Pioneer Kuro vs. nyere TV'er.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Kuro vs. nyere TV'er.

Hei folkens, har forsøkt å søke i forumet samt googlet, men jeg klarer ikke å finne et skikkelig svar på om Pioneer fremdeles er kongen på TV-haugen.

Har selv en 5090 som kobles til ulike kilder via en 1000HD HDMI kabel fra Monster.
    Tilbake i 2009 var det ikke mulig å oppdrive et bedre bilde enn dette.
    Jeg leser her og der, og hører folk si at alt i alt er dette fremdeles tilfellet?
    Gjengangeren er at Kuro'ene fremdeles er overlegne på sortnivå, men at konkurrentene begynner å knappe innpå på de øvrige teknologiene.

For meg er det absolutt viktigste at NATURTRO farger gjengis og høyt detaljnivå i sorte elementer, i tillegg til dypheten i sortnivået isolert sett.
    Noe mer lys enn "Standard"-innstillingen synes jeg er direkte ubehagelig, og er også noe av hovedgrunnen til at LCD utgår blytungt.
    (Naturligvis også en hel haug av andre ting, men det er en annen diskusjon)

Er det noen som kan gi meg et saklig argument for at Pioneer Kuro ikke fremdeles har det beste bilde man kan oppnå?
    Jeg forstår selvsagt at det finnes større skjermer og at det nå finnes 3D, men dette er ikke argumenter jeg tar høyde for. Her snakker vi om en ren bildekvalitetssammenligning.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har å klage på min Panasonic VT30 er at sort nivået kunne vært bedre. Ellers en toppers skjerm

Hvis du har planer om å bytte, så vent til Sharp kommer med sin Elite serie som de har laget i samarbeid med Pioneer. Jeg tror disse blir ny referanse skjermer, og de kommer i 60" og 70" størrelser

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Eneste jeg har å klage på min Panasonic VT30 er at sort nivået kunne vært bedre. Ellers en toppers skjerm

Hvis du har planer om å bytte, så vent til Sharp kommer med sin Elite serie som de har laget i samarbeid med Pioneer. Jeg tror disse blir ny referanse skjermer, og de kommer i 60" og 70" størrelser
    Huff men de er jo LCD skjermer, Sharp kommer til å ødelegge "Elite" navnet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP modellen er hakket bedre på alle områder...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz

Sharp?
    Panasonic som har opvertatt pioneer + folk derfra.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Sharp?
    Panasonic som har opvertatt pioneer + folk derfra.
    Nei det var 400 folk fra Pioneer som ble ansatt hos Panasonic. Pioneer slutta å selge plasma TV fordi de ikke tjente nok på det. Heller tapte sier noen.

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er klar over det men

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    KRP modellen er hakket bedre på alle områder...

Ja, men det er fremdeles Pioneer.
    Poenget var om noen av "dagens" TV'er klarer å hamle opp med Kuroene, både KRP'ene og LX'ene....

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mathia
    Ja, men det er fremdeles Pioneer.
    Poenget var om noen av "dagens" TV'er klarer å hamle opp med Kuroene, både KRP'ene og LX'ene....
    Svaret er rett og slett nei. Det er faktum at ingen andre flatskjerms TVer har målt sort så mørkt som 9. generasjons Kuro. (KRP skal visst være litt sorter en LX)

VT30 og Sony HX929 kommer veldig nærme, men ikke fullt det nivå som KRP500/LX5090

CNET mener at Samsung PSD8005 har det mest presise fargene de noen gang har målt...

... Siden Kuro (:

HDTVtest UK sier også:
    "The colour of grey consistently displayed a blue tint of varying severity, although darker shadowed areas presented an excess of red. This may match up with reports we’ve heard of shadowed details in Plasmas presenting engineers with the choice between superior black levels or superior greyscale tracking (only Pioneer appear to have managed both"). <-- Snakker selvfølgelig om Kuro KRP 500/LX5090, men kanskje de eldre OGSÅ ? :O

Så JA, ikke bare har Kuro TVer best sort nivå. Ikke bare har de best fargegjengivelse, men de er visst de eneste som klarer god sort nivå (bedre enn alle andre) OG god 'grayscale' SAMTIDIG

CNET tviler på at noe 2011 TVer skulle slå Kuro, og jeg tror de hadde rett:
    Will any 2011 TV best the 2008 Pioneer Kuro? | Crave - CNET

CNET: "Samsung's PND8000 is the best Samsung plasma we've ever tested, and the third-best of all time after the Kuro and the Panasonic VT30."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •