Samsung PS59D555 og gjennskinn..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Samsung PS59D555 og gjennskinn..

Har vært på Elkjøp idag å sett på Samsung PS59D555 som de har fått opp på veggen der. Det var værre enn jeg hadde fryktet med gjenskinnet fra skjermen. Mye værre. Den var jo speilblankt panel på!

Jeg så samtidig på Samsung PS59D6905, og dette var noe helt annet panel på. Som i MYE bedre. Pokker at det er så stor prisforskjell bare for ett panel, og nesten ubetydelig (?) forskjell på sortnivå? Dette er den eneste forskjellen jeg vet om mellom disse to TV'ene. Så for meg i praksis er det frontpanelet som er den store forskjellen. Men kommer ikke til å kjøpe en TV der jeg sitter å irriterer meg grønn de neste åra pga. gjenskinn.

Siden jeg har rimelig bra lyskontroll i rommet, så vurderer jeg å "prøve" PS59 555 for å se hvordan dette blir i min stue. Det er jo nesten umulig å forestille seg dette i butikk. Så får jeg heller krype til korset å pakke ned å gå for PS596905 i steden. Elkjøp sin 30 dagers garanti er kjekk den, men å dra ett slikt "drog" inn i stua, opp og ned og frem og tilbake er styr. Men hadde håpet i det lengste å spare de kronene for D6905 ... :???:

Men altså. 6005,- i prisforskjell på disse to TV'ene. På grensen hva det er verdt altså. Jeg har ALVORLIG mye annet jeg kunne tenke meg å bruke 6 lapper på Pokkers greier...

Ja vet, frustrasjonen er FREMDELES stor!
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var inntrykket ellers om ps59d6905?

Bestilte denne nå på fredag uten å ha sett den, men bare ut ifra kommentarer på nett :-P

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenstj
    Hvordan var inntrykket ellers om ps59d6905?
    Uten noen videre diskusjon, så kan jeg si at du kommer til å få deg en JÆVLA feit TV! Vanvittig rolig bilde. Veldig behagelig å se på i forhold til alle LCD/ LED. Skal du bare se TV/Film, så er nok dette TV'n for deg/meg.

Flott å se på, bra bilde, trenger kalibrering/innstilling fra det jeg har sett hittil. I butikk så kan vi jo trøste oss med at det blir MYE bedre når vi får greiene hjem i stua å får trykt litt
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut!
    Gleder meg stort nå..

Leste mye bra om den på avsforum.com

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenstj
    Høres meget bra ut!
    Gleder meg stort nå..

Leste mye bra om den på avsforum.com
    Eg sitte igjen her å bare er misunnelig. He-he!

George Bernard Shaw

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Elkjøp følger etter

George Bernard Shaw

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

George Bernard Shaw

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, Komplett.no 593 i frakt, Elkjøp.no 60 kroner.....

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Siden jeg har rimelig bra lyskontroll i rommet, så vurderer jeg å "prøve" PS59 555 for å se hvordan dette blir i min stue. Det er jo nesten umulig å forestille seg dette i butikk. Så får jeg heller krype til korset å pakke ned å gå for PS596905 i steden. Elkjøp sin 30 dagers garanti er kjekk den, men å dra ett slikt "drog" inn i stua, opp og ned og frem og tilbake er styr. Men hadde håpet i det lengste å spare de kronene for D6905 ... :???:
    Er det så mye forskjell på rammene me tanke på gjenskinn?
    Ser jo ut som det er en blank plastikk rundt begge av dem, bare den ene har grått under og den andre er svart..

Vi er nok på utskikk etter det samme lammis..

Ser prisene er skrudd opp igjen nå.. 12 990..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acebase
    Er det så mye forskjell på rammene me tanke på gjenskinn?
    Ser jo ut som det er en blank plastikk rundt begge av dem, bare den ene har grått under og den andre er svart..
    Det er endel forskjell på skjermene med tanke på gjenskinn ja. Altså selve glasset. Glasset på PS59555 er helt speilblankt, mens på 6905 er det "mattere", dermed mindre gjenskinn.
    Nå har jeg bare sett modellene utstillt i butikk, og da i forskjellig høyde i forhold til hverandre (de var vel ca. 4 m frahverandre også), så det var ikke helt gunstige forhold for å sammenligne panelene (skjermene) sånn side-ved-side, men synes at 6905 har vesentlig mindre gjennskinn enn 555'en. Men om det er verdt 6000,- i prisforskjell er jeg heller usikker på altså. Med tanke på at det er så lite som ellers skiller de 2 TV'ene.

Tror nok jeg kommer til å handle PS59555 på Elkjøp først, ta hjem i stua å teste litt, så får jeg heller krype til korset å bytte til PS596905 om det blir helt forjævlig.
    Håper å kunne gå å handle ny TV i månedskiftet ca.

George Bernard Shaw

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Lefdal 30 dagers returrett? Nå annonserer de denne for under 9kkr. Det er rimelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Har Lefdal 30 dagers returrett? Nå annonserer de denne for under 9kkr. Det er rimelig!
    Det er riktig det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    30 dagers returrett

Hos Lefdal kan du returnere en komplett vare innen 30 dager fra du har mottatt varen. Varen må være komplett og i samme stand som da den ble kjøpt. Blir du ikke fornøyd vil du få alle pengene tilbake eller anledning til å bytte til et annet produkt!

Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement, samt spill, film og programvare med brutt emballasje.

Husk å ta med kvittering!

George Bernard Shaw

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •