Hjelp, ny LCD ev. LED 40-46"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, ny LCD ev. LED 40-46"

Hei

Jeg har fått i oppdrag å finne ny TV til mine gamle foreldre på rundt 80
    plasma er utelukket pga refleksjoner og lyst rom så da blir det vel LCD eller LED...
    størrelsen skal være fra rundt 40" til 46"

det eneste som er viktig er bildekvalitet, signal kommer fra kabel nett, aner ikke hva muligheter de har for eventuelt HD box eller sånt så går ut fra analogt signal via scart ( det er det som er der nå )
    Pris bør ligge under 10K, om det er mulig å få noe brukbart for det.
    Foretrekker modeller som er mulig å se fysisk i butikken før det handles
    (Holder til i Bergen, så har grei tilgang til diverse kjeder)

Takker for alle gode forslag

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det ingen som kan anbefale en LCD skjerm med godt bilde ??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert Samsung sin 46" D6205 eller samsung sin 40" D6505.. begge er fra samsung sin 6000-serie og er veldig gode på bildet i forhold til pris.. Begge er såpass lyssterke at de de skal kunne stilles inn bra til stuen dine foreldre, slik at de vil kunne se godt også om sommeren (De har flere ferdige moduser som man kan bytte om i menyen som f.eks "dynamisk" for sommeren og "normal" for vinteren.. altså du bør bytte mellom disse for de, for om den står på "dynamisk" hele tiden, så blir den så lyssterk når det er mørketid at det kan gi hodepine å se på over en kveld).

Et annet tips jeg kan gi, er i forhold til lyden.. den er dårlig, svært dårlig med tanke på at de er eldre mennesker.. så du kan vurdere å kjøpe 40" D6205 til de og legge resten av budsjettet i en lydplanke fra Samsung (fjerkontrollen som følger med den vil også være kompatibel med Samsung sine tver, altså de trenger bare en fjernkontroll til å styre alt), for da har de mulighet for å skru opp nok til at de hører :-D

Det skal være mulig å sette kabel-tvkortet rett i tven, slik at du slipper tuneren på begge disse modellene, men dette spørs på hvilken leverandør de har. Dette må du sjekke nærmere med leverandøren.. Mulighet til å slippe unna med flere fjernkontroller da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •