går kjørte Elkjøp en prispresser kampanje på denne tv'en til 18.995,- og i min lille frustrasjon over at Philips'en ikke fungerer optimalt så klasket jeg til å kjøpte denne også

Etter planen skal den dukke opp allerede på torsdag i denne uken og da får jeg muligheten til å sammenligne disse to ift. alle de overnevnte punktene!

...
    Beklager litt off topic, men siden du nevner det her....

Allerede torsdag ? Hvordan får du det til ? Da jeg bestilte på lørdagskvelden var den tidligste muligheten for levering 2. november. Det stod jo også på websiden at den ville bli sendt ut den 25.10. Har du fått dette bekreftet ?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi,

Dette var en knusende dom Andy..

Når det gjelder retur er jo ikke dette noe problem vil jeg tro. En ting er hva Philips sier, men Elkjøp har jo åpent kjøp i 30 dager uansett.

Hvilke pixel perfect har du slått på? Jeg har måttet prøve meg litt frem og tilbake og lese på nettet hva de forskjellige funksjonalitetene var for noe før jeg fant et bilde jeg var fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Oi,

Dette var en knusende dom Andy..

Når det gjelder retur er jo ikke dette noe problem vil jeg tro. En ting er hva Philips sier, men Elkjøp har jo åpent kjøp i 30 dager uansett.

Hvilke pixel perfect har du slått på? Jeg har måttet prøve meg litt frem og tilbake og lese på nettet hva de forskjellige funksjonalitetene var for noe før jeg fant et bilde jeg var fornøyd med.
    Hei Espen!

Hehehe...ja den var kanskje litt mer negativ enn den var ment....misforstå meg rett - jeg DIGGET 21:9 formatet for å si det på ungdommelig vis, men til den prisklassen så var det for mye "støy" på flere plan. Jeg håper inderlig at det ikke er slik den skal være og forhåpentligvis har du fått et apparat hvor ting jobber litt bedre sammen. Det at tv'en ikke slår seg på er jo selvsagt noe feil for den slår jo seg på, men det kommer ikke noe bilde og eneste løsning har vært en restart og ved et par anledninger har jeg måttet slå den av og på tre-fire ganger før den til slutt slo seg "helt på"...

Mye av pixel perfect innstillingene ser jeg jo at fungerer, men når det kommer til det å styre kontrasten og sortnivået, så fungerer den ikke på langt nær det nivået jeg trodde tv'ene hadde kommet til nå... Det minner meg en del om den første edge-LED tv'en jeg kjøpte fra Samsung for to år siden med bleeding, clouding og flickingen i bildet når man gikk fra lyse til mørke scener osv. Faktisk så reagerer Philips'en på undertekster, som gjør at hele skjermen dimmer når det kommer lyse undertekster på en mørk bakgrunn....og det er ikke verdt så mye penger som denne saken faktisk koster.
    Men, som jeg skrev så har jeg klart å justere bort de fleste innstillingene som påvirker disse tingene, men resultatet jeg da står igjen med er bl.a. et sortnivå som ikke lenger er sort slik jeg skulle ønske det og at bildet blir litt mere blasst og livløst. Igjen kan dette være et mandagsprodukt jeg har fått, men skulle gjerne ha sammenlignet med et annet eksemplar av samme modell :-)

Skal om litt legge ut innstillingene som jeg har måttet bruke for at de tingene jeg reagerer på blir tålig bra.

Når det er sagt, så fikk jeg jo en god deal på tv'en og om ikke Sony'en viser seg å fungerer bedre på disse punktene, så er det den som går i retur og ikke Philips'en - da tar jeg heller bryet med å følge opp kundesupporten som sa at Philips'en bør byttes og da forventer jeg at Elkjøp følger den saken opp og er jeg heldig så kanskje jeg får et apparat som er laget på en tirsdag eller noe sånt.....

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •