Til dere med LG 60PZ250N

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til dere med LG 60PZ250N

Hei,

Det frister litt å stille seg i kø på et åpningstilbud hvor denne skjermen går for 7990 kroner. Men jeg finner lite info om skjermen på nettet (inkludert her på forumet). Det eneste negative jeg finner er at sortnivået kunne vært bedre og at det er endel gjenskinn.

Men hvordan er panorering på denne skjermen (det er noe jeg er følsom for) og hvordan er den på vanlige TV sendinger?

Setter pris på alle tilbakemeldinger. Mulig jeg må ta meg en tur en plass for å se på denne skjermen i utstilling. Jeg vil ha en bra TV når den tid kommer, men det frister litt ekstra å gå fra 42 til 60 tommer til denne prisen!

Hilsen Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett nøye på PZ250 men har PK250(fjordårsmodellen) Den hakker ved panorering-ser også at årets modeller har fått kritikk for dette i tester. For min del så går det helt OK.

Bildet på min skjerm er meget bra særlig prisen tatt i betraktning.

Bildekvalitet er selvsagt meget subjektivt-men jeg synes ikke at min PK er 3 ganger så dårlig som Panasoic VT30 f.eks. VT30 er utvilsomt mye bedre på ALT på bilde fronten-men ikke nok til å rettferdigjøre prisforskjellen i min verden.

Sortnivået på min PK250 er nå ca 0,14cd/m2-dvs litt lysegrått. Samsung og Pana ligger i intervallet ca 0,02-0,08 cd/m2 dvs over 100% bedre sortnivå. Dette er lett synbart i helt mørkt rom hvis du har skjermene ved siden av hverandre. I dagelig bruk er det ikke sikkert du tenker over dette like mye....

Det er mye gjennskinn på dagtid-dette går også helt OK for min del(ser jo mest tv på kveld).

Konklusjonen er at en til 8k ikke for verdens beste tv-men utvilsomt ekstremt mye skjerm for penga hvis en klarer å se litt gjennom fingrene på svakhetene.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for detaljert tilbakemelding. Jeg er litt usikker kjenner jeg. TV'en jeg har nå er 4 år gammel, men den har veldig bra bilde. Ser for meg en ny TV må vare ca 4 år til og jeg er redd for å sitte og irritere meg i så lang tid på bildekvaliteten.

Har selvsagt lyst på en Panasonic 55 VT30 eller 65VT30.. men lommeboken sier nei takk og da frister de jo litt å bruke mindre enn 1/3 av pengene på noe som er helt ok..

Føler meg som en megler mellom mitt hode og min lommebok

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Lg 60pz250

Hei

Kjøpte denne tven når Expert hadde nattåpent her om dagen. Etter jeg fikk satt opp tven fyrte jeg opp med Tron og Avatar bare for å sjekke bildekvaliteten. Gjett om jeg fikk hakeslep. Bildet er fantastisk bra på HD materiale, kan ikke annet enn å anbefale denne. Her får du mye tv for pengene.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under 8000,- for den TV`n må være et kupp.
    Jeg kjøpte samme for tre uker siden til kr 11000,-
    Men fikk den ikke før i dag (ehh i går..)

Har ikke fått testet så mye ennå, men førsteinntrykket er veldig bra.

Jeg hadde en Sony bakprojeksjons TV, men bildet ble ganske grønnt nå, så dattera på 12 år er i 7.himmel for å ha fått 55 tommer på rommet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60pz250

Gjorde nok et kupp ja, du har vel ikke fått testet 3d delen? Lurer på hvordan kvaliteten er ettersom tven er så ''billig''

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danny90
    Gjorde nok et kupp ja, du har vel ikke fått testet 3d delen? Lurer på hvordan kvaliteten er ettersom tven er så ''billig''

Nei, jeg har ikke kjøpt 3D-briller, så det er ikke testet.

3D er forøvrig ikke høyt prioritert - ennå...

Men jeg er imponert over bildet "rett ut av boksen" . Både HD og lavoppløst er knall bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukererfaring LG 60pz250N

Jeg kjøpte også denne TVn på expert XL åpningsnatten. her er noen brukererfaringer.

Bildet må justeres en del fra frabrikkinstillinger, men denne prosessen er enkel med en lettfattelig og oversiktlig meny. Er nå fornøyd med fargegjengivelse og oppskarping. Måtte skru av energisparing og dynamisk kontrast for å bli fornøyd.

SD sendinger gir synlig støy i bildet, men dette er naturlig på en 60". Med HD kanaler er dette ikke ett problem lenger. Jeg har også en panasonic 50" TX-P50G20E og den takler SD sendinger betydelig bedre enn hva denne gjør.

Ett problem jeg ikke har sett tidligere, da jeg har kun har hatt panasonic plasma tidligere, er "ghosting". Jeg tror ihvertfall at det er det jeg ser. Spesielt synlig hvit på svart, som f.eks tekst. Dette blir forsterket hvis du skrur av alt lys i rommet. Enkelte scener og situasjoner kan du oppleve at bildet/tekst legger seg dobbelt og bildet kan bli uklart og oppleves ut av fokus.

Panorering takler ikke skjermen godt, sammenlignet med panasonic. Hakker en del.

Jeg har ikke fått testet ut 3D.

Alt i alt fungerer TVn godt, har sett flere fotballkamper på den, hvis du er kresen vil den nok ikke tilfredstille deg. Tatt i betraktning at jeg betalte 7995,- for denne er jeg godt fornøyd. Mye TV for pengene. Hvis man verdsetter bedre bildekvalitet vil jeg nok heller godt for 50" og en panasonic. Designet på TVn er enkel og bra.

Jeg har ikke hørt noe summing - buzz fra skjerm som noen har nevnt i andre tråder. Når det gjelder gjenskinn, så har den en del mer refleksjoner fra en "glossy" glassflate enn G20, men jeg har god lyskontroll i stua og opplever ikke dette som ett stort problem.

Håper dette kan være av interesse.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet 3d med denne enda?

Lyst på 3d tv og denne her virker og gi mye for pengene kontra størrelse..

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Noen som har testet 3d med denne enda?

Lyst på 3d tv og denne her virker og gi mye for pengene kontra størrelse..
    Ingen som har?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig sent svar! Men har nå fått 60PZ250 i hus å kjørt første kalibrering!

Bildene er meget like PK250. Sortnivået er identisk. Bildene virker å være litt skarpere samt at skjermen er mere lys sterk pga 3D biten. 3D biten har jeg ikke prøvd mye enda så kan ikke uttale meg om den.

Kan virke som skjermen har mindre av banding-men for tidlig å dra noen konklusjon.

Har ikveld kjørt bildeveiviser samt enkel 2 skala gråskala kalibrering+gamma justering.

De verdier jeg har fått nå på blodfersk skjerm er:

Tall leses fra toppen av meny og ned.
    89, 51, 50,50, 57, R2, av, av, HØY, Automatisk, PÅ, Digital LYD, AV, AUto, AV, av, VARM, 2 Punkter, Ytre, -4, 1, 7, -3, -2, 2.

Dette ga en farge temp snitt på 6504K!! Delta verdi på ca 3 - 80,90.100 IRE ellers under 2 på alle IRE verdier. Snitt temp før kalibrering 6204K. Skjermen var rimelig gjevn i ekspert1 modus. Gamma 2.193 fabrikk. Justerte min på 2,35 nå for mørkt rom.

Skal gjøre nye målinger når skjermen er mere kjørt inn!

Utstyret som er brukt er: Avfoundry signal generator, Calman 4,42 og X-rite Chroma Pro med NIST målebrev.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde grønne flekker på min 50VT30. Jeg byttet til 50G30, og er fornøyd med bildekvaliteten. Men jeg vil egentlig ha større TV, mellom 59"-65". Tips?

Jeg bryr meg kun om bildekvalitet, ikke 3D og andre funksjoner.

Hvordan er LG 60PV250N og 60PZ5xx/7xx/9xx i forhold til Panasonic G30/VT30 og Samsung 59D7005 og 64D8005? Størrelse/kostnad-forholdet hos LG er jo høyt, men jeg bryr meg ikke om 'smarte' funsksjoner og 3D.

Et annet spørsmål om LG: Jeg liker ikke tilkoblingsovergangene som fulgte med VT30, en hel haug med RCA-3,5mm-overganger. Har LG disse? Jeg orker ikke ta vare på alt dette, jeg ønsker helst TV med skikkelige kontakter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger ikke med noen ekstra tilkoblinger på 60PZ250 ihvertfall. 1 scart og 2 HDMI+ component bak. Når det gjelder ren bildekvalitet så er selvsagt VT30 bedre enn PZ250 noen annet skulle være rart! Menn ere VT30 dobbelt så bra som PZ250 i bildekvalitet-NEI er min mening.

Har nå fått kjørt 20pkt kalibrering på 1 ekspert innstilling å bildene er bra synes jeg selv.
    For delta E verdier under 2 fra 0-100 IRE.

Mangler litt sortnviå for å være i VT30 og D8005 klassen-men ikke såå langt unna!
    Lg har ikke verdens beste flyt i bilde den viser bildet slik det er på f.eks Blu-ray som hakker i 24p.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det følger ikke med noen ekstra tilkoblinger på 60PZ250 ihvertfall. 1 scart og 2 HDMI+ component bak. Når det gjelder ren bildekvalitet så er selvsagt VT30 bedre enn PZ250 noen annet skulle være rart! Menn ere VT30 dobbelt så bra som PZ250 i bildekvalitet-NEI er min mening.

Har nå fått kjørt 20pkt kalibrering på 1 ekspert innstilling å bildene er bra synes jeg selv.
    For delta E verdier under 2 fra 0-100 IRE.

Mangler litt sortnviå for å være i VT30 og D8005 klassen-men ikke såå langt unna!
    Lg har ikke verdens beste flyt i bilde den viser bildet slik det er på f.eks Blu-ray som hakker i 24p.
    Takk for svar! Og så raskt da...

Jeg kan ingenting om kalibrering, jeg bruker bare øynene, men skulle ønske jeg hadde utstyr og kunnskap. Men jeg tror du sier at stillbildet er bra, men at bilder 24fps er 'hakkete'. Jeg bruker aldri funksjoner som regner ut ekstra bilder mellom hvert bilde i kildematerialet, men er allikevel bildet hakkete, mer en Samsung og Panasonic?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene kan hakke noen ganger på panorering. Men det skal sies at PZ250 virker og være en del bedre enn PK250 på dette området. PK250 hakket hele tiden ved f.eks kamera sveip.

Min PZ250 var temmlig bra i ekspert modus fra fabrikk så dette er modusen hvis du kjøper en. Den var f.eks langt bedre enn VT30 jeg har justert og målt før kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene kan hakke noen ganger på panorering. Men det skal sies at PZ250 virker og være en del bedre enn PK250 på dette området. PK250 hakket hele tiden ved f.eks kamera sveip.

Min PZ250 var temmlig bra i ekspert modus fra fabrikk så dette er modusen hvis du kjøper en. Den var f.eks langt bedre enn VT30 jeg har justert og målt før kalibrering.
    Du snakker om PK250, men jeg finner ikke noe om den på LGs nettsider. Er det en forgjenger til PV250? Jeg trenger ikke 3D, og ønsker ikke betale mer enn rundt 1000 kroner for det alene, så derfor tenker jeg på PV250 og ikke PZ250. Men dersom PZ250 virkelig har bedre bilde enn PV250, så kan jeg vurdere den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Du snakker om PK250, men jeg finner ikke noe om den på LGs nettsider. Er det en forgjenger til PV250? Jeg trenger ikke 3D, og ønsker ikke betale mer enn rundt 1000 kroner for det alene, så derfor tenker jeg på PV250 og ikke PZ250. Men dersom PZ250 virkelig har bedre bilde enn PV250, så kan jeg vurdere den.

PK250 er forrige modell(2010) av PV250(2011). Har ikke sett/kalibrert PV250 så kan ikke uttale meg om den. PZ250 kostet 11k når jeg kjøpte den å er således mye for penga. PV250 koster under 10k på flere nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PK250 er forrige modell(2010) av PV250(2011). Har ikke sett/kalibrert PV250 så kan ikke uttale meg om den. PZ250 kostet 11k når jeg kjøpte den å er således mye for penga. PV250 koster under 10k på flere nettbutikker.
    Da skal jeg prøve å få sett på både PV250 og PZ250 i butikk i morgen. Expert har begge i sortimentet, så jeg får spørre i butikken om jeg får justere innstillingene på begge TVene slik at jeg får sammenlignet. Hvis jeg ikke finner forskjell i butikkflomlyset, så må jeg kanskje prøve dem hjemme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •