Problemer på problemer med Samsung c750...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Problemer på problemer med Samsung c750...

Bestilte denne for ca 4 uker siden Samsung LE46C750 46” full HD LCD-TV med støtte for 3D

Den kom bra ut i forskjellige tester. Første inntrykket jeg fikk av bildet var fantastisk! mn d var før jeg fikk testet den skikkelig. Ok..

1.Motion plus suger!!!! det hakker hvert 10 sekund minst og lagger deretter i 5-6 sekunder, ubrukelig!, hadde aldri kjøpt tven hadde jeg visst dette.....

2.Svart. Tven skulle visst ha så bra svart, mn d hadde den ikke, det er mørke grått........................

3.Pixelerte store pixler i mørke scener???????

4.Backlight Bleeding..........

5. Nå fikk jeg akuratt i går 2 svarte linjer på hver side av sjermen ca 2 mm store,wtf..

Angrer utrolig mye på kjøpet mn det er vel for seint? siden angrefristen er 2 uker, kan jo sende den inn, mn da får jeg eventuelt bare fikset et av problemene over? det med motion plus er helt elending dritt, har samsung virkelig lov å selle 200hz tv som ikke fungerer?

hva gjør jeg? er en fattig student har jeg ikke mulighet for å klage vil ikke ha dette dritten av en tv igjen... saksøke samung? er det lov å selle ting som ikke fungerer har sett på forum og mesteparten klager over 200hz problemet, vil ha ny tv.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg la merke til at det ikke er lagt ved angrerettssjema ved hverken epost eller post, da har jeg vel 3 måneder angrefrist stemmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du har 3mnd på deg hvis angrefrist skjema ikke fulgte med ja.

Ang tv så det meget viktig at du har brukt den i rett innstilling dvs KUN film modus da denne er den eneste som er dugelig fra fabrikk.

Har du kalibrert lys,kontrast,farge(krever blåglass)? Dette kan du gjøre via ekspert mønster innebygd i skjerm tror jeg på denne modellen.

Motion pluss setter du på egen definert og justerer NED verdier mot 0 og prøver deg fram. Slå av ALT i undermenyer under "bildeforbedringskretser". Sett alt til AV.

Den "perfekte" tvn har heller ikke kommet enda-selv f.eks VT30 har svakheter med bla sortnivå o.l. som ikke er sort "nok".
    Noe må en se gjennom fingrene med.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Forbruker Europa;

"Selger plikter å opplyse om angreretten din. Dersom dette ikke er skjedd, forlenges angrefristen. Angrefristen går ut tre måneder etter mottak av varen, selv om du ikke har mottatt tilstrekkelig informasjon, eller senest etter ett år etter mottak dersom det overhodet ikke er gitt informasjon om angrerett."

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kilde er det du opplever hakking og slikt på? Hvilken kilde opplever du piksellerte mørke områder og slikt?

Hva slags innstillinger kjører du på tven?

Er mye vi kan gjøre for å hjelpe deg med denne flotte tven, som ikke involverer angrerett .

PS, hvor er den kjøpt hen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører film instillingen har tuklet med backlight osv, mn svartnivået er ikke imponerende. mitt største problem nå er at det er kommet 2 svarte linjer på hver side av sjermen :S de er ca 2-3 mm tykke, prøvde også 3d og da endret linjene seg til grønt :S sjermen stopper ved de linjene kan ikke bevege musen over de, husker ikke at det var slikt før...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvilken kilde? Fra PC? Problemet kan like gjerne være på pcen din.

Hvilke kilder hakker det på? Jevn hakking hele tiden, eller ved raske bevegelser?

EDIT: Hakker det fra PC-kilden kan problemet der OGSÅ være på PCen din, evt i kabelen. Ta å legg en videofil på en ekstern HDD, koble denne til tven, spill av filmen og se hvordan bildet blir da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakker på alle kilder pc, ps3... altså med motion plus, det finnes ingen fiks for dette annet enn å slå den av....har letet på forum og motion plus funker ikke. dette og det ganske dårlige svartnivået gjør denne tven dårlig,,, bildekvaliteten er meget bra, mn det hjelper lite. Så...

jeg fikk informasjon at det var 14 dagers angrerett, mn ingen angresjema, har jeg da rett på 3 måneders angrerett, i mailen sto d at angresjema skulle være inkludert mn d var d ikke jeg har prøvd masse instillinger fra diverse forum mn d hjelper lite..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mn hvis noen her vil kjøpe denne, skal du få den for 4900,- kanskje d er bare meg som er kresen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motionplus fungerer helt strålende, men det jeg tipper er at du reagerer på måten den behandler bildet.

Du kan forsøke å sette den i tilpasset modus, skru "reduser uskarphet" til maks, og reduser virbrasjon til null. Dette fjerner mye av "Hakkingen" i bildet mange ikke liker, mao at bildet blir kunstig eller henger igjen ved brå bevegelser.

Så setter du bakbelysningen til 8, skrur kontrast til ca 95 og lysstyrke til under 45, mens tven står i filmmodus. Dette skal gi et skikkelig sortnivå, men uten at du mister altfor mye detaljer.

Jeg har fler spørsmål til deg, håper du faktisk kan svare på alt jeg lurer på, er umulig å hjelpe deg om ikke.

1: Er det kun ved PC-bruk du har de sorte stripene på kanten av bildet?
    2: Har du noen receiver, surroundanlegg eller annet som står i mellom kildene dine og tven?
    3: Hva slags HDMI-kabler bruker du?
    4: Har du forsøkt å oppdatere firmware på tven din?
    5: Har du forsøkt å spille av en video direkte på tven via USB-inngangen, og sett hvordan bildet er da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Motionplus fungerer helt strålende, men det jeg tipper er at du reagerer på måten den behandler bildet.

Du kan forsøke å sette den i tilpasset modus, skru "reduser uskarphet" til maks, og reduser virbrasjon til null. Dette fjerner mye av "Hakkingen" i bildet mange ikke liker, mao at bildet blir kunstig eller henger igjen ved brå bevegelser.

Så setter du bakbelysningen til 8, skrur kontrast til ca 95 og lysstyrke til under 45, mens tven står i filmmodus. Dette skal gi et skikkelig sortnivå, men uten at du mister altfor mye detaljer.

Jeg har fler spørsmål til deg, håper du faktisk kan svare på alt jeg lurer på, er umulig å hjelpe deg om ikke.

1: Er det kun ved PC-bruk du har de sorte stripene på kanten av bildet?
    2: Har du noen receiver, surroundanlegg eller annet som står i mellom kildene dine og tven?
    3: Hva slags HDMI-kabler bruker du?
    4: Har du forsøkt å oppdatere firmware på tven din?
    5: Har du forsøkt å spille av en video direkte på tven via USB-inngangen, og sett hvordan bildet er da?
    hei :P Motionplus hadde vært strålende hvis det hadde fungert, bildet er supersmooth og fantastisk, mn hakker eller går tilbake til 24p på en måte, ganske ofte , hvis du sjekker diverse tester og forum ser du at denne tven har slik hakking, synd at jeg ikke sjekket det før jeg kjøpte den :S

1.De sorte stripene tror jeg kanskje er normale :S, det er nok bare sjermen som stopper der, pc sjermen min har også slike, de er veldig smale. Jeg er nok bare kresen her hehe :P

2.nope

3.1.3 hdmi har flere, har prøvd både hdmi og vga

4.Jepp

5. Nope

har prøvd settingen du har satt opp, mn sortnivået er mørke grått, ikke imponerende, har sett led tver i butikken phillips og lg som har virkelig bra sort, til et par tusen ekstra...

takk for svar alastor ur legend man!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isvarmt
    har prøvd settingen du har satt opp, mn sortnivået er mørke grått, ikke imponerende, har sett led tver i butikken phillips og lg som har virkelig bra sort, til et par tusen ekstra...

takk for svar alastor ur legend man!
    LCD-er kan se sortere ut enn de faktisk er når de står i opplyste butikklokaler. Et triks som faktisk fungerer for å forbedre det opplevde sortnivået er å sette noe lys ved tv-en. Øynene vil da lures til å tro at tv-en er mørkere pga lyset rundt Jeg gjorde dette med en gammel LG LCD, men det kunne dessverre ikke kompensere for detaljer som forsvant pga "black level crushing" etc. men det burde ikke være noe problem på en nyere TV.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er merkelig med disse Samsungene at man må skru AV alt av ting og justere ned altmulig av lys for at det skal bli levelig å se på.

Sliter med akkurat de samme tingene, dog noe mildere kanskje, på min nyinnkjøpte D8005. Har hatt flere Sony tidligere, aldri vært noe problem i det hele tatt, kan ha på altmulig dilldall og alt går glatt. Er faktisk mindre clouding på min 7 år gamle Sony som står nede i kjelleren :S

Benytt angrefristen og kjøp deg et skikkelig merke, det skal jeg. Og ikke la deg lure av Samsung-fanboys som på død og liv av en eller annen grunn skal forsvare ditten og datten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Det er merkelig med disse Samsungene at man må skru AV alt av ting og justere ned altmulig av lys for at det skal bli levelig å se på.
    Dette gjelder ikke bare Samsung Jeg slår alltid av alt jeg kan av etterbehandlingsgreier uansett merke og synes det blir bedre sånn.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, noen liker det jo bedre og Var litt oppgitt i går når jeg skrev. Tven min er ferdig pakket ned foretur nå dog :P

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bytte til en HX920, det har 1 av mine kunder gjort, ekstremt fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du får bytte til en HX920, det har 1 av mine kunder gjort, ekstremt fornøyd.
    Var det som var planen 8) . Var den jeg egentlig skulle ha in the first place, men den er jo ikke på lager noen plass :cry:

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG 47-55LW980W??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven lekker ;( på den høyre siden av tven er det en vertikal linje som går helt med kanten på sjermen, på hvit bakrunn skifter denne litt farge til grønn rød og blå, hva er galt! my god, kan d hjelpe å jorde tven :S har ikke jordet kontakt på rommet...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å reklamere til butikken du kjøpte tven av nå, tven din er tydelig defekt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •