Philips Cinema 58" 21:9 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Desverre har jeg ikke 3D spiller ,men jeg har testet 2d til 3d. helt ok 3d kvalitet der. Men har lyst på en skikkelig 3D spiller kjenner jeg..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 21.9

Har litt lyst igjen på tvn selv . men må lese noe tester ang crosstalk på han
    Hvis når , noen kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ute-av-esken-bilde(r)? ;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig bilde tatt med gammel mobiltelefon

får duge for nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser sweet ut. Hvordan vil du selv bedømme bildet tven gjengir? og hvordan er den til normale tvsendinger? (vil gjerne se bilde)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte å lage ganske bra instilling på bildet. Men måtte fjern instillinger som perfect motion fordi jeg syntes bildet hakket vesentlig mer med denne på.

Jeg så på Hellstrøm i går og det funket overraskende bra i 21:9. Jeg skal se om jeg får tatt litt bilder i helgen, men har besøk så jeg garanterer ingenting 8)

Det jeg er mest skuffet over er at jeg har den gamle xbox'en min har komponent utgang så jeg kan bare kjøre 720p oppløsning. Så jeg får vel kjøpe ny etterhvert..

Blir dyrt dette etterhvert, må ha xbox, 3d blu ray.. etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster å være kar
    Jo mer utstyr man invisterer i, jo bedre blir det (som regel). Og på høsten/vinteren er det aldri feil med en god film. Jeg tror dette blir veldig bra!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Blir dyrt dette etterhvert, må ha xbox, 3d blu ray.. etc..
    Næ.. Med en Playstation 3 i stedet for XBox får du 3D Blu ray-spiller på kjøpet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så absolutt ikke feil ut det der nei..... :-D

Regner med du kanskje skal ha den opp på veggen etter hvert da senterhøytaleren står litt "i veien"??

For min egen del er jeg veldig spent på hvordan bildet fra en Apple TV vil utarte seg i 21:9 formatet i om med at ATV'en kun støtter 720p.... :???:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt mer.

TV'en skal opp på veggen så snart jeg har fått ut fingen. så senterhøyttaleren skal ikke stå i veien.

Det er meget engasjerenede å se på film på TV'en! Samtidig elsket jeg reaksjonen til min mor som er på besøk i Oslo denne helgen når hun så TV'en. Da den var avslått sa hun: "Hæ, den er vel ikke større enn den du hadde før?!" Så satte jeg på en film. "Å hjelpe meg.."

Det vil si at TV'en oppnår akkurat det jeg ville. Den skal ikke dominere stuen, men bildet på film skal være stort. Min bror har en 59" (i bergen) og min mor hadde regnet med at jeg hadde kjøpt fysisk større TV enn han

En ting er iallefall sikkert; denne TV'en er så avansert at det kan være vanskelig å få til et bra bilde. Slik jeg har stilt den inn nå synes jeg bildet er veldig bra, men kanskje det kan bli bedre. Jeg poster derfor innstillingene jeg har nå:

Smart bilde: Film
    Bakbelysningskontrast: 65
    Lysstyrke: 50
    Farge: 50
    Skarphet: 2
    Støyreduksjon: av
    Fargenyanse: Vanlig

Perfekt puxel HD
    Perferct natural motion: av
    Clear LCD: av
    Superoppløsning: av
    Perfekt kontrast: av
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: Best bilde
    MPEG artifaktreduksjon: Maksimum
    Fargeforbedring: av
    Gamma: 0
    Videokontrast: 90

Lyssensor: av
    Bildeformat: (variende fra hva jeg ser på)
    Skjermkanter: 4
    Bildeinnstilling: (ingenting..)
    3D: 2D

Som dere kanskje skjønner er det MYE innstillinger her... Det er ikke sikkert dette er optimalt, så jeg er veldig spent på hva andre kommer med av instillinger etterhvert!!

Igjen skal jeg se om jeg får tatt skikkelig bilde når den er oppe på veggen! :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg for min del....omsider!

Når jeg kjøpte tv'en på nettet forrige søndag stod det "sendes 05.10", men da jeg skulle sjekke ut fra handlekurven var første mulige levering 11.10.

I mellomtiden endret status på nettbutikken og før helgen stod det at apparatet var på lager. Jeg tok en test på fredag og "kjøpte" den på nytt uten å legge inn betalingsinformasjonen og da var det mulig å få den levert 06.10, men når jeg ringte Elkjøp sin kundeservice og lurte på om de kunne sende min tidligere så sa de at det ikke var mulig og dersom de endret noe på bestillingen min, så ville den først kunne komme 13.10(!)

Noen god grunn til dette hadde ikke kundebehandleren, men sa at jeg kunne ringe tilbake over helgen og sjekke igjen.

Så da prøvde jeg igjen i dag og den svenske karen i andre enden klarte etter litt om og men å fremskynde leveringen til førstkommende fredag (07.10) :-D

Så da blir det om ikke annet noen dager mindre å vente!

Hvordan går det så med deg, Espen? Har 2. og 3. inntrykket lagt seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke instillinger har denne TVen for 4:3-bilde? Kan dette disse vises helt uten strekking og zooming (og med til dels veldig breie svarte stolper)?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondmm: 4:3 format har jeg ikke testet å strekke ut til 21:9, men jeg vil tro at dette ikke vil være særlig suksess. 16:9 til 21:9 går ok, men jeg tror man da mister litt av bildet over og under samtidig som det strekkes noe. Så da kan du tenke deg hvordan det er med 4:3 (1,3i forhold) til 21:9 (2,3 i forhold). Da tror jeg at jeg heller vill foretrukket å sett dem med noen sorte striper på sidene.

Til dere som kjøpte forrige søndag: Nå koster TV'en faktisk 35.000 på både elkjøp, lefdal og Soundgarden. Så 25.000 var nok er meget god pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondmm: 4:3 format har jeg ikke testet å strekke ut til 21:9, men jeg vil tro at dette ikke vil være særlig suksess. 16:9 til 21:9 går ok, men jeg tror man da mister litt av bildet over og under samtidig som det strekkes noe. Så da kan du tenke deg hvordan det er med 4:3 (1,3i forhold) til 21:9 (2,3 i forhold). Da tror jeg at jeg heller vill foretrukket å sett dem med noen sorte striper på sidene.

Til dere som kjøpte forrige søndag: Nå koster TV'en faktisk 35.000 på både elkjøp, lefdal og Soundgarden. Så 25.000 var nok er meget god pris!

Se der ja..... det var jo en snodig prisutvikling, men du verden for en god følelse for de heldige som dro til forrige søndag

Tre dager igjen and counting!

Siden jeg stort sett ser film via Apple TV boksen så er ikke undertekster et problem for meg siden det ikke er tekst på de fleste filmene der, så jeg håper det blir en positiv opplevelse selv om jeg er litt bekymret for billedkvaliteten i og med at den kun sender 720 oppløsning...

Kommer du til å beholde apparatet Espen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte ikke på å strekke et 4:3 bilde. Det er nettopp det jeg ikke vil gjøre, og jeg lurte derfor på om det er mulig å la et 4:3 bilde vises uforandret på TVen, som et 4:3 bilde med veldig feite storte stolper på hver side.

Ren, jevn, zooming er for så vidt også aktuelt, men kun med letterboxet materiale, og det hadde ikke vært dumt om man kunne zoome inn i faste steg som f.eks. 14:9, 1.66:1, 16:9 og 2.35:1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen bilder!

Jeg lovet dere bilder. Jeg tok noen bilder for å sammenligne før og etter:

8)

Før:

Etter:

Før:

Etter:

Trondmm: slik ser TV'en ut med 16:9 sending uten oppskalering. Jeg fant ikke 4:3, men da er de svarte stripene bare større. Forskjellen er da ofte at Sendingen kutter bilder fra 16:9 til 4:3, mens tv'en kutter fra 21:9 til 16:9. Det resulterer i at man kan se et skille mellom 16:9 og 4:3 stripene. Skjønner?

Når det gjelder 3D er det vanskelig å si om dette er bedre enn forrige modell da jeg ikke har sammenlignet. Det jeg kan si er at jeg synes dette fungerer ganske bra. Det er god 3d kvalitet. Philips sier jo også at dette er noe de har utbedret på årets modell

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så meget pent ut!!!

Har du fått tatt deg tid til å sette deg ned i fred og ro og nyte en hel spillefilm på apparatet ennå? I så fall hvilken karakter fra 1-10 gir du opplevelsen? :?:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Andy.

Jeg fikk sett en film i helgen, men måtte velge film ut i fra besøket så jeg valgte en animert film. Ellers har jeg bare testet noen utvalgte scener. Har liksom ikke blitt helt tid til å sette meg ned i to timer..

Man blir veldig sugd inn i filmen med denne tv'en. Det er helt sikkert! Jeg blir mer og mer fornøyd med den. Jeg tror også at småartifakter (eks lokal dimming)som jeg legger merke til nå vil bli ignorert etterhvert. Når man får ny tv blir man jo gjerne sittende og studere bildet veldig, mens etterhvert vil man være mer opptatt av å se filmen.

Den lokale dimmingen gir iallefall sykt deilig sortnivå. Helt rått faktisk. Jeg testet med Se7ven litt i går og det var en nytelse!

Jeg er jo tilhenger av så stort bilde som mulig og skulle gjerne hatt enda større bilde, men som dere ser ut ifra bildene er det fysiske begrensninger i rommet som gjør at dette er så nært maskimalt bilde som jeg kan ha ( i denne leiligheten..)

Får kjøpe meg hus om noen år kanskje

Espen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Så da prøvde jeg igjen i dag og den svenske karen i andre enden klarte etter litt om og men å fremskynde leveringen til førstkommende fredag (07.10) :-D
    Klar for å få ny TV i dag Andy2007?

Gled deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar for å få ny TV i dag Andy2007?

Gled deg!

Hei Espen!

Hadde avtale med Elkjøp om at de skulle levere mellom 9-13 og på kundeservice sa de at de skulle ordne det slik at jeg fikk den tidligst mulig....

Hva skjedde - joda - de kom 13:20 og motvillig tok transportkarene den ut av esken og jeg måtte be dem to ganger om å sette den på foten på tv-bordet*

Uansett, måtte dra på jobb kl. 13:30 ...og nå skal jeg jobbe hele helgen, så det blir ikke bilder og rapport før ut på mandagen dessverre.

Uansett - JA jeg gleder meg!!!!

*Betalte for levering INKL. innbæring, montering og bortkjøring av emballasje (noe de heller ikke ville ta med seg....) :-?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •