Test fra Lyd&Bilde av Sony 55HX923 Feinschmecker-TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvordan fremstår letterbox-barer i halvmørk belysning på skjermen din da? Dette hørtes litt rart ut, for på min S20 som skal være rimelig mange hakk under din VT30 så fremstår letterbox-bars som sorte i halvmørkt rom, og sortnivået ellers er på høyde med en nyere CRT jeg har på soverommet. Alle tester tilsier at VT30 skal ha mye dypere sort enn S20, så dette høres litt mystisk ut...
    Sortnivået er bare ikke så bra som tester skal ha det til. Letterbox-barer er lysere enn de burde være slik jeg ser det. Ikke stor forskjell her mellom THX og Cinema modus heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Sortnivået er bare ikke så bra som tester skal ha det til. Letterbox-barer er lysere enn de burde være slik jeg ser det. Ikke stor forskjell her mellom THX og Cinema modus heller.
    Har du slått av C.A.T.S. ? (Mulig det heter eco-mode)
    Enten har du superøyne eller så må det være noe galt med skjermen din, for i mørket i noen tilfeller der det er kontraststerke bilder klarer ikke jeg å se skillet mellom letterboxen og ramma på tv-en, og i mørkere scener jeg ikke rammes av floating blacks fremstår ikke letterboxen som noe lysere enn på CRT-en min, og det på en S20 som sagt Mener også å huske at noen her hadde sammenlignet G20 og VT20 side om side og sett stor forskjell, og det skal være stor forskjell bare mellom S20 og G20 også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eco mode har alltid vært av. Når jeg har svart skjermbeskytter på i Windows eller setter TV'n i standby med kontrollen (screen ff), så er ikke sortnivået så mye å skryte av. Men hvis det er noe galt med den, hva kan det så være? Jeg orker seriøst ikke pakke den ned i esken og sende den til Elkjøp før jeg absolutt MÅ det. (er jo 65"...) Så da får dem komme til meg.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betroz: Du trenger en Kuro eller en Sony XBR 960 CRT :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er årets (2011-2012) EISA-priser delt ut. HX920 gikk av med seieren som årets LCD (LED) TV...

EISA Awards 2011-2012 - se vinderne her - FlatpanelsDK

"KDL 55HX920 er et møbel der ser godt ud, selv når det er slukket - det er simpelthen designet til det moderne hi tech-hjem. En indbygget tiltfunktionen gør det nemt at opnå den optimale betragtningsvinkel. Sortniveauet er så mørkt som det kan blive, uden at man mister detaljer i skyggeområderne, og billedoplevelsen er derfor perfekt, selv når man ser en dyster film noir. TV’et har desuden en virkelig god farvekalibrering “out-of-the-box”, og blandt en imponerende række funktioner finder man en gammel kending, Super Bit Mapping (SBM), som Sony lancerede for at forbedre musik-CD’ernes traditionelle 16-bit lydkvalitet. Nu får man også Super Bit Mapping Video (SBMV), som erstatter almindelig 8 bit videobehandling med 14 bit, og dermed giver en synligt forbedret farvegengivelse af ikke mindst ansigter. Og så får man endda 3D med i prisen."

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor klipper du ikke heller fra de offisielle sidene til EISA så får du denne teksten presentert på klingende norsk
    EISA Awards 2011-2012 | EISA - The European Imaging and Sound Association
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Betroz: Du trenger en Kuro eller en Sony XBR 960 CRT :shock:
    Eller se på film med solformørkelsesbriller :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Da er årets (2011-2012) EISA-priser delt ut. HX920 gikk av med seieren som årets LCD (LED) TV...

EISA Awards 2011-2012 - se vinderne her - FlatpanelsDK

"KDL 55HX920 er et møbel der ser godt ud, selv når det er slukket - det er simpelthen designet til det moderne hi tech-hjem. En indbygget tiltfunktionen gør det nemt at opnå den optimale betragtningsvinkel. Sortniveauet er så mørkt som det kan blive, uden at man mister detaljer i skyggeområderne, og billedoplevelsen er derfor perfekt, selv når man ser en dyster film noir. TV’et har desuden en virkelig god farvekalibrering “out-of-the-box”, og blandt en imponerende række funktioner finder man en gammel kending, Super Bit Mapping (SBM), som Sony lancerede for at forbedre musik-CD’ernes traditionelle 16-bit lydkvalitet. Nu får man også Super Bit Mapping Video (SBMV), som erstatter almindelig 8 bit videobehandling med 14 bit, og dermed giver en synligt forbedret farvegengivelse af ikke mindst ansigter. Og så får man endda 3D med i prisen."
    Det er vel ingen LED-LCD som er på nivå med Sony HX923 :P

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Har "desverre" store vinduer (hele veggen er vinduer) ut mot en solrik vestvendt balkong. Sol inn mot stue og TV fra 12:30 til 19:30...
    Bare Samsung som har forstått dette problemet, med børsta stål som ramme :wink:
    Lei av disse pianolakk og blanke overflatene som rammer..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av caines
    Sier meg enig i aspektene rundt sortnivå. Hva er poenget med helt sort om det samtidig visker ut detaljer og skaper mindre gode graderinger?

Sitter med "lomma full av tusenlapper" og venter på å bytte ut min Sony 52W4500, men 30k for en TV med 3D-problemer og diskutabelt sortnivå er ikke godt nok :-/ Den kunne godt vært noen tommer større også...

Panasonics reflekterende overflate utelukker deres modeller.

Ja til Kuro Comeback 2012!

:-)
    Midt på natten med alle gardiner og persienner nede og alle lys slukket i stua, og med stikkontakten til TV trukket ut....da er sortnivået perfekt..:-)))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acebase
    Bare Samsung som har forstått dette problemet, med børsta stål som ramme :wink:
    Lei av disse pianolakk og blanke overflatene som rammer..
    Hadde de bare forstått hvordan de lagde gode TVer også, ikke bare "møbler"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hadde de bare forstått hvordan de lagde gode TVer også, ikke bare "møbler"
    Kan ikke Samsung lage TV'er????

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis du er fan av clouding, hjørneblødning, dimmestriper og input-lag er jo Samsung ypperligt :P Jeg sendte nettopp min UE55D8005 i retur. 23k for et så ræva TV, har aldri vært så forbanna før. Men det var jo veldig pent avslått da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis du er fan av clouding, hjørneblødning, dimmestriper og input-lag er jo Samsung ypperligt :P Jeg sendte nettopp min UE55D8005 i retur. 23k for et så ræva TV, har aldri vært så forbanna før. Men det var jo veldig pent avslått da!
    Har min andre 50" plasma fra Samsung nå etter Pioneer 500A. Har aldri savnet den.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har min andre 50" plasma fra Samsung nå etter Pioneer 500A. Har aldri savnet den.
    Plasmaen er sikkert bedre, den har ikke jeg noe erfaring med.

Anyways, har bytta ut 8005 med HX920 i går og angrer ikke et sekund :-D Var som å komme til en annen verden både bildemessig og byggekvalitetsmessig

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasmaen er sikkert bedre, den har ikke jeg noe erfaring med.

Anyways, har bytta ut 8005 med HX920 i går og angrer ikke et sekund :-D Var som å komme til en annen verden både bildemessig og byggekvalitetsmessig
    PSD8005 banker UED0005 ned i støvelene og er bedre enn HX923 nesten alt, VT30 leder bare i sortnivå og 3D, virker det som. (PSD8005 best gråskala/fargegjengivelse)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har du solgt den / selger du den? Hvor mye?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    PSD8005 banker UED0005 ned i støvelene og er bedre enn HX923 nesten alt, VT30 leder bare i sortnivå og 3D, virker det som. (PSD8005 best gråskala/fargegjengivelse)
    Mulig det, men med alle line-bleed og innbrenningsproblemene de virker til å ha, styrte jeg lett unna den óg. Dessuten synes jeg ikke plasmabildet er noe behagelig å se på, akkurat som det "vibrerer" liksom, men det kan nå være meg bare.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •